Σαβ11232024

Last updateΣαβ, 23 Νοε 2024 4pm

Τα capes κράτησαν τον γενικό δείκτη αλλά συνεχίζεται η πτώση της αγοράς ξηρού φορτίου

cape 43433

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Comial MTMC MARITIME CO.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Chartering Department TMC MARITIME CO.

Οριακή άνοδο είδαμε στην αγορά ξηρού φορτίου την εβδομάδα που πέρασε.

Τα Capes ήταν ο μόνος ανοδικός τομέας με μεγάλη άνοδο, κυρίως λόγω της Ασίας, ενώ τα υπόλοιπα μεγέθη υποχώρησαν. Αναλυτικότερα, τα capes ανέβηκαν κατά 78%, τα Kamsarmaxes -7,4%, τα Supramaxes -13,2%, και τα Handies -6,8%, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Έτσι, ο BDI ανέβηκε μόλις κατά 4 μονάδες (+0,37%) και έκλεισε στις 1086 μονάδες την Παρασκευή 2 Σεπτεμβρίου.
Ας δούμε, αναλυτικότερα, πως κινήθηκε την προηγούμενη εβδομάδα η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου, ξεκινώντας από τα CAPEs. Στην Ασία η αγορά παρουσίασε έντονες αυξήσεις κυρίως με βελτίωση της ροής των φορτίων από την Κίνα αλλά και την Δυτική Αυστραλία τις τελευταίες μέρες της εβδομάδας. Τα επίπεδα του δείκτη στη διαδρομή Αυστραλία -Κίνα (C5) έκλεισαν την Παρασκευή στα 8,89 $/tn.
Στον Ατλαντικό οι πλοιοκτήτες συνέχισαν να ανταγωνίζονται έντονα προκειμένου να βρουν κάποιο φορτίο για τα πλοία. Έτσι τόσο τα υπερατλαντικά ταξίδια όσο και τα ταξίδια προς την Ασία παρουσίασαν νέες μειώσεις, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα. Μόνο η Βραζιλία εμφάνισε άνοδο προς το τέλος της εβδομάδας. Οι δείκτες την Παρασκευή έφτασαν για τα ταξίδια από Βραζιλία προς την Κίνα στα 19,67 $/tn (για τη διαδρομή C3), ενώ οι ναύλοι από την Ευρώπη προς την Ασία έκλεισαν στα $ 18,38Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C9) και τα Υπερατλαντικά κυκλικά ταξίδια στα $ 2,37Κ/ημέρα (για τη διαδρομή C8).
Σχετικά με τα Kamsarmaxes, στον Ατλαντικό υπήρξε κάποια κινητικότητα με κάποιες φήμες της αγοράς να αναφέρουν ότι έχουν κλειστεί κάποια φορτία από το βόρειο και το νότιο Ατλαντικό προς την Άπω Ανατολή. Ωστόσο, αυτή την εβδομάδα τα κλεισίματα που αναφέρθηκαν ήταν σε ακόμη χαμηλότερα επίπεδα σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα. Ενδεικτικά, οι ναύλοι για τα ταξίδια από τη Αν. Ακτή Νοτ. Αμερικής (ECSA) προς την Άπω Ανατολή έφτασαν στα $ 21,5-23,5Κ/ημέρα (παράδοση στην ECSA) και προς την Ευρώπη στα $ 16,5-18,5 Κ/ημέρα (παράδοση στην ECSA).
Από την άλλη πλευρά, στην Ασία Αυστραλία και Ινδονησία θα μπορούσαμε να πούμε ότι ήταν απούσες, τροφοδοτώντας την αγορά με ελάχιστα νέα φορτία. Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια στην Αυστραλία-Άπω Ανατολή κινήθηκαν στα $ 12-14Κ /ημέρα.
Για τα Supramaxes-Ultramaxes στη νοτιοανατολική Ασία υπήρξαν κάποια φορτία στην αρχή της εβδομάδας από την Ινδονησία αλλά δεν ήταν αρκετά για να αντιστρέψουν το αρνητικό κλίμα. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια μεταξύ Ν.Α. Ασίας και Άπω Ανατολής έπεσαν στα 15-16,5Κ/ημέρα. Βορειότερα, στην Άπω Ανατολή η αγορά ξεκίνησε την εβδομάδα πτωτικά λόγω της απουσίας ζήτησης και συνέχισε στους ίδιους ρυθμούς. Οι ναύλοι των SMXs για κυκλικά ταξίδια στο NOPAC κινήθηκαν στα $ 14-15,5Κ/ημέρα, για ταξίδια προς την Ινδία στα $ 14,5-15,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια της επιστροφής στον Ατλαντικό (BH) στα $ 17,5-18,5Κ/ημέρα.
Στον Κόλπο Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά υποχώρησε περαιτέρω. Μπορεί ο αριθμός των πλοίων να παρέμεινε λίγο-πολύ στα ίδια επίπεδα αλλά ήταν μειωμένος ο αριθμός των φορτίων. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια στην Άπω Ανατολή κυμάνθηκαν στα $ 16,5-18Κ/ημέρα (από Αραβικό Κόλπο (AG) –Δυτική Ινδία (WCI)), για σύντομα ταξίδια μεταξύ Αραβικού Κόλπου–Δυτικής Ινδίας στα $ 17,5-18,5Κ/ημέρα και τα ταξίδια προς τη Μεσόγειο στα $ 18-19,5Κ/ημέρα.
Στον Ατλαντικό και ειδικά στον Αμερικάνικο Κόλπο η αγορά κινήθηκε σε χαμηλότερα νούμερα, αφού οι μειωμένες ευκαιρίες για τους πλοιοκτήτες τους οδήγησε να περιορίσουν τις ιδέες τους. Οι ναύλοι των SMXs για τα Υπερατλαντικά ταξίδια μειώθηκαν στα $ 16-17Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 16,5-18Κ/ημέρα. Η περιοχή της ECSA ήταν ήρεμη από πλευράς δραστηριότητας προς όλες τις κατευθύνσεις. Οι ναύλοι των SMXs για ταξίδια προς την Ν.Α. Ασία-Κίνα έπεσαν στα $ 21-22,5Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Μεσόγειο/Ευρώπη) στα $ 24,5-25,5Κ/ημέρα.
Η αγορά της Ευρώπης κινήθηκε πτωτικά, παρά το γεγονός ότι υπήρχαν κάποια φορτία στην αγορά αλλά δεν ήταν αρκετά για να απορροφήσουν τη διαθέσιμη προσφερόμενη χωρητικότητα. Οι ναύλοι των SMXs για τα κυκλικά-τοπικά ταξίδια κινήθηκαν στα $ 13-14Κ /ημέρα, για ταξίδια με SCRAP φορτία προς τη Μεσόγειο στα $ 12,5-14Κ /ημέρα και προς την Ασία στα $ 16-17Κ/ημέρα. Στη Μεσόγειο η αγορά έπεσε κυρίως για τα πλοία που είναι άμεσα διαθέσιμα. Ωστόσο υπάρχουν κάποια φορτία προς τα μέσα Σεπτεμβρίου όμως ο αριθμός των πλοίων παραμένει υψηλός. Ενδεικτικά, αναφέρεται ότι ένα SMX για ταξίδι από τη Μεσόγειο προς την Ασία έκλεινε στα $ 18-19Κ/ημέρα (παράδοση Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 14,5-16Κ/ημέρα και μέσα στη Μεσόγειο στα $ 15,5-16,5 Κ/ημέρα.
Στην αγορά των Handies, στην Ευρώπη συνεχίστηκαν οι πτωτικές τάσεις και αυτή τη εβδομάδα, καθώς παρατηρήθηκε υπερπροσφορά χωρητικότητας. Οι ναύλοι για τα μεγαλύτερα πλοία της κατηγορίας, για κυκλικά ταξίδια έπεσαν στα $ 13-14Κ/ημέρα, προς τη Μεσόγειο με Scrap φορτία στα $ 12-13Κ/ημέρα και για τα Υπερατλαντικά ταξίδια στα $ 12-13Κ /ημέρα.
Στη Μεσόγειο επικράτησε ησυχία και μόνο τάραξαν φορτία σιτηρών και κλίνκερ τάραξαν τα ήρεμα νερά της μαύρης θάλασσας και της ανατολικής Μεσογείου. Έτσι οι ναύλοι συνεχίζουν να βρίσκονται υπό πίεση, αλλά υπάρχει μία συγκρατημένη αισιοδοξία. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων (άνω των 36Κ τόνων DWT) για ταξίδια μέσα στη Μεσόγειο κινήθηκαν στα $ 12-13Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την Ευρώπη στα $ 12,5-13,5Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale), προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού στα $ 11,5-13Κ/ημέρα (παράδοση στο Canakkale) και προς την Ασία στα $ 16-17 Κ/ημέρα.
Στην άλλη πλευρά του Ατλαντικού, ο αμερικάνικος κόλπος παρέμεινε σταθερός στις περισσότερες διαδρομές, όμως τα υπερατλαντικά ταξίδια δέχθηκαν πιέσεις. Ενδεικτικά, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για ταξίδια προς την άλλη πλευρά του Ατλαντικού έπεσαν στα $ 14-15,5Κ/ημέρα και στην Ασία στα $ 14-15Κ /ημέρα.
Στην αγορά της Ανατολικής Ακτής της Νοτίου Αμερικής (ECSA) η δραστηριότητα ήταν υποτονική με ελάχιστα φορτία στην αγορά. Έτσι, οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων από την περιοχή της ECSA για τα Υπερατλαντικά ταξίδια (Ευρώπη –Μεσόγειο) κινήθηκαν στα $ 19,5-20,5Κ/ημέρα και προς την Ασία στα $ 21-22,5Κ/ημέρα.
Στην Ασία είδαμε όλες τις περιοχές να χάνουν έδαφος. Τα προβλήματα στην παραγωγή της Κίνας συνεχίζονται, ενώ και στην Ανατολική Ασία τα φορτία είναι λιγοστά και μόνο από την Αυστραλία είδαμε κάποια κινητικότητα. Στον κόλπο της Μέσης Ανατολής και τη Δυτική Ινδία η αγορά παραμένει υπό πίεση αφού τα πλοία συνεχίζουν να είναι πολλά περισσότερα από τα φορτία της περιοχής. Οι ναύλοι των μεγαλύτερων πλοίων της κατηγορίας για κυκλικά ταξίδια στην Άπω Ανατολή και στο NOPAC έκλειναν στα $ 14,5-16Κ /ημέρα, από τη Ν.Α. Ασία προς Κίνα στα $ 17-18Κ /ημέρα και από τη Δυτ. Ινδία προς την Κίνα στα $ 12,5-14Κ /ημέρα.

''and don’t forget to stay safe and read our reports to pass time...''

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter