Τετ05152024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Εβδομαδιαία ανασκόπηση αγοραπωλησιών Πλοίων από την George Moundreas & Co

Capesize bulker

Η Παγκόσμια οικονομία καθίσταται όλο και πιο ευάλωτη σε μία απότομη επιβράδυνση, καθώς τα προβλήματα στις αναδυόμενες αγορές αυξάνονται και οι προηγμένες οικονομίες αγωνίζονται να αναπτυχθούν. Αυτή είναι η κεντρική ιδέα της τελευταίας έκθεσης της Παγκόσμιας Τράπεζας για την Παγκόσμια οικονομία, η οποία δεν διαφοροποιείται από τις υπόλοιπες εκθέσεις και εκτιμήσεις διαφόρων επίσημων Οργανισμών, στις οποίες έχουμε αναφερθεί το τελευταίο διάστημα με τελευταία αυτή του ΟΟΣΑ την προηγούμενη εβδομάδα.

Στις τελευταίες της εκτιμήσεις η Παγκόσμια Τράπεζα προβλέπει ότι η Παγκόσμια ανάπτυξη θα κυμανθεί στο 2,4% έναντι της προηγούμενης πρόβλεψης για 2,9% τον Ιανουάριο, δηλαδή ακόμη χαμηλότερα από τον «ασθενή» ρυθμό ανάπτυξης του 2015, ενώ μείωσε τις προβλέψεις της και για το 2017, στο 2,8% από 3,1% προηγουμένως.

Παράλληλα, υποβάθμισε τις προβλέψεις της για την ανάπτυξη στις ΗΠΑ και την Ιαπωνία, στο 1,9% και 0,5% αντίστοιχα αλλά διατήρησε τις εκτιμήσεις της για την ανάπτυξη της Κίνας στο 6,7% προειδοποιώντας όμως για τη δημιουργία οικονομικών κινδύνων που θα μπορούσαν να προκαλέσουν μία σημαντική πτώση της ανάπτυξης. Αναφορικά με τις ΗΠΑ επισημαίνει ότι ο «πληγωμένος» τομέας της ενέργειας, το ισχυρό δολάριο και η αναιμική διεθνής ζήτηση είναι ο λόγος για την μείωση της εκτίμησης της ανάπτυξης κατά 0,8% στο 1,9% για φέτος.

Ιδιαίτερο ενδιαφέρον όμως παρουσιάζει ένα σημείο της Έκθεσης που αναφέρεται στο Παγκόσμιο Εμπόριο και τη συμπεριφορά των χωρών ώστε να προστατεύσουν τα οικονομικά τους συμφέροντα. Χαρακτηριστικά αναφέρει πως ένας από τους πιο σημαντικούς δείκτες της Παγκόσμιας οικονομίας, η ανάπτυξη του Παγκόσμιου Εμπορίου, παραμένει ιδιαίτερα υποτονικός στο 3%, πολύ χαμηλότερα από τα επίπεδα προ κρίσης. Συμπεραίνει δε ότι η επίμονα χαμηλή ανάπτυξη θα μπορούσε να εντείνει τις τάσεις προστατευτισμού που θα αποδυναμώσουν περαιτέρω τις προοπτικές ανάπτυξης. Σύμφωνα με την Τράπεζα, σε όλο τον κόσμο, οι πρακτικές διακρίσεων που λειτουργούν ως ανάχωμα στο Διεθνές Εμπόριο ξεπερνούν τις προσπάθειες απελευθέρωσης με λόγο 2:1.

Στο φλέγον ζήτημα του Brexit, από τις δημοσκοπήσεις είναι αδύνατον ακόμη να εξαχθούν ασφαλή συμπεράσματα, αν και τις τελευταίες 2 – 3 ημέρες οριακά η τάση διαμορφώνεται υπέρ της παραμονής στην Ε.Ε. Σε γενικές γραμμές όλες οι εκτιμήσεις κάνουν λόγο για τις αρνητικές συνέπειες που θα είχε το ενδεχόμενο ενός Brexit, όχι μόνο για το Ηνωμένο Βασίλειο και την Ευρωπαϊκή Ένωση αλλά γενικότερα για όλη την Παγκόσμια οικονομική κοινότητα. Να υπενθυμίσουμε ότι και η Πρόεδρος της FED, Janet Yellen, σε επίσημη ανακοίνωση της ανάφερε ότι το Brexit διαδραματίζει καθοριστικό ρόλο στην νομισματική πολιτική της FED, δηλαδή στην απόφαση για την αύξηση των επιτοκίων. Αν και υπάρχουν κάποιοι οι οποίοι διασκεδάζουν το Brexit και υποβαθμίζουν τις συνέπειες, δεν υπάρχει αμφιβολία ότι θα έχει αρνητικές συνέπειες στην Παγκόσμια οικονομία ενώ παράλληλα θα επιφέρει τριγμούς και σε πολιτικό επίπεδο και ιδιαίτερα στις συνθήκες που διακατέχουν το οικοδόμημα της Ε.Ε.

Η Κομισιόν έχει αρχίσει να προετοιμάζεται ακόμη και για χαοτικές εξελίξεις σε περίπτωση που επικρατήσει το Brexit, φτάνοντας ακόμη και στην άμεση αναστολή της συμμετοχής της Βρετανίας στην Ε.Ε. Η συντεταγμένη έξοδος ορίζεται από το άρθρο 50 της Ευρωπαϊκής Συνθήκης και μετά την απόφαση αρχίζουν οι διαπραγματεύσεις οι οποίες διαρκούν 2 χρόνια. Οι διαπραγματεύσεις όμως δεν ρυθμίζουν τη μελλοντική σχέση της χώρας με την Ε.Ε, αλλά μόνο τον τρόπο χωρισμού και η Βρετανία θα μπορούσε να εξαναγκαστεί να εγκαταλείψει την Ευρώπη, χωρίς όμως να έχει αποσαφηνιστεί το θέμα της πρόσβασης στην εσωτερική αγορά της Ε.Ε.

Την Παρασκευή 20 Ιουνίου 2016, ο BDΙ έκλεισε στις 582 μονάδες, ενώ οι επιμέρους δείκτες και
ο μέσος όρος των ημερησίων εσόδων κυμάνθηκαν ως εξής: BCI στις 897 μονάδες με $ 6,315 την
ημέρα, BPI στις 546 μονάδες στα $ 4,365 την ημέρα, BSI στις 559 μονάδες στα $ 5,845 την ημέρα και
BHSI στις 312 μονάδες, στα $ 4,589 την ημέρα.

Στην τελευταία μας ανασκόπηση είχαμε αναφέρει πως το κύριο χαρακτηριστικό του BDI το τελευταίο διάστημα είναι η «πλαγιολίσθηση» του δείκτη περί των 600 μονάδων, αλλά τις τελευταίες ημέρες άρχισε να εμφανίζει σημάδια πτωτικής τάσης.

Στον απόηχο της αναμφισβήτητα επιτυχημένης, από πλευράς διοργάνωσης και συμμετοχής, έκθεσης των Ποσειδωνίων, η κοινή πεποίθηση αρκετών Ελλήνων πλοιοκτητών ήταν ότι είναι η πλέον κατάλληλη στιγμή για αγορά μεταχειρισμένων πλοίων, καθώς οι τιμές κυμαίνονται στα χαμηλότερα επίπεδα της 30ετίας, όπως επίσης ότι μετά από αρκετά μεγάλο διάστημα χαμηλής αγοράς, έχουμε ήδη πιάσει «πάτο» και η άνοδος της ναυλαγοράς είναι όχι μόνο μονόδρομος, αλλά θα συμβεί και σχετικά σύντομα, προς διάψευση των αναλυτών που διαφοροποιούνται από αυτή την εκτίμηση.

Αναφορικά με τις «επενδυτικές» ευκαιρίες, πολλάκις έχουμε επισημάνει ότι είναι ιδανική στιγμή για αγορές μεταχειρισμένων πλοίων, καθώς βρισκόμαστε σε Buyers Market, αλλά για εταιρείες που έχουν ισχυρή κεφαλαιακή επάρκεια, όχι για την αγορά του πλοίου, αλλά για την κάλυψη των εξόδων του, έως ότου η αγορά ανέβει σε επίπεδα που το Asset Play θα έχει νόημα, εννοώντας ότι η επένδυση αυτή θα έχει αποφέρει ελκυστικά ποσοστά απόδοσης επί του επενδυμένου κεφαλαίου και των κεφαλαιακών εκροών για την κάλυψη των εξόδων.

Σχετικά με την πεποίθηση ότι η αγορά έχει πιάσει «πάτο» και σχετικά σύντομα, με απρόβλεπτο τρόπο, θα κάνει ένα Rebound, θα συμφωνήσουμε ως προς το πρώτο σημείο, αλλά διατηρούμε τεράστιες επιφυλάξεις ότι κάτι θα συμβεί και θα μπει σε Rebounding Mode.

Παρά το γεγονός ότι η αγορά των διαλύσεων κινείται σε ιστορικά υψηλά, το πρόβλημα της υπέρ-προσφοράς παραμένει, καθώς η ζήτηση συνεχίζει να είναι ασθενική και όλες οι προβλέψεις για την Παγκόσμια οικονομία και Εμπόριο δεν αφήνουν πολλά περιθώρια αισιοδοξίας για το βραχύ-μεσοπρόθεσμο διάστημα.

Χαρακτηριστικό παράδειγμα αποτελεί η πορεία του δείκτη το 2016, όπου στις 11 Φεβρουαρίου έφτασε στο ιστορικό χαμηλό, 290 μονάδες και μετά άρχισε μία ανοδική πορεία. Σε απόλυτους όρους, μέσα σε διάστημα 2 μηνών περίπου, έκανε ένα ράλι διπλασιάζοντας την τιμή του, φτάνοντας στις 715 μονάδες στις 27 Απριλίου, αλλά στην πραγματικότητα έργο ίσο με το μηδέν. Εν ολίγοις, έως ότου ο BDI όχι μόνο φτάσει αλλά καταφέρει να συντηρήσει και βιώσιμα επίπεδα, όπου τα έσοδα των πλοίων θα καλύπτουν τουλάχιστον τα OPEX τότε δεν μπορούμε να κάνουμε λόγο για βελτίωση της αγοράς. Το να βιώσουμε επίπεδα των 1,000 μονάδων για λίγο χρονικό διάστημα και μετά την επιστροφή του πάλι στις 600 με 700 μονάδες δεν σημαίνει απολύτως τίποτα. Δεν είναι τυχαίο που ήδη κάποιοι έχουν προβλέψει ότι κατά μέσο όρο ο BDI το 2016 θα κινηθεί σε χαμηλότερα επίπεδα από το «άσχημο» 2015, ενώ κάποιοι άλλοι εκτιμούν ότι η εξυγίανση του δείκτη θα αρχίσει να λαμβάνει χώρα μετά το 2017.

Ακολουθεί η δραστηριότητα στον τομέα των αγοραπωλησιών για την εβδομάδα που πέρασε:

Στα πλοία ξηρού φορτίου έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:

✏ Στα Mini – Capes και στα Handysize, τα ‘ASTI SNUG’ και ‘ROMA SNUG’ 118.863 DWT (2011 – Sinopacific Zhejiang ) και τα ‘LUCY SNUG’ και ‘KAROLINE SNUG’ 33.324 DWT (2010 – Yangzhou Ryuwa), πουλήθηκαν en bloc σε Ευρωπαίους στα $ 34,5. Τα ‘NORD PISCES’, ‘NORD DELFINUS’ και ‘NORD PYXIS’ 114.167 DWT (2010 – Shanghai) πουλήθηκαν, 2 στον Λασκαρίδη, 1 στην Swiss Marine και 1 στον Oldendorff, στα 11,5 το κάθε ένα.

✏ Στα Kamsarmax, τo ‘AMS PEGASUS II’ 81.512 DWT (2012 – Hyundai Vinashin) πουλήθηκε σε Έλληνες στα $ 12,6 εκ.

✏ Στα Supramax, το ‘CALY MANX’ 58.470 DWT (2009 - Tsuneishi Zhoushan), αγοράστηκε στα $ 9,75 εκ.

✏ Στα Handysize, τα ‘NORD HOUSTON’, ‘NORD VANCOUVER’, ‘NORD LONDON’ και ‘NORD HONG KONG’ 32.300 DWT (2011 – Jiangmen Nanyang) πουλήθηκαν σε Ευρωπαίους στα $ 6 εκ. περίπου το κάθε ένα. Το ‘CYAN PHOENIX’ 37.302 DWT (2010 – Huatai) πουλήθηκε στα $ 7,2 εκ. και το ‘AZALEA’ 29.368 DWT (2011 – Shikoku Dock) αγοράστηκε από την Kyma Shipmanagement στα $ 7,8 εκ.

Στον τομέα των tankers έγιναν οι ακόλουθες πράξεις:

✏ Στα AFRAMAX, το ‘ISIS’ 116.093 DWT (2007 – Universal SB) αγοράστηκε στα $ 26.5 εκ.

✏ Στα MRs, το ‘PURE GRACE’ 46.057 DWT (1996 – Brod. Trogir), IMO III, αγοράστηκε από την Seven Islands, στα $ 8,2 εκ.
ΔΙΑΛΥΣΕΙΣ

Υποτονική συνεχίζει και παραμένει η αγορά καθώς εκτός από την μείωση της ζήτησης γενικότερα, ύστερα από ένα ιδιαίτερα έντονο από πλευράς αγοραστικού ενδιαφέροντος 1ο εξάμηνο, έχουμε ήδη μπει στην περίοδο του καλοκαιριού όπου η δραστηριότητα πάντα είναι μειωμένη λόγω των μουσώνων, τον εορτασμό του Ramadan αλλά και φυσικά λόγω και των πρόσφατων προϋπολογισμών στο Πακιστάν και στο Μπαγκλαντές. Την ίδια στιγμή, ο Οργανισμός, Ship Recycling Association of India, εξέδωσε μία ανακοίνωση πριν 2 εβδομάδες προτρέποντας τους End Buyers να προσφέρουν τιμές χαμηλότερες από αυτές που υπάρχουν στην αγορά και μάλιστα όρισε και επίπεδα τιμών επισημαίνοντας το αρνητικό outlook της αγοράς.

Στην Ινδία, καθώς οι τιμές έχουν σταθεροποιηθεί τις τελευταίες 2 εβδομάδες έχει αρχίσει και εμφανίζεται κάποιο αγοραστικό ενδιαφέρον αλλά σε ιδιαίτερα χαμηλά επίπεδα από τους End Buyers με αποτέλεσμα να μην υπάρχει ουσιαστικό ενδιαφέρον από τους Cash Buyers αλλά και από τους πλοιοκτήτες.

Το Μπαγκλαντές, λόγω του Ramadan, των μουσώνων αλλά και επειδή αγόρασε την πλειοψηφία των πλοίων κατά τη διάρκεια του 1ου εξαμήνου, δεν αναμένεται να δείξει ιδιαίτερα σημάδια δραστηριοποίησης τους επόμενους μήνες.

Στο Πακιστάν, παρά το γεγονός ότι από τις αρχές του Ιουλίου θα επιβληθούν οι νέοι φόροι που προέκυψαν από την κατάθεση του προϋπολογισμού, παραδόξως δεν υπήρξε αγοραστικό ενδιαφέρον και όπως όλα δείχνουν, σε χαμηλά επίπεδα θα κινηθεί η αγορά και το επόμενο διάστημα.

Η Κίνα, συνεχίζει και απέχει από την αγορά, καθώς μέχρι το τέλος του 2017 θα υφίσταται το πρόγραμμα των επιδοτήσεων για τις κρατικές εταιρείες.
.
Ο συνολικός αριθμός των διαλύσεων την τελευταία εβδομάδα ήτανε 532,357 DWT περίπου, εκ των οποίων το 72% (383,451 DWT) ήτανε πλοία ξηρού φορτίου, το 0% (0 DWT) δεξαμενόπλοια, και το 28% (148,906 DWT) Containers.

Οι τιμές για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια κυμάνθηκαν ως εξής:

✏ Ινδία: Από $ 240 - $ 270 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏ Πακιστάν: Από $ 245 - $ 275 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα.

✏ Μπαγκλαντές: Από $ 250 - $ 280 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια αντίστοιχα

✏ Κίνα: Από $ 150 - $ 160 για πλοία ξηρού φορτίου και δεξαμενόπλοια

ΠΙΝΑΚΕΣ ΑΓΟΡΑΠΩΛΗΣΙΩΝ

 

 

BULK CARRIERS
 
Vessels Name Dwt                 YoB                   Yard Main Engine Gear S/S     D/D Buyer Seller- Remarks Price       US$ mil.
ASTI SNUG 118,863                         2011                 Sinopacific Zhejiang MAN-B&W - -                         - European Iiva Servizi en bloc             34,5
ROMA SNUG
LUCY SNUG 33,324                    2010                               Yangzhou Ryuwa Wartsila 4x30 -                         -
KAROLINE SNUG
NORD PISCES 114,167                             2010             Shanghai MAN-B&W - -                         - 2 Laskarides         1 SwissMarine           1 Oldendorff Dampskibsselskabet Norden 11,5                       each
NORD DELFINUS
NORD PYXIS
AMS PEGASUS II 81,512                 2012                     Hyundai Vinashin MAN-B&W - - Greek - 12,6
CALY MANX 58,470                 2009                     Tsuneishi Zhoushan MAN-B&W 4x30 Far East - 9,75
NORD HOUSTON 32,300                         2011                                   Jiangmen Nanyang MAN-B&W 4x30 Surveys due this year European Dampskibsselskabet Norden region       6                   each
NORD VANCOUVER
NORD LONDON
NORD HONG KONG
CYAN PHOENIX 37,302                 2010                 Huatai Wartsila 4x30 10/2020                   10/2017 European - 7,2
AZALEA K 29,368                 2011                       Shikoku Dock MAN-B&W 4x30   Kyma Shipmanagement Japanese 7,8

 

TANKERS
 
Vessels Name Dwt                     YoB                   Yard Main Engine Tanks S/S     D/D Buyer Seller-Remarks Price       US$ mil.
ISIS 116,093                     2007                   Universal SB Sulzer 12 07/2017                 05/2017 - Global United 26,5
PURE GRACE 46,057                 1996                           Brod. Trogir B&W 10 11/2016                   - Seven Islands IMO III 8,2

 

 

 

 

 

 

 

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter