Τετ01152025

Last updateΤετ, 15 Ιαν 2025 6pm

Σε ρότα επιδόσεων η Ναυτιλία των Ελλήνων

ellinik naftilia 5366

Λίγες ώρες προ του «απόπλου» του 2015 ,η συμπλήρωση της πρώτης δεκαπενταετίας του 21ου αιώνα, βρήκε τη Ναυτιλία των Ελλήνων να ασκεί πρωταθλητισμό στο άκρως ανταγωνιστικό στίβο των διεθνών θαλασσίων μεταφορών, διατηρώντας τα εχέγγυα για καλύτερες μελλοντικές επιδόσεις. Γεγονός είναι ότι από το 2000 και εντεύθεν, όπως τα γεγονότα καταγράφονται από τις ετήσιες εκθέσεις της Ε.Ε.Ε. η Ελλάδα εισήλθε στο νέο αιώνα με μια παραδοσιακή δυναμική και πανταχού παρούσα.

Το 2000 θα μείνει στη ναυτική ιστορία, ως η χρονιά του Erika, ενώ είναι η χρονιά της υιοθέτησης νέας εθνικής νομοθεσίας όσον αφορά την εισαγωγή στο Χρηματιστήριο Αξιών Αθηνών, Ναυτιλιακών Εταιρειών που διαχειρίζονται ποντοπόρα πλοία.

Ωστόσο η νομοθεσία αυτή, λόγω ορισμένων διατάξεων της, δεν θεωρήθηκε ελκυστική οδός για τη συγκέντρωση ναυτιλιακού κεφαλαίου. Την ίδια χρονιά σε εθνικό επίπεδο καταγράφεται το πρώτο ενθαρρυντικό βήμα από την ελληνική κυβέρνηση για την αναβίωση της ανταγωνιστικότητας του ελληνικού νηολογίου.

Το Νοέμβριο του 2002 , χρονιά που δόθηκε η ευκαιρία στη Κύπρο και Μάλτα να εντάξουν τους μεγάλους εμπορικούς στόλους στην οικογένεια της Ε.Ε., το ατύχημα του «Prestige» δημιούργησε αρνητικά δεδομένα για τη παγκόσμια ναυτιλία λαμβάνοντας εκτεταμένη αρνητική δημοσιότητα με ότι αυτό σήμαινε για την εποχή.

Το 2003 αποτελεί τη χρονιά, που εδραιώνεται η πολιτική της ποιοτικής ναυτιλίας ενώ στο πλαίσιο των Ποσειδωνίων ο τότε Πρωθυπουργός, έχοντας τα βασικά χαρακτηριστικά της εντυπωσιακής ανάπτυξης της ναυτιλίας της χώρας, αποκαλεί τη ναυτιλία «μεγάλο εθνικό κεφάλαιο».

Το 2007, χρονιά που εμφανίζεται ο κύκλος των συζητήσεων της πράσινης βίβλου της Ε.Ε. για τη μελλοντική θαλάσσια πολιτική, η συνεισφορά της ελληνικής ναυτιλίας, προσλαμβάνει ιδιαίτερης σημασίας για την εθνική οικονομία καθώς ενισχυμένο το ναυτιλιακό συνάλλαγμα φτάνει για πρώτη φορά το ύψος των 19,5 δις σημειώνοντας αύξηση έναντι του 2007 κατά 13,28%.

Η χρονιά αυτή, προσλαμβάνει επίσης και μιας άλλης ιδιαίτερης σημασίας, καθώς εμφανίζεται το κοινωνικό έργο το οποίο παρέμενε σιωπηρό στη διαδρομή των ετών με την αγορά 107 υπερσύγχρονων κινητών νοσοκομειακών μονάδων, και έξι πυροσβεστικών οχημάτων ενώ ενισχύθηκαν χρηματικά οικογένειες που επλήγησαν από τις πυρκαγιές του 2007 σε διάφορες περιοχές της χώρας.

Τη διετία 2009-2010 καταγράφεται η καμπάνια από την τηλεόραση και το διαδίκτυο για την προσέλκυση νέων στο ναυτικό επάγγελμα, ενώ όπως προαναφέρθηκε η συμπλήρωση της πρώτης δεκαετίας του αιώνα, βρήκε τη ναυτιλία των Ελλήνων να ασκεί πρωταθλητισμό.

Τη διετία 2011-2012 μεταξύ των άλλων μπαίνει και θέμα ανασυγκρότησης του Υπουργείου Ναυτιλίας από τα εξ ων συνετέθη το οποίο είχε διαλυθεί από κυβερνητικές επιλογές.

Στη διετία που διανύσαμε (2014-2015) σε εθνικό επίπεδο με την οικονομική κρίση το φθινόπωρο του 2014, ολοκληρώθηκε η διαδικασία υλοποίησης της εθελοντικής συνεισφοράς της ναυτιλίας στα δημοσιονομικά έσοδα της χώρας μέσω του διπλασιασμού της φορολογίας των πλοίων υπό ελληνική και ξένη σημαία, που έχουν διαχειριστική έδρα στην Ελλάδα.

Ειδικότερα η Βουλή επικύρωσε την 1η Οκτωβρίου του 2014 με σχετικό νόμο τη συμφωνία της ναυτιλιακής κοινότητας με το κράτος, δηλαδή μιας νομοθετικής πράξης ιστορικής σημασίας αφού στην αιτιολογική έκθεση αναγνωρίστηκε το θεσμικό πλαίσιο του τομέα, ο πυρήνας του οποίου κατοχυρώνεται από το 1975 στο ελληνικό Σύνταγμα.

Τέλος εντατικοποιήθηκε και η κοινωνική προσφορά καθώς η Ε.Ε.Ε., με την οικονομική στήριξη των μελών της ναυτιλιακής οικογένειας, ενώ επίσης συνεχίστηκε με εντατικούς ρυθμούς το πολύπλευρο πρόγραμμα κοινωνικής προσφοράς και αλληλεγγύης προς τις αδύνατες ομάδες της ελληνικής κοινωνίας που δοκιμάζονται από τις δυσμενείς οικονομικές συγκυρίες. Πρόκειται για ένα διακριτικό έργο σύμφωνα με τα ήθη και την ιστορία της ναυτιλίας μας σε εποχές κρίσιμες για τον τόπο.

Τέλος οι Έλληνες εφοπλιστές και στη διάρκεια του 2015 συνέχισαν να πρωταγωνιστούν στις αγοραπωλησίες πλοίων από δεύτερο χέρι, καθώς και στις νέες παραγγελίες νεότευκτων.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter