Μνήμες 2009 ξυπνά η Hanjin(;)
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 05 Σεπτεμβρίου 2016 15:27
Πόσο και ποιο κίνδυνο διατρέχει σήμερα ο τομέας των εμπορευματοκιβωτίων, επιχειρεί να φωτίσει η Drewry η οποία εστιάζει μεταξύ άλλων στον τομέα ο οποίος τα τελευταία χρόνια εμφάνισε αξιοπρόσεκτη άνοδο.
Και δη με γεωμετρική πρόοδο. Ωστόσο η περίπτωση της Hanjin φαίνεται να επαναφέρει μνήμες του 2009, χρονιά κατά την οποία εκδηλώθηκε μεγάλη κρίση με αποτέλεσμα πολλές εταιρίες να εισέλθουν στην «κατηγορία των ζωντανών- νεκρών (ζόμπι)» .
Εκ των γεγονότων πολλές εξ αυτών με διάφορες μεθόδους, που δεν είναι της παρούσης, κατάφεραν να επιβιώσουν.
Η περίπτωση της Hanjin είναι αξιοπρόσεκτη καθώς εταιρίες που έχουν ναυλώσει πλοία τους στην εν λόγω εταιρία «γράφουν» σημαντικές απώλειες εσόδων, σημαντικότερες ίσως ακόμη και των συνήθων προβλέψεων που είθισται να συμβαίνουν σε τέτοιες συμφωνίες κολοσσιαίου μεγέθους.
Ανεξαρτήτως των εξειδικεύσεων των αναλυτών και των τοποθετήσεων της Drewry, εκείνο που καθίσταται πασιφανές είναι ότι ο εν λόγω τομέας ελάχιστα διαφέρει άλλων καθώς και τα δεξαμενόπλοια αλλά κυρίως ο τομέας του ξηρού φορτίου δοκιμάστηκαν και δοκιμάζονται, ενίοτε σκληρά (ξηρό φορτίο επί της παρούσης) από της «διαθέσεις» του παγκόσμιου εμπορίου και τα «σουέλ» της παγκόσμιας οικονομίας.
Αλλά το ερώτημα που παραμένει είναι αν και κατά πόσο αλλά και σε ποιο βαθμό κινδυνεύουν οι «συμμαχίες» που χρονικά «τρέχουν» μία διετία (2016-17) που ήδη «χαρακτηρίσετε ζοφερή».