Τους έβαλε σε... σκέψεις ο DNV GL για τα 24άρια
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 03 Δεκεμβρίου 2014 19:30
Ο απόλυτος πανικός. Στις διοικήσεις λιμένων επιμένει μερίδα αναλυτών. Τα στοιχεία άτυπων σφυγμομετρήσεων που διενεργούνται εμφανίζουν τάσεις περεταίρω γιγαντισμού των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ως «επιλογή μάχης» η μάλλον «ναυμαχίας» για τις ναυτιλιακές εταιρίες του τομέα.
Μάλιστα μετά και τα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν περί του εφικτού των κατασκευών πλοίων με μεταφορικές ικανότητες 24.000 TEU από τον DNV GL οι αρμόδιοι των «βιβλίων παραγγελιών» αναμένουν οι παραγγελίες για 20άρια να λάβουν την αύξουσα.
Αποτέλεσμα πάντως είναι ότι ο γιγαντισμός των πλοίων εκ των πραγμάτων θέτει σοβαρά ερωτήματα πλέον για τις αντοχές ακόμη και μεγάλων λιμένων όσον αφορά στις υποδομές, τους εξοπλισμούς και την αυτοματοποίηση ενώ επαναφέρει στο προσκήνιο μία πρόσφατα παρουσιασμένη αμερικανική πρόταση-εκδοχή. Για κατασκευή σούπερ λιμένα εντός θαλάσσης και όχι επί ακτής ως συνήθως για την μελλοντική εξυπηρέτηση των γιγάντων.
Μάλιστα η πρόταση αυτή φαίνεται να επαναφέρει και το θέμα των μεταφορτώσεων με την ανάπτυξη «ακτιδικών γραμμών τροφοδοσίας από τα σούπερ λιμάνια. Αν και το όλο θέμα προς ώρας κινείται σε θεωρητικό επίπεδο ο προβληματισμός για τις αντοχές των συμβατικών λιμένων είναι ορατός και το προσεχές διάστημα κρίσιμο καθώς θα πρέπει να δαπανηθούν διόλου ευκαταφρόνητα ποσά για να καταστεί εφικτή η εξυπηρέτηση των γιγάντων.