Σαβ11232024

Last updateΣαβ, 23 Νοε 2024 4pm

Τα Capes ανέβασαν την Αγορά Ξηρού φορτίου

Bulk carrier 1

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Commercial Manager TMC MARITIME CO.

Δρ. Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Maritime Executive and Consultant

Θετικά προχώρησε η αγορά ξηρού φορτίου με κέρδη να σημειώνονται σ’ όλα τα μεγέθη εκτός από τα Supramaxes, ενώ τα Capes εμφάνισαν για ακόμα μία εβδομάδα διψήφια εβδομαδιαία μεταβολή. Αναλυτικότερα, τα Capes ανέβηκαν κατά 18,77%, τα Kamsarmaxes +0,90%, τα Supramaxes -5,8% και τα Handies +1,3%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI αυξήθηκε κατά 108 μονάδες (σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα) και έκλεισε στις 1701 μονάδες την Παρασκευή 29 Σεπτεμβρίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η αρχή της εβδομάδας ήταν πολλά υποσχόμενη για τους πλοιοκτήτες με αρκετά φορτία τόσο από την Ανατολική όσο για τη Δυτική Αυστραλία. Όσο περνούσαν οι μέρες η δραστηριότητα ανέβαινε με πολλά κλεισίματα σε υψηλότερα επίπεδα, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Όμως στο τέλος της εβδομάδας μία πτώση των FFAs διόρθωσε και τη φυσική αγορά. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 9,870 $/tn.
Στον Ατλαντικό η εβδομάδα ξεκίνησε αρκετά δυναμικά και συνεχίσει στους ίδιους ρυθμούς. Ειδικά ο Βόρειος Ατλαντικός στα μέσα της εβδομάδας εμφάνισε έλλειψη χωρητικότητας. Τις τελευταίες μέρες σημειώθηκε πτώση των ναύλων η οποία οφείλεται κυρίως στη βιασύνη κάποιων πλοιοκτητών να κλείσουν πριν από τη χρήση εβδομάδα. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 23,33 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 41,16 Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 23,19Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό η αγορά κινήθηκε σε δύο ταχύτητες. Από τη μία πλευρά στο βορρά η ζήτηση ήταν αυξημένη, ιδίως από τον αμερικανικό κόλπο, ενώ στο Νότο παρατηρήθηκαν πίεσης καθώς η ροή φορτίων δεν ήταν ικανοποιητική. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από την Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 15-17Κ/ημέρα (παράδοση Ασία), από την Ευρώπη προς την Ασία στα $ 25-27 Κ/ημέρα (παράδοση στην Ευρώπη) και τα κυκλικά Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 15-17 Κ/ημέρα (παράδοση στο Γιβραλτάρ).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία παρατηρήθηκε υποτονική κινητικότητα, καθώς φαίνεται ότι οι ναυλωτές έχουν μπει σε mood διακοπών ενόψει της χρυσής εβδομάδας. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Ινδονησία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 11-13Κ /ημέρα (παράδοση Άπω Ανατολή).
Για τα Supramaxes-Ultramaxes, στη νοτιοανατολική Ασία η αγορά έχασε έδαφος κυρίως λόγω των καθυστερήσεων πολλών φορτίων κάρβουνου. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής ανέβηκαν στα 14,5-16Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην άπω Ανατολή η αγορά υποχώρησε αφού ο όγκος διαθέσιμων φορτίων είναι μικρότερος σε σχέση με τα πλοία της περιοχής. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 10-11,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 10,5-12Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 9-10,5Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά παρουσίασε πτώση στη ζήτηση στο τέλος της εβδομάδας. Έτσι υποχώρησαν και οι ναύλοι παρά το γεγονός ότι η χωρητικότητα παρέμεινε σταθερή. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 16,5-18Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 13,5-15Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τον Ατλαντικό στα $ 8,5-10Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά ο Αμερικάνικος Κόλπος ξεκίνησε την εβδομάδα χωρίς ιδιαίτερη δραστηριότητα και άρχισε να αυξάνεται η προσφορά χωρητικότητας. Έτσι οι ναύλοι υποχώρησαν, ωστόσο η φορά των προηγούμενων εβδομάδων συγκράτησε αυτή την πτώση. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια έμειναν στα $ 16-17,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 22,5-24Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA είχε περισσότερα φορτία κατά τη διάρκεια της εβδομάδας, ενώ περιορίστηκε και ο αριθμός διαθέσιμων πλοίων. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα κινήθηκαν στα $ 21,5-23Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 17,5-19Κ/ημέρα.
Η Ευρώπη παρουσίασε ύφεση, με τη δραστηριότητα να είναι υποτονική. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 16-17,5Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 15,5-17Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 20,5-22Κ/ημέρα. Η Μεσόγειος υποχώρησε λόγω της έλλειψης νέων φορτίων Και φαίνεται πως θα συνεχίσει έτσι μέχρι τα μέσα Οκτωβρίου. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 26,5-28Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 17-18,5Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 17-18,5 Κ/ημέρα (εκτός εμπόλεμων ζωνών).
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη η έλλειψη φορτίων οδήγησε τους ναύλους σε πτώση. Η μόνη στήριξη στην αγορά ήρθε από τα λιπάσματα από τη βαλτική, δεν ήταν αρκετά για να αλλάξουν το ευρύτερο κλίμα. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έφτασαν στα $ 16,5-18Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 16-17,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 12,5-14Κ /ημέρα.
Η Μεσόγειος δέχτηκε πιέσεις καθώς μόνο τα σιτηρά από την Ουκρανία προσέφεραν κάποιο premium. Όμως η έλλειψη νέων φορτίων οδήγησε και τους λιγότερο τολμηρούς πλοιοκτήτες να κινηθούν προς τα εκεί. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 15,5-17Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 14,5-16Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 14,5-16Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 19,5-21 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά κινήθηκε σε δύο ταχύτητες. Από τη μία τα μεγαλύτερα μεγέθη που είχαν κάποιες επιλογές φορτίων και από την άλλη τα μικρότερα όπου ο ανταγωνισμός τους ήταν έντονος. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού κυμάνθηκαν στα $ 15-16,5Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 19,5-21Κ/ημέρα.
Στην περιοχή της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) η αγορά υποχώρησε καθώς τα νέα φορτία ήταν ελάχιστα και δεν αναμένεται να βελτιωθεί αυτή η εικόνα μέχρι τα μέσα του νέου μήνα. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 13,5-15Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 16,5-18Κ/ημέρα.
Στην Ασία η εβδομάδα ξεκίνησε δυναμικά και κινήθηκε σε αυτούς τους ρυθμούς μέχρι τα μέσα της εβδομάδας. Ωστόσο προς το τέλος της εβδομάδας οι ρυθμοί έπεσαν εν όψει και των διακοπών στην Κίνα την ερχόμενη εβδομάδα. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι ο νότος κινήθηκε σε καλύτερα επίπεδα από το βορρά καθώς υπήρχαν αρκετά φορτία από Ινδονησία και Αυστραλία. Στην Ινδία τα μικρά διαλείμματα λόγω των εορτών κράτησαν τη δραστηριότητα σε χαμηλά επίπεδα. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 9-10,5Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 10-11,5Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 8-9,5Κ /ημέρα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter