Σαβ05102025

Last updateΣαβ, 10 Μαϊ 2025 1pm

Θέματα MASS εξετάστηκαν στον ΙΜΟ

0autonomous 3 696x394Η Επιτροπή Ναυτικής Ασφάλειας (MSC) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), κατά την 103η σύνοδό της τον Μάιο του 2021, ολοκλήρωσε μια ρυθμιστική άσκηση για την ανάλυση των σχετικών συνθηκών ασφάλειας των πλοίων, προκειμένου να αξιολογήσει τον τρόπο ρύθμισης των θαλάσσιων αυτόνομων πλοίων επιφανείας (Maritime Autonomous Surface Ships).

Η Περιφέρεια Αττικής χρηματοδοτεί το Λιμενικό Σώμα για την προμήθεια περιπολικού σκάφους για την άμεση και ασφαλή διακομιδή ασθενών από τα νησιά του Αργοσαρωνικού

0photo plakiotakis 1aΣτο πλαίσιο μίας σειράς πρωτοβουλιών της Περιφέρειας Αττικής τόσο για την αντιμετώπιση της πανδημίας του Covid-19 όσο και για την καλύτερη προάσπιση της υγείας των πολιτών, μετά από σχετική απόφαση του Περιφερειάρχη Γ. Πατούλη, η Περιφέρεια χρηματοδοτεί με πόρους του ΕΣΠΑ 2014-2020 το Λιμενικό Σώμα για την αγορά ενός περιπολικού σκάφους κατάλληλα διαμορφωμένου με υγειονομικό εξοπλισμό για την άμεση και ασφαλή διακομιδή ασθενών, από τα νησιά του Αργοσαρωνικού.

Γ. Πλακιωτάκης: Θωρακίζουμε τα νησιά μας - Πέντε νέα περιπολικά σκάφη με ειδικό υγειονομικό εξοπλισμό στο Λιμενικό Σώμα

0σκαφηΠλακΣύμβαση για την προμήθεια 5 νέων περιπολικών σκαφών, κατάλληλα διαμορφωμένων με Υγειονομικό εξοπλισμό, υπέγραψε ο Υπουργός Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής κ. Γιάννης Πλακιωτάκης με τους εκπροσώπους της ανάδοχης εταιρείας «NORSAFE».

Κύπρος: Νέα προσπάθεια θαλάσσιας σύνδεσης με Ελλάδα με εποχικό δρομολόγιο

dimitriadisvΤο πράσινο φως από τη Γενική Διεύθυνση Ανταγωνισμού της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, που δίνει τη δυνατότητα για μετατροπή της θαλάσσιας σύνδεσης Κύπρου – Ελλάδας σε εποχική αντί τακτική, έλαβε το Υφυπουργείο Ναυτιλίας, με τον αρμόδιο Υφυπουργό Βασίλη Δημητριάδη να δηλώνει συγκρατημένα αισιόδοξος ότι η τροποποίηση αυτή ενδεχόμενα να δημιουργεί καλύτερες προϋποθέσεις προσέλκυσης ενδιαφέροντος.

«Πήραμε το πράσινο φως, που μας επιτρέπει να αξιολογήσουμε τη δυνατότητα διαμόρφωσης ενός νέου διαγωνιστικού εγγράφου με την επιλογή του εποχικού δρομολογίου», δήλωσε στο ΚΥΠΕ ο Υφυπουργός Ναυτιλίας, προσθέτοντας πως «πήραμε ένα θετικό νέο για μια παράμετρο που μας είχαν επισημάνει οι μεταφορείς ότι θα πρέπει να αλλάξει και θα συνεχίσουμε την προσπάθεια».

Υπενθυμίζεται ότι η περίοδος προσφορών του αρχικού διαγωνισμού για τη θαλάσσια σύνδεση ολοκληρώθηκε στις 29 Ιανουαρίου χωρίς να ληφθούν προσφορές από θαλάσσιους μεταφορείς, παρά την κρατική ετήσια επιδότηση, ύψους €5 εκατομμυρίων. Ο κ. Δημητριάδης ανέφερε ότι κατόπιν διαβουλεύσεων με τις ενδιαφερόμενες εταιρείες αμέσως μετά τη λήξη της περιόδου υποβολής προσφορών, διαφάνηκε ότι η απαίτηση για υλοποίηση ενός τακτικού (και όχι εποχικού) δρομολογίου αποτέλεσε μία από τις παραμέτρους που λειτούργησαν αποτρεπτικά στην εκδήλωση ενδιαφέροντος.

«Η αλλαγή του χαρακτήρα του δρομολογίου σε εποχικό ενδέχεται να δίνει περισσότερες επιλογές, αφού θα δίδεται η δυνατότητα στον μεταφορέα αξιοποίησης του πλοίου του και σε άλλα δρομολόγια κατά τη χειμερινή περίοδο, ενώ οι συμπολίτες μας θα έχουν τη δυνατότητα χρήσης της υπηρεσίας κατά την καλοκαιρινή περίοδο, στην οποία κατά κανόνα εντοπίζεται η ανάγκη χρήσης της υπηρεσίας», πρόσθεσε ο κ. Δημητριάδης, αλλά παρουσιάστηκε συγκρατημένα αισιόδοξος ως προς τις προοπτικές της νέας προσπάθειας. «Έγινε ένα βήμα χωρίς αυτό να προεξοφλεί από μόνο του την επιτυχία της όποιας νέας διαγωνιστικής προσπάθειας», συμπλήρωσε.

Όπως είπε ο Υφυπουργός Ναυτιλίας, «πλέον με αυτό το δεδομένο πάμε σε έναν νέο κύκλο επαφών με τους μεταφορείς για να δούμε άλλα δεδομένα στη βάση της προοπτικής του εποχικού δρομολογίου, έτσι ώστε να διαφανεί αν υπάρχει η προοπτική διαμόρφωσης ενός νέου διαγωνιστικού εγγράφου».

Η κρατική επιδότηση στο δρομολόγιο αναμένεται να διατηρηθεί στα €5 εκατομμύρια ετησίως, ενώ ενδεχομένως να υπάρξουν και άλλες επιμέρους αλλαγές στους όρους του διαγωνισμού, οι οποίες δεν χρειάζονται έγκριση από την ΓΔ Ανταγωνισμού, είπε.

Σύμφωνα με τον κ. Δημητριάδη, αν τα αποτελέσματα των επαφών που θα γίνουν με τους μεταφορείς εκτιμηθούν ως ενθαρρυντικά, στόχος είναι η προκήρυξη του νέου διαγωνισμού το Φθινόπωρο, η κατακύρωση του μέχρι το τέλος του χρόνου και η έναρξη του δρομολογίου την Άνοιξη του 2022.

Θα δυναμώσει την φωνή της ναυτιλίας ο BIMCO

0SabrinaChao BIMCOΗ Sabrina Chao, η νέα πρόεδρος του BIMCO, δεσμεύθηκε ότι η προσπάθεια να ακουστεί η φωνή της ναυτιλίας από τον έξω κόσμο θα είναι στην κορυφή της ατζέντας της τα επόμενα δύο χρόνια.

Ever Given: Ένας νεκρός και μείωση απαιτήσεων

0Suez Canal Authority Ever Given 05Ένα άτομο έχασε τη ζωή του κατά τη διάρκεια προσπαθειών διάσωσης του Ever Given, του boxship του οποίου η προσάραξη προκάλεσε το κλείσιμο της βασικής πλωτής οδού το Μάρτιο, υποστήριξε ο πρόεδρος της Αρχής Της Διώρυγας του Σουέζ Οσάμα Ράμπι.

Στους πολίτες στρέφει η Κυπριακή ναυτιλία

box trader 1Το Υφυπουργείο Ναυτιλίας της Κύπρου ανακοίνωσε την έναρξη της 4ης Φάσης της δημόσιας διαβούλευσης για τη διαμόρφωση ενός στρατηγικού οράματος της Κυπριακής Ναυτιλίας για τα επόμενα χρόνια η οποία απευθύνεται στη κοινωνία των πολιτών.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ