Παρ09202024

Last updateΠεμ, 19 Σεπ 2024 5pm

Διαμάχες τεχνικής φύσεως προκαλούν υπέρβαρα εμπορευματοκιβώτια

eborevmatokivotia-0432

Όλα τα 'χε η Μαριωρή... Διαμάχες τεχνικής φύσεως προκαλούν τα υπέρβαρα εμπορευματοκιβώτια καθώς εντείνεται ο προβληματισμός της «αλυσίδας» διακίνησής τους για τους πιθανούς και «απίθανους» κινδύνους που ελλοχεύουν.

Το ζύγισμα μέσα ή έξω από τις λιμενικές ζώνες και ο φόβος των καθυστερήσεων, είναι μόνο μία από τις διαστάσεις των «παρενεργειών» που προκαλούν τα υπέρβαρα εμπορευματοκιβώτια με τη ναυτιλιακή κοινότητα να σημειώνει ότι ο βασικός κίνδυνος ήταν και παραμένει η ευστάθεια των πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων με ότι αυτό μπορεί να συνεπάγεται.

Τελευταία ο ESPO είχε πάρει θέση για το εν λόγω θέμα «πυροδοτώντας» ένα κύκλο συζητήσεων για το τεχνικό μέρος της υπόθεσης και τις ευθύνες που απορρέουν από το όλο ζήτημα για το σύνολο των εμπλεκόμενων στην «αλυσίδα» διακίνησης τέτοιων εμπορευματοκιβωτίων.

Στο πλαίσιο του προβληματισμού έχουν εσχάτως προστεθεί και αναλυτές της ασφαλιστικής αγοράς που καλύπτουν «ζημιές» που διαβλέπουν πεδίο δόξης λαμπρό.

Υπενθυμίζεται ότι ο ESPO καλωσόρισε πρόσφατη απόφαση του ΙΜΟ η οποία αναγνωρίζει την ευθύνη στους μεταφορείς να δηλώσουν το σωστό βάρος των εμπορευματοκιβωτίων προ της τοποθέτησής τους στα πλοία σημειώνοντας ότι η επιβεβαίωση- δήλωση του σωστού βάρους συντελεί στην ασφάλεια της μεταφορικής αλυσίδας κάτι που αποδέχονται και τα λιμάνια που με τη σειρά τους δηλώνουν τους κινδύνους από εσφαλμένες δηλώσεις βαρών.

Ο ESPO ωστόσο ελπίζει ότι η εφαρμογή του της βελτιωμένης SOLAS σε επίπεδο ΕΕ αλλά και επιμέρους εθνικών νομικών πλαισίων θα καταστήσει σαφές ότι είναι ευθύνη των μεταφορέων και όχι των λιμένων και των αρχών τους να ζυγίζονται τα εμπορευματοκιβώτια προ της εισόδου τους στους χώρους εναπόθεσης των λιμένων και κατά προτίμηση να αξιολογείται και η «προέλευσή» τους.

Αναγνωρίζουμε τη σημασία της γνώσης του ακριβούς βάρους των εμπορευματοκιβωτίων και της σημασίας της όχι μόνο για τις ναυτιλιακές μεταφορές αλλά και για ολόκληρη την μεταφορική αλυσίδα και κοιτάζουμε για τις πλέον πρακτικές εφαρμογές από όλους τους εμπλεκόμενους, σημείωσε μεταξύ άλλων η γενική γραμματέας του ESPO, Isabelle Ryckbost, παρατηρώντας ότι θα αποφευχθούν και καθυστερήσεις στις εντός λιμένος διαδικασίες φόρτωσης εφόσον τα βάρη είναι σωστά και δεν διαπιστωθούν αποκλείσεις.

Να σημειωθεί ότι τον Μάιο φέτος ο ΙΜΟ ενέκρινε τις σχετικές ρυθμίσεις περί του βάρους των εμπορευματοκιβωτίων προ της φόρτωσης τους σε πλοία ενώ έθεσε και τις σχετικές κατευθυντήριες γραμμές με ορίζοντα το 2016.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter