Κυρ01122025

Last updateΣαβ, 11 Ιαν 2025 11am

Η κυβέρνηση της αριστεράς, οι εφοπλιστές και ο ακόμη πιο «αριστερός» Σόιμπλε!

SOIBLEΟ Υπουργός οικονομικών της Γερμανίας Βόλφγκανγκ Σόιμπλε μίλησε για μία ακόμη φορά κατά της κυβέρνησης.

Αυτή τη φορά της «βγήκε» από τα αριστερά  Σύμφωνα με το πρακτορείο Reuters μιλώντας σε εκδήλωση στο Βερολίνο αφού επεσήμανε ότι έχει χάσει την εμπιστοσύνη που είχε επιτευχθεί στο παρελθόν στην Αθήνα εκτίμησε ότι δεν περιμένει από την ελληνική κυβέρνηση να τηρήσει την προεκλογική της δέσμευση για επιβολή υψηλότερων φόρων στους εφοπλιστές.

«Ακόμη και μια κυβέρνηση της ριζοσπαστικής αριστεράς δεν θα κρατήσει αυτή την υπόσχεση», είπε χαρακτηριστικά.

Επανέλαβε τέλος ότι το πρόβλημα χρέους που αντιμετωπίζει η Ελλάδα, δημιουργήθηκε επειδή η χώρα «ζούσε πάνω από τις δυνατότητές της στο παρελθόν».
Για πρώτη ίσως φορά κυβερνητικός παράγοντας της Γερμανίας τοποθετείται επισήμως ζητώντας αλλαγή του φορολογικού καθεστώτος για την ελληνόκτητη ναυτιλία, ένα φορολογικό σύστημα (tonnage tax) που αντέγραψε όλη η ευρωπαϊκή ναυτιλία και στηρίζεται από τις κατευθυντήριες γραμμές κρατικών ενισχύσεων της ΕΕ.

Όμως ζητά ουσιαστικά την αλλαγή του tonnage tax για την Ελλάδα, υπονομεύοντας έτσι την ανταγωνιστικότητα της ελληνικής ναυτιλίας. Και το κάνει αυτό την στιγμή που το γερμανικό φορολογικό σύστημα για τη ναυτιλία είναι ακόμη πιο «φιλικό» προς τους επενδυτές και ταυτόχρονα η Γερμανική ναυτιλία χάνει συνεχώς έδαφος στον διεθνή ανταγωνισμό, έδαφος που καλύπτει η ελληνόκτητη ναυτιλία και άλλες χώρες.

Ειδικότερα σε ότι αφορά το γερμανικό φορολογικό σύστημα (tonnage tax system-tts) της Γερμανίας παρέχει τη δυνατότητα σε ναυτιλιακές εταιρείες να φορολογηθούν βάσει το συστήματος φόρου χωρητικότητας, αντί της υπαγωγής τους στον αντίστοιχο γερμανικό κώδικα φορολογίας εισοδήματος.

Εν δυνάμει υπαγόμενο στο TTS είναι κάθε πλοίο στο οποίο εγγράφεται εξαρχής στο γερμανικό νηολόγιο (γερμανική σημαία). Δικαιούχος 9επιλέξιμος)πλοιοκτήτης (φυσικό πρόσωπο ή εταιρεία) είναι ο φέρων γερμανική ιθαγένεια ή ιθαγένεια κράτους μέλους της ΕΕ . Ενώ όμως ο γερμανός πλοιοκτήτης έχει τη δυνατότητα παράλληλα με την μόνιμη εγγραφή του πλοίου στη γερμανική σημαία, να προβεί σε bareboat registered out του πλοίου σε σημαία τρίτης χώρας, η δυνατότητα αυτή δεν παρέχεται σε τρίτους (κοινοτικούς) κατοίκους-πλοιοκτήτες οι οποίοι είναι δεσμευμένοι από την επιλογή τους για εγγραφής το γερμανικό νηολόγιο.

Το επιλέξιμο πλοίο πρέπει να μεταφέρει φορτία ή επιβάτες σε διεθνείς λιμένες και να διατρέχει την ανοιχτή θάλασσα.

Επιλέξιμο νομικό πρόσωπο προς υπαγωγή στο φόρο χωρητικότητας είναι ο γερμανικός συνεταιρισμός περιορισμένης ευθύνης (limited liability partnership- GmbH & Co. KG) αλλά και η κλασική μορφή της κεφαλαιουχικής εταιρείας με εξειδικευμένες όμως φορολογικές διαφοροποιήσεις μεταξύ των δυο τύπων νομικών προσώπων.

Προϋπόθεση για την υπαγωγή της ναυτιλιακής εταιρείας στο σύστημα είναι το management να διενεργείται ‘σχεδόν αποκλειστικώς» από την Γερμανία. Τούτο συνεπάγεται την υποχρέωση να πραγματοποιούνται ή να οργανώνονται από την ή στην Γερμανία οι ακόλουθες πράξεις:

-σύναψη όλων των συμβάσεων που αφορούν στην δραστηριότητα του πλοίου
-παροχή εξοπλισμού και εφοδίων
-σύναψη συμβάσεων με πλοίαρχο και πλήρωμα
-ναύλωση του πλοίου
-πετρέλευση και λίπανση του πλοίου
-διενέργεια τεχνικής διαχείρισης
-ασφάλιση του πλοίου και του εξοπλισμού
-οργάνωση του λογιστηρίου

Με την υπαγωγή στο σύστημα απαλλάσσονται τα κέρδη που προκύπτουν από τις επιλέξιμες δραστηριότητες των πλοιοκτητριών εταιρειών, αφού ο φόρος χωρητικότητας εξαντλεί την εταιρική φορολογική υποχρέωση της ναυτιλιακής δραστηριότητας.

Η καταβολή του φόρου όπως προβλέπεται εξαντλεί και την φορολογική υποχρέωση της διαχειρίστρια εταιρείας του πλοίου εφόσον προκύπτει ότι η διαχειρίστρια είναι μέτοχος της πλοιοκτήτριας και to management fee δεν ξεπερνά το 4% του gross charter rate.


Η μάχη για τα μερίδια


Οι δηλώσεις Σόϊμπλε έρχονται επίσης σε μία περίοδο που τα γερμανικά ναυτιλιακά συμφέροντα χάνουν έδαφος. Ειδικότερα σύμφωνα με την AlphaLiner το ποσοστό των Γερμανών στα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων (στα οποία είναι πρώτη δύναμη παγκοσμίως) μειώνεται διαρκώς. Αναφερόμαστε στις ναυτιλιακές εταιρίες που ναυλώνουν τα containerships που διαθέτουν σε μεγάλες εταιρείας τακτικών γραμμών (liners).

Η AlphaLiner, αναφέρει ότι το μερίδιο των γερμανών πλοιοκτητών μειώθηκε από το 61% που ήταν το 2008 στο 48% σήμερα και αναμένεται να πέσει κάτω από το 40% το 2017.H πτώση του μεριδίου αποδίδεται την κατάρρευση των εταιρειών KG.Υπολογίζεται ότι οι γερμανικές ναυτιλιακές έχασαν πάνω από ένα εκατ. teu ενώ αντιθέτως οι έλληνες κέρδισαν ένα εκατ. teu διπλασιάζοντας το μέγεθος τους.

Στις πρώτες τριάντα εταιρείες βρίσκονται εννιά ελληνικές ναυτιλιακές με πρώτη την Cotamare της οικογένειας Κωνσταντακόπουλου και δεύτερη την Danaos. (δείτε τον πίνακα)

 

oi 30 megaloi

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

 

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter