Σαβ11232024

Last updateΣαβ, 23 Νοε 2024 4pm

Αγορά Ξηρού Φορτίου: Θετικά κινήθηκαν Capes και Kamsarmaxes, πτώση για τα Supra –Ultra

dry bulk 5m

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst Αναμένεται να ξεπεράσουν τα 20 δις δολάρια οι ταμειακές συναλλαγές συναλλάγματος στην Ελλάδα από τη ναυτιλία, δεδομένου ότι το πρώτο 9μηνο του 2018 έφτασαν στα 15,6 δις δολάρια (αντιστοιχεί σε αύξηση 14%, σε σχέση με την αντίστοιχη περίοδο το 2017), σύμφωνα με το Υπουργείο Εμπορικής Ναυτιλίας και Νησιωτικής Πολιτικής.

Παράλληλα, ο αριθμός των ενεργών ναυτιλιακών εταιρειών που δραστηριοποιούνται στην Ελλάδα αυξήθηκε κατά 14, σε σχέση με το 2017, φτάνοντας τις 1.401, ενώ ο αριθμός των ελληνικών συμφερόντων πλοίων ανήλθε στα 4.456 με χωρητικότητα 200.03 εκατ. τόνους dwt, (+2.37% και +3.42%, αντίστοιχα).

Αυξήθηκαν όμως και τα πλοία που σήκωσαν την ελληνική σημαία.

Συγκεκριμένα, σύμφωνα πάντα με στοιχεία του Υπουργείου τα νέα πλοία με ελληνική σημαία, έως τον Οκτώβριο έφτασαν τα 28.

Ας δούμε πως κινήθηκε η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου.

Η δραστηριότητα ήταν αυξημένη στο Β. Ατλαντικό, την προηγούμενη εβδομάδα, με περισσότερα φορτία τόσο προς τα Υπερατλαντικά ταξίδια, όσο και στα ταξίδια προς την Άπω Ανατολή, με αποτέλεσμα να αυξηθούν οι ναύλοι.

Παράλληλα, η χωρητικότητα στο Β. Ατλαντικό εμφάνισε πτωτική τάση, καθώς πολλοί OPERATORS έκλεισαν καράβια με FH φορτία.

Συνοπτικά αναφέρουμε πως τα υπερατλαντικά ταξίδια (TΑ) έκλεισαν την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 16,5K /ημέρα και τα ταξίδια προς Άπω Ανατολή (FH) στα $ 30K /ημέρα ($ +1Κ/ημέρα και αμετάβλητη, αντίστοιχα, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα). Αυτή την εβδομάδα περιμένουμε άνοδο στην αγορά, δεδομένης της περιορισμένης χωρητικότητας.

Επίσης, το Ισοδύναμο χρονοναύλωσης στην περιοχή της Βραζιλίας (TCE) έκλεισε την περασμένη βδομάδα στα $ 16K /ημέρα, παραμένοντας σταθερό, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, καθώς είδαμε περισσότερη δραστηριότητα από τη VALE και άλλους OPERATORS, και μειωμένη χωρητικότητα για τον Ιανουάριο και αρχές Φεβρουαρίου.

Τα κενά πλοία στη Βραζιλία παρατηρούμε ότι αυξάνονται, καθώς οι ναύλοι κινούνται σε υψηλότερα επίπεδα από τον Ειρηνικό, με αποτέλεσμα να περιμένουμε περαιτέρω μείωση των ναύλων για το 1ο μισό του Φεβρουαρίου.

Το TCE για τα κυκλικά ταξίδια στην περιοχή του Ειρηνικού έκλεισε στα $ 14K/ημέρα, την περασμένη εβδομάδα, με αύξηση $ 1,5Κ /ημέρα, σε σχέση με την προηγούμενη, αφού οι περισσότεροι ανθρακωρύχοι (FMG, RIO TINTO, BHP, VALE) ήταν δραστήριοι.

Η αγορά δείχνει μια δυναμική και περιμένουμε άνοδο αυτή την εβδομάδα λόγω της μείωσης της χωρητικότητας στην περιοχή, καθώς πολλοί πλοιοκτήτες επιλέγουν να κινηθούν προς την Βραζιλία.

Σχετικά με τα KAMSARMAXes στον Ατλαντικό, στην περιοχή της ECSA, η αγορά ξεκίνησε θετικά, ειδικά για τα ταξίδια του Φεβρουαρίου. Ωστόσο, το κλίμα αντιστράφηκε κατά τη διάρκεια της εβδομάδος και οι ναυλωτές κατάφεραν να μειώσουν τους ναύλους.

Οι ναύλοι έφτασαν στα $ 13,75Κ /ημέρα+375Κ ΒΒ, για τα KMXs, κατά μέσο όρο. Δεδομένου ότι πολλά πλοία από Ν.Α. Ασία, ενδεχομένως, να κινηθούν προς την περιοχή, περιμένουμε να δούμε χαμηλότερα επίπεδα.

Και η αγορά του Β. Ατλαντικού κινήθηκε όπως ο Νότος, αν και οι πλοιοκτήτες ήταν πρόθυμοι εξ’ αρχής να περιορίσουν τις απαιτήσεις τους.

Οι ναύλοι κινήθηκαν, για υπερατλαντικά ταξίδια, στα επίπεδα των $ 11Κ +100ΒΒ με επαναπαράδοση στην Ευρώπη, και για ταξίδια προς την Άπω Ανατολή στα $ 14Κ +400Κ /ημέρα.

Τα διαθέσιμα πλοία έχουν περιοριστεί σε σύγκριση με την περασμένη εβδομάδα. Χρειάζονται περισσότερα φορτία στην αγορά για να μην υποχωρήσει περαιτέρω η αγορά.

Στην πλευρά του Ειρηνικού και συγκεκριμένα στην αγορά του Ν. Ειρηνικού είδαμε περισσότερα ανοιχτά πλοία, με αποτέλεσμα να μειώνονται τα επίπεδα των ναύλων.

Οι ναυλωτές κράτησαν στάση αναμονής περιμένοντας νέα μείωση των ναύλων. Παράλληλα, μειώθηκαν τα φορτία άνθρακα από Ινδονησία και Αυστραλία.

Η πλειονότητα των φορτίων εξακολουθεί να προορίζεται κυρίως για τη Νοτιοανατολική Ασία και την Ινδία.

Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια μεταξύ Ινδονησίας –Αυστραλίας έφτασαν στα $ 7Κ /ημέρα. Ενόψει της κινέζικης πρωτοχρονιάς τις επόμενες 2 εβδομάδες, ελπίζουμε να δούμε περισσότερη ζήτηση για φορτία άνθρακα, ώστε να ανέβουν και οι ναύλοι.

Στον Β. Ειρηνικό η αγορά κινήθηκε σε υψηλότερα επίπεδα απ’ ότι στο Νότο, εξαιτίας των περισσοτέρων φορτίων από το NOPAC. Οι ναύλοι για ταξίδια από τη Β. Κίνα έφτασαν στα $ 9Κ /ημέρα. Αν και το κλίμα δεν είναι θετικό, αισιοδοξούμε πως όσο πλησιάζουμε στην κινέζικη Πρωτοχρονιά θα δούμε να αυξάνεται η ζήτηση.

Για τα SUPRAMAXes -ULTRAMAXes, είδαμε ισχνή ζήτηση από την περιοχή της Ευρώπης, ωστόσο παρατηρήθηκε μείωση και στη διαθέσιμη χωρητικότητα την προηγούμενη εβδομάδα. Άτονη ήταν και η αγορά του Ατλαντικού με αποτέλεσμα οι πλοιοκτήτες να αναζητούν ευκαιρίες σε άλλες γραμμές.

Οι ναύλοι για ταξίδια στη Μεσόγειο με SCRAP φορτία για το Φεβρουάριο έπεσαν κάτω από τα $ 10Κ /ημέρα και για τα ταξίδια προς την Άπω Ανατολή μόλις που ξεπέρασαν τα $ 15Κ /ημέρα. Και στο USG μειώθηκε σημαντικά η δραστηριότητα, ενώ υπήρξε υπερπροσφορά πλοίων.

Ως εκ τούτου, οι πλοιοκτήτες αναγκάστηκαν να περιορίσουν τις απαιτήσεις τους.

Οι ναύλοι για τα υπερατλαντικά ταξίδια προς τη Μεσόγειο έφτασαν στα $ 10,5Κ /ημέρα και προς WCSA στα $ 14Κ /ημέρα. Όσο η διαθέσιμη χωρητικότητα παραμένει υψηλή και τα φορτία λιγοστά, δεν αναμένουμε να καλυτερεύσει η εικόνα.

Από την άλλη πλευρά, στην περιοχή του Ειρηνικού, δεν είδαμε να διαφοροποιούνται τα πράγματα σε σχέση με το προηγούμενο διάστημα.

Η ζήτηση ήταν περιορισμένη και οι ναυλωτές επέμειναν να ναυλώνουν σε APS βάση στη Β. Ασία.

Σε αντίθεση με το Βορρά, η Ν.Α. Ασία ήταν πιο ενεργή και πιστεύουμε ότι θα συνεχίσει έτσι κι αυτή την εβδομάδα. Λίγα περισσότερα φορτία είδαμε και στην Αυστραλία, ωστόσο η υπερπροσφορά πλοίων δεν επέτρεψε στους ναύλους να ανέβουν.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter