ΙΜΟ: Αυξημένα όρια ευθύνης για ναυτιλιακές αποζημιώσεις
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 08 Ιουνίου 2015 20:00
Σε ισχύ τίθενται από σήμερα οι τροποποιήσεις με αυξημένα όρια ευθύνης στο Πρωτόκολλο του 1996 για την τροποποίηση της Σύμβασης σχετικά με τον περιορισμό της ευθύνης για ναυτικές απαιτήσεις, του 1976 (πρωτόκολλο LLMC του 1996). Οι τροποποιήσεις αυτέ αναφέρονται στην αύξηση του απαιτητού ποσού σε περίπτωση απώλειας ζωής ή σωματικής βλάβης επί του πλοίου (που δεν υπερβαίνει τις 2.000 κόρους ολικής χωρητικότητας) σε 3.02 εκατ. από 2 εκατομμύρια.
Η Σύμβαση LLMC του 1976 θέτει τα καθορισμένα όρια της ευθύνης για ορισμένους τύπους των αξιώσεων κατά των εφοπλιστών :
- Αγωγές αποζημίωσης για απώλεια ζωής ή σωματική βλάβη, και
- Λοιπές απαιτήσεις, όπως οι απαιτήσεις ιδιοκτησίας (συμπεριλαμβανομένων των ζημιών για άλλα πλοία, περιουσία ή λιμενικά έργα), καθυστερήσεις, διαρροές καυσίμων, ζημία από ρύπανση, κ.λπ.
Η σύμβαση επιτρέπει επίσης σε πλοιοκτήτες και αρωγούς να περιορίζουν την ευθύνη τους, εκτός αν "αποδεικνύεται ότι η απώλεια προήλθε από προσωπική τους πράξη ή παράλειψη, που διαπράχθηκε με πρόθεση να προκληθεί μια τέτοια ζημία ή απερίσκεπτα και με γνώση ότι μια τέτοια ζημία θα μπορούσε πιθανώς να προκύψει" .
Λαμβάνοντας υπόψη την εμπειρία των ιστορικών αξιώσεων καθώς και τον αντίκτυπο των ποσοστών πληθωρισμού, τέθηκαν αρχικά τα όρια του πρωτοκόλλου LLMC του 1996 και στη συνέχεια εγκρίθηκαν ε το 2012 από τη Νομική Επιτροπή του ΙΜΟ, κατά τη διάρκεια της 99ης Συνόδου ύστερα από πρόταση για αύξηση των ορίων που υποβάλλονται από 20 συμβαλλόμενα κράτη στο πρωτόκολλο LLMC.
Το πρωτόκολλο LLMC έχει 50 συμβαλλόμενα κράτη, τα οποία αντιπροσωπεύουν 57,41% των εμπορικών ναυλώσεων πλοίων, σε παγκόσμιο επίπεδο.