Παρ09202024

Last updateΠεμ, 19 Σεπ 2024 5pm

Άκρως ενδιαφέρουσα η «επόμενη ημέρα» της Ρ3

maersk edinburgh 130810-110

Τίποτα δεν έχει τελειώσει. Ή μάλλον τώρα όλα αρχίζουν αλλά από νέα βάση. Καλά πληροφορημένες πηγές αναφέρουν ότι οι επιτελικές ομάδες που συνέθεταν στην Ρ3 με πυρετώδεις ρυθμούς αναζητούν την νέα φόρμουλα συνεργασίας η οποία δεν θα μπορεί να προκαλέσει εν δυνάμει αντιδράσεις ανάλογες εκείνης προ ημερών του Πεκίνου.

Αν και ουσιαστικά η όλη διαδικασία σημαίνει καθυστέρηση αναλυτές του τομέα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων σημειώνουν ότι είναι σχεδόν αδύνατον, και πάντα κάτω από τις επιταγές του διεθνούς εμπορίου, να μην συμβούν οικονομίες κλίμακας και καθετοποιήσεις διαδικασιών που σε άλλη περίπτωση κοστίζουν σε χρόνο άρα και χρήμα.

Πάντα κατά τους ίδιους κύκλους η διάθεση από πλευράς των εταιριών που συνέθεσαν την Ρ3 εξακολουθεί να υφίσταται προκειμένου να βρεθεί ένα πιο εξευγενισμένο- έξυπνο μοντέλο το οποίο και θα τεσταριστεί διεξοδικά πριν ανακοινωθεί.

Στο «φόντο» των διεργασιών που ενεργοποίησε η απόφαση του Πεκίνου περί την Ρ3 οι αρμόδιες αρχές της Ευρωπαϊκής Ένωσης ανακοίνωσαν την επέκταση με ορίζοντα πενταετίας του πλαισίου που αφορά στις λειτουργίες των κανόνων antitrust για τα liner shipping consortia.

Τόσο η κινητικότητα της Ρ3 όσο και η απόφαση της ΕΕ σύμφωνα με εκτιμήσεις θα οδηγήσουν σε ένα νέο κύκλο συζητήσεων περί των τάσεων σε διεθνές επίπεδο στον τομέα διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων αλλά και για τα εν δυνάμει «περιφερειακής φύσεως» μέτρα που εν πολλοίς έχουν κατηγορηθεί ότι στρεβλώνουν τους κανόνες του διεθνούς ανταγωνισμού θεματοφύλακας των οποίων είναι ο ΙΜΟ.

Ωστόσο η κινητικότητα σε επίπεδο Ρ3 για την εξεύρεση έξυπνου μοντέλου αναμένεται να προκαλέσει νέο «πονοκέφαλο» στις αρχές λιμένων καθώς αυτές βρίσκονται επί ποδός πολέμου προκειμένου είτε να διατηρήσουν το μερίδιο που κατέχουν στις προσεγγίσεις είτε για να κερδίσουν έναντι των αντιπάλων προσφέροντας ταχύτητα, χαμηλό κόστος ενεργειών και κυρίως συνέπεια.

Το τελευταίο χαρακτηριστικό μάλιστα αποτελεί «κυρίαρχο» με τον διαρκή γιγαντισμό των πλοίων του τομέα αλλά και στοιχείο ανταγωνισμού που τώρα κάνει δυναμικά την εμφάνισή του από κοινού με το αντίστοιχο στοιχεία της συνέπειας από πλευράς των ναυτιλιακών εταιριών διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter