Συνάντηση εργασίας σε θέματα Port State Control
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 16 Δεκεμβρίου 2014 19:00
Συνάντηση εργασίας πραγματοποιήθηκε πρόσφατα στο Ίδρυμα Ευγενίδου, με πρωτοβουλία της Διεύθυνσης Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας του Αρχηγείου Λιμενικού Σώματος-Ελληνικής Ακτοφυλακής, με θέμα: "Διαδικασίες Port State Control - Επιδόσεις Ελληνικής Σημαίας & Ναυτιλιακών Εταιρειών - Ευθύνη Νηογνωμόνων". Στη συνάντηση συμμετείχαν στελέχη από 64 ναυτιλιακές εταιρείες, 10 Αναγνωρισμένους και εξουσιοδοτημένους από την Ελληνική Ναυτιλιακή Διοίκηση Οργανισμούς και Νηογνώμονες καθώς και ανεξάρτητους τεχνικούς εμπειρογνώμονες.
O Γενικός Γραμματέας κ. Αθανάσιος Μπούσιος στον χαιρετισμό ανέφερε ότι "στο πλαίσιο της θεσμικής συνεργασίας και διαβούλευσης του Υπουργείου με τη ναυτιλιακή κοινότητα, η εν λόγω Συνάντηση Εργασίας αποτελεί μια από εκείνες τις πρωτοβουλίες που έχουν προγραμματισθεί προκειμένου να υπάρξει ενημέρωση των ναυτιλιακών εταιρειών, των νηογνωμόνων και των φορέων της ναυτιλίας για τις τελευταίες εξελίξεις σε θέματα ελέγχων πλοίων από τις Αρχές του Κράτους Λιμένα, αλλά πρωτίστως για να καταγραφούν οι προβληματισμοί και οι απόψεις της ναυτιλιακής κοινότητας, ούτως ώστε μέσα από ένα εποικοδομητικό διάλογο να βελτιωθεί, όπου απαιτείται, η συνεργασία αυτή και να αντιμετωπισθούν πιθανά προβλήματα των πλοίων μας στο εξωτερικό".
Ο κ. Δημήτριος Φαφαλιός, ως εκπρόσωπος της Ένωσης Ελλήνων Εφοπλιστών, ανέπτυξε μέσα από την εισήγησή του την προσέγγιση της ναυτιλιακής επιχείρησης και τα προβλήματα των πληρωμάτων που υπόκεινται σε διαδικασίες Port State Control, τονίζοντας, μεταξύ άλλων, την ανάγκη για καθιέρωση ομοιόμορφων διαδικασιών μεταξύ των ΜOUs, ενώ δεν παρέλειψε να αναφερθεί και σε θέματα διαφθοράς επιθεωρητών ΡSC που εντοπίζονται σε χώρες, κυρίως της Ν.Α Ασίας και της Αφρικής.
Στο πλαίσιο της Συνάντησης, από τα στελέχη της Διεύθυνσης Ασφάλειας Ναυσιπλοΐας αναπτύχθηκαν θέματα που σχετίζονται με τις επιθεωρήσεις των πλοίων υπό ελληνική σημαία καθώς και για τις επιδόσεις της Ελληνικής Σημαίας, όπως αυτές προκύπτουν από τα στατιστικά στοιχεία του ΙΜΟ, του Ευρωπαϊκού Οργανισμού για την Ασφάλεια στη Θάλασσα (ΕΜSΑ), της Γραμματείας του Μνημονίου Συνεργασίας των Παρισίων (Paris ΜΟU), της Ακτοφυλακής των ΗΠΑ και της Αυστραλίας καθώς και άλλων Περιοχικών Συμφωνιών Συνεργασίας στον τομέα των ελέγχων πλοίων από τις Αρχές του Κράτους Λιμένα (Tokyo MOU, Indian MOU κλπ.).
Επίσης, αναδείχθηκαν συνήθη προβλήματα που αντιμετωπίζουν τα πλοία στο πλαίσιο ενός ελέγχου Port State Control, ενώ παράλληλα παρουσιάσθηκαν βέλτιστες πρακτικές (best practices) και διαδικασίες που πρέπει να ακολουθούνται από πλοίο-εταιρεία και νηογνώμονες προκειμένου να υπάρχει έγκαιρη προετοιμασία του πλοίου/πληρώματος προκειμένου να αποφεύγονται αναίτιες κρατήσεις (detentions) και καταγραφή κακών επιδόσεων των εταιρειών και των νηογνωμόνων (Company/RO performance).