Σαβ05182024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

Αυξάνονται τα παροπλισμένα πλοία στην Ελευσίνα

paroplismena783

Πολλές συζητήσεις γίνονται σχετικά µε το πόσα πλοία έχουν «δέσει» η πρόκειται να «δέσουν» το λεγόµενο Lay up, ανεξαρτήτως αν είναι Cold η Warm.

Σύµφωνα µε τις φήµες-πληροφορίες, αναφέρει ο ναυλομεσιτικός οίκος «George Moundreas» κάποια πλοία έχουν αρχίσει και δένουν, για παράδειγµα ακούγεται για περίπου 50 πλοία στην Ελευσίνα, άλλοι λένε για 25 Capes παγκοσµίως, ενώ συνεχίζει να ακούγεται ότι έχουν γίνει 600 αιτήσεις για δέσιµο στην Ελλάδα.

Δεν υπάρχει αντίρρηση, ότι αν αγορά συνεχίσει µε αυτό το ρυθµό σίγουρα θα δούµε τον αριθµό των πλοίων που θα δέσουν να αυξάνεται, όπως δεν υπάρχει αµφιβολία ότι αν η αγορά αυξήσει την δυναµική της και την ταχύτητα ανόδου, τότε τα δεµένα πλοία θα επιστρέψουν στην αγορά και πρωτίστως αυτά που βρίσκονται σε κατάσταση Warm Lay up.

Εν κατακλείδι, η λογική του Lay up είναι µία βραχύ-µεσοπρόθεσµη λύση για τον πλοιοκτήτη ώστε να µειώσει την ζηµία όταν τα ναύλα της αγοράς είναι σε επίπεδο αρκετά χαµηλότερα από τα OPEX και ενώ τη στιγµή που λαµβάνει χώρα µπορεί «τεχνητά» να υπάρχει µείωση της προσφοράς αυτό δεν σηµαίνει ότι το Lay up προσφέρει ουσιαστική εξυγίανση της προσφοράς µακροπρόθεσµα και απλά παραµένει σαν ένα «ενδιαφέρον» αντικείµενο συζήτησης, σημειώνει ο ναυλομεσιτικός οίκος.

Αντιθέτως σε περιόδους αναιµικής Παγκόσµιας ανάπτυξης και Παγκόσµιου Εµπορίου, σαν αυτή που βιώνουµε στην παρούσα περίοδο, η µοναδική λύση που µπορεί να βελτιώσει την κατάσταση είναι να αυξηθεί ο όγκος των διαλύσεων, γεγονός που ήδη έχει αρχίσει και λαµβάνει χώρα και όπως έχουµε επισηµάνει αν συνεχιστεί µε αυτόν τον ρυθµό ενδεχοµένως το έτος να κλείσει µε ιστορικό υψηλό.

Αναφορικά µε το θέµα της τιµής του πετρελαίου, στο παρελθόν είχαµε αναφέρει, προσθέτει ο «G. Moundreas», πως θα χρειαστεί λίγο διάστηµα µέχρι να δούµε την πραγµατική επήρεια που θα επιφέρει στην ναυτιλία.

Όπως στην Παγκόσµια οικονοµία, έτσι και στη ναυτιλία οι για παρατεταµένο διάστηµα χαµηλές τιµές του πετρελαίου δηµιούργησαν «στρεβλώσεις» οι οποίες λειτούργησαν όχι τόσο θετικά. Αρχικά παρατηρήθηκε το φαινόµενο ότι µε τις χαµηλές τιµές του πετρελαίου τα νεότερα πλοία άρχισαν να χάνουν το πλεονέκτηµα της χαµηλότερης κατανάλωσης ενώ παράλληλα οι ναυλωτές άρχισαν να απαιτούν από τα πλοία να αυξήσουν ταχύτητα.

Είναι γνωστό πως η αύξηση της ταχύτητας των πλοίων επιβαρύνει «τεχνητά» την προσφορά καθώς µειώνεται ο χρόνος του ταξιδιού. Εκτιµάται ότι µία αύξηση της ταχύτητας του στόλου κατά ένα κόµβο περίπου, από τους 12 στους 13 κόµβους, ισοδυναµεί µε αύξηση της προσφοράς των πλοίων κατά 4%!

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter