TEN: Παραγγελία εννέα δεξαμενόπλοιων στα Ναυπηγεία Daewoo
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: NEA
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 25 Μαρτίου 2014 09:11
Επεκτείνει τη στρατηγική συμμαχία της η TSAKOS Energy Navigation με την Statoil, αυξάνοντας την παραγγελία της σε εννέα δεξαμενόπλοια. Τον περασμένο Δεκέμβριο, η ΤΕΝ που εδρεύει στην Ελλάδα, κέρδισε τον διαγωνισμό της Statoil για την κατασκευή και ναύλωση πέντε aframaxes.
Πλέον, έχοντας επεκτείνει τη παραγγελία της σε εννέα δεξαμενόπλοια, όλα στα ναυπηγεία της Daewoo Shipbuilding and Marine Engineering, τα προβλεπόμενα έσοδα κατά τη διάρκεια των συμβάσεων - που έχουν διάφορους όρους, αλλά έχουν μια μέση διάρκεια έξι ετών, συν τις options - έχουν πλέον αυξηθεί σε περίπου $ 1 δις.
Τα τέσσερα επιπλέον πλοία μπορούν να έχουν δυνατότητες ice-class και εάν η Statoil αποφασίσει να χρησιμοποιήσει αυτό το χαρακτηριστικό η συμφωνία προβλέπει ότι οι τιμές θα αναπροσαρμοστούν, προκειμένου να αντικατοπτρίζουν τις αυξήσεις στο κόστος κατασκευής και στα ασφάλιστρα για τις επιχειρήσεις πάγου.
Μάλιστα χαρακτήρισε το 2013, έτος αναφοράς, καθώς «η αγορά αργού επέστρεψε στη ζωή», ενώ τα while product tankers κινούνταν σε «υγιές έδαφος».
«Σε αντίθεση με όσους είχαν επανειλημμένα υποβαθμίσει τον κλάδο κατά το πρόσφατο παρελθόν, πάντα πιστεύαμε ότι τα δεξαμενόπλοια μεταφοράς αργού μπορούν και θα συνεχίσουν να διαδραματίζουν σημαντικό ρόλο στο παγκόσμιο εμπόριο ενέργειας», δήλωσε η ΤΕΝ.
Η εταιρεία επικαλέστηκε τις χαμηλές παραγγελίες και τη μέτρια ανάπτυξη στον στόλο των δεξαμενόπλοιων τα επόμενα δύο χρόνια, ως «γερά θεμέλια» στην εμπιστοσύνη στον τομέα.
«Το γεγονός ότι η εταιρεία μεγαλώνει τη λίστα της, στους πελάτες πρώτης κατηγορίας και η αποδεδειγμένη πρόσβαση μας στην κεφαλαιακή θέση, παρέχει στους μετόχους μας με ένα στερεό μέλλον», δήλωσε ο διευθύνων σύμβουλος Νικόλας Τσάκος .
Όπως μάλιστα δήλωσε στην Lloyd's List, το έργο Statoil υπογραμμίζει την ανησυχία της εταιρείας να "χτίσει πλοία με υπευθυνότητα", σημειώνοντας παράλληλα ότι η ΤΕΝ διαφέρει από άλλες που είναι προετοιμασμένες να ρισκάρουν «σκοτώνοντας» την αγορά, με την παραγγελία πλοίων χωρίς απασχόληση».
Σύμφωνα με τον κ. Τσάκο, η εταιρεία εκτιμά ότι το 2014 θα είναι μια πολύ καλύτερη χρονιά.