Έτοιμο να σπάσει το φράγμα των 20.000 teu
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 28 Ιανουαρίου 2015 22:38
Με έκδηλη αγωνία, υψηλόβαθμα στελέχη του παγκόσμιου λιμενικού συστήματος, παρακολουθούν τα βιβλία παραγγελιών των μεγάλων ναυπηγικών μονάδων. Σύμφωνα με πληροφορίες που είναι διάχυτες τα τελευταία 24ωρα, το αμέσως προσεχές διάστημα δεν αποκλείεται να «τοποθετηθούν» παραγγελίες για πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με μεταφορική ικανότητα μεγαλύτερη των 20.000 teu, χωρίς να προσδιορίζεται το «ανώφλι» των παραγγελιών.
Αναλυτές εικάζουν ότι οι εν λόγω «τοποθετήσεις» στόχο έχουν την ελαχιστοποίηση κατά το δυνατόν του κόστους μεταφοράς και άρα των τελικών χρεώσεων, σε μια εποχή όπου η σύγχρονη ναυπηγική φαίνεται να παρέχει δυνατότητες για ανάπτυξη όλο και μεγαλύτερων σκαφών και καταφανώς οικονομικότερων για την χρήση καυσίμων αλλά και ταχύτερων σε σχέση με αντίστοιχες κατασκευές ακόμα και του πρόσφατου παρελθόντος.
Στο μεταξύ η μία πίσω από την άλλη, εταιρείες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων εισέρχονται στο club των μεγάλων ULCS (ultra-large container ships), με τελευταία πληροφορία την Evergreen να κλείνει ένα μεγάλο deal για ναύλωση 11 μεγάλων πλοίων αυτής της κατηγορίας μεταξύ 18.000-20 .000 teu έκαστο.
Να σημειωθεί ότι από τον περασμένο Δεκέμβρη η εταιρεία έχει απασχολήσει τον διεθνή ειδικό τύπο, σχετικά με τις προοπτικές και τα προγράμματα ναυπήγησης πλοίων της κατηγορίας αυτής.
Όπως προαναφέρθηκε τα υψηλόβαθμα στελέχη της λιμενικής βιομηχανίας αδυνατούν προς ώρας να ελέγξουν τις εξελίξεις καθώς όπως πρόσφατα ανέφερε το TheSeaNation η ανάπτυξη των κλιμάκων σε μεταφορική ικανότητα έγινε το τελευταίο διάστημα με γεωμετρική πρόοδο γεγονός που ακύρωσε εν πολλοίς επενδύσεις δις δολαρίων αφού τα νέα πλοία απαιτούν νέους εξοπλισμούς και νέες ταχύτητες στις λιμενικές εξυπηρετούν.