Σαβ05182024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Απειλή «σύρραξης» τα «χοντρά» εμπορευματοκιβώτια

cma cgm andromeda v4

Απειλή «σύρραξης» στον ορίζοντα διαβλέπουν αναλυτές και εμπειρογνώμονες οι οποίο έχουν θέσει στο «μικροσκόπιο» τα όσα διαμείβονται σε παγκόσμια κλίμακα αναφορικά με την επικείμενη εφαρμογή του νέου πλαισίου (SOLAS) για την αποφυγή διακίνησης υπέρβαρών εμπορευματοκιβωτίων. Μετά τη «διαφοροποίηση» της Αμερικανικής ακτοφυλακής, η οποία και συζητήθηκε δεόντως, η επισήμανση που έρχεται από την Federation of European Private Port Operators (FEPORT) ότι παρά το γεγονός ότι υπάρχει η «γραμμή» της SOLAS δεν υπάρχουν σε πολλές των περιπτώσεων εθνικές οδηγίες ήρθε «να ρίξει λάδι στη φωτιά».

Πέραν του κομφούζιο που έχει δημιουργηθεί μερίδα αναλυτών διαβλέπει το «ενδεχόμενο» υπέρβαρα εμπορευματοκιβώτια να «παρακάμπτουν» διαδρομές όπου υπάρχει συμμόρφωση προς τον κανονισμό. Κίνδυνο τον οποίο απορρίπτουν οι ψυχραιμότεροι που υποστηρίζουν ότι οι κίνδυνοι είναι υπαρκτοί αλλά και οι συνέπειες επίσης.

Ωστόσο μία άλλη μερίδα σημειώνει επίσης ότι εμπλεκόμενοι στην αλυσίδα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων πιθανώς να επιλέξουν εταιρίες που «θα κάνουν τα στραβά μάτια» με ότι αυτό συνεπάγεται.

Να σημειωθεί τέλος ότι η πλειοψηφία συμφωνεί πως αφ ενός η σύγχρονη τεχνολογία δίνει λύσεις «απαγορευτικού χαρακτήρα» για την διακίνηση τέτοιων εμπορευματοκιβωτίων ενώ άλλοι υποστηρίζουν ότι η σημαντική πτώση των τιμών ανά TEU «στερεί την λογική» της αποκόμισης κέρδους από ένα υπέρβαρο εμπορευματοκιβώτιο.
Συμπερασματικά η υπόθεση των «υπέρβαρων» φαίνεται ότι θα αποτελέσει ένα από τα σημαντικά θέματα που θα συνεχίσουν να συζητούνται κατά τη διάρκεια του τρέχοντος έτους.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter