Σαβ11232024

Last updateΣαβ, 23 Νοε 2024 4pm

Ψυχρό το κλίμα στην αγορά ξηρού φορτίου

dry bulk

Ιάκωβος (Jack) Αρχοντάκης
Chartering broker Thenamaris (Ships Management) Inc.

Φώτιος –Ευάγγελος Καρλής
Market Analyst

Στα χαμηλότερα επίπεδα της δεκαετίας έφτασαν οι παραδόσεις των πλοίων ξηρού φορτίου το 2018. Αναλυτικότερα, από τις 304 παραδόσεις (με χωρητικότητα 28,4 εκατ. τόνους) τα 26 ήταν VLOC, 23 Capes, 15 Post-Panamaxes, 56 Kamsarmaxes, 88 Supra /Ultramaxes και 96 Handysizes.

Το βιβλίο παραγγελιών για το 2019 είναι κατά πολύ αυξημένα, καθώς έχει καταγεγραμμένα 541 πλοία, συνολικής χωρητικότητας 49,7 εκατ. τόνους. Από αυτά τα 24 είναι VLOC, τα 62 Capes, τα 28 Post Panamaxεσ, τα 149 Panamaxes και Kamsarmaxes, τα 163 Supra /Ultramaxes και τα 115 Handysizes.

Επιπλέον, μέχρι στιγμής, το συνολικό βιβλίο παραγγελιών έχει φτάσει στα 96 εκατ. τόνους DWT, εκ των οποίων οι 25 εκατ. τόνους προστέθηκαν το 2018. Το 50% αυτής της χωρητικότητας αφορά τα μεγαλύτερα πλοία (VLOC και Capes).

Το μεγαλύτερο μέρος αυτών των παραγγελιών έχει τοποθετηθεί σε Κίνα και Ν. Κορέα, για τα μεγαλύτερα πλοία, και στην Ιαπωνία για τα μικρότερα πλοία, ενώ κάποια πλοία, κυρίως KMXs, χτίζονται και στις Φιλιππίνες.

Ας δούμε πως κινήθηκε η αγορά ξηρού φορτίου ανά μέγεθος πλοίου.

Η δραστηριότητα δεν ήταν αυξημένη στο Β. Ατλαντικό, την προηγούμενη εβδομάδα, με περισσότερα φορτία τόσο προς τα Υπερατλαντικά ταξίδια, όσο και στα ταξίδια προς την Άπω Ανατολή.

Παράλληλα, η χωρητικότητα στο Β. Ατλαντικό εμφάνισε πτωτική τάση, καθώς πολλοί OPERATORS έκλεισαν καράβια με FH φορτία.

Συνοπτικά αναφέρουμε πως τα υπερατλαντικά ταξίδια (TΑ) έκλεισαν την προηγούμενη εβδομάδα στα $ 15,5K /ημέρα και τα ταξίδια προς Άπω Ανατολή (FH) στα $ 30K /ημέρα ($ -0,5Κ/ημέρα και $ +1,5K/ημέρα, αντίστοιχα, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα).. Αυτή την εβδομάδα περιμένουμε άνοδο στην αγορά, δεδομένηςτης περιορισμένης χωρητικότητας.

Επίσης, το Ισοδύναμο χρονοναύλωσης στην περιοχή της Βραζιλίας (TCE) έκλεισε την περασμένη βδομάδα στα $ 16K /ημέρα, με αύξηση 1Κ/ημέρα, σε σχέση με την προηγούμενη εβδομάδα, καθώς είδαμε περισσότερη δραστηριότητα από τη VALE και άλλους OPERATORS, και μειωμένη χωρητικότητα.

Τα κενά πλοία στη Βραζιλία παρατηρούμε ότι αυξάνονται, καθώς ο καιρός χειροτερεύει, με αποτέλεσμα να περιμένουμε περαιτέρω μείωση των ναύλων.

Το TCE για τα κυκλικά ταξίδια στην περιοχή του Ειρηνικού έκλεισε στα $ 12,5K/ημέρα, την περασμένη εβδομάδα, με μείωση $ 1,5Κ /ημέρα σε σχέση με την προηγούμενη, παρά το γεγονός ότι οι περισσότεροι ανθρακωρύχοι ήταν δραστήριοι.

Αυτή την εβδομάδα περιμένουμε μείωση της χωρητικότητας στην περιοχή καθώς πολλοί πλοιοκτήτες επιλέγουν να κινηθούν προς την Βραζιλία.

Σχετικά με τα KAMSARMAXes στον Ατλαντικό, στην περιοχή της ECSA, η αγορά υποχώρησε, σε σχέση με την προηγούμενη περίοδο.

Τα διαθέσιμα πλοία στην περιοχή αυξήθηκαν, καθώς προστέθηκαν πλοία από Ινδία και Ν.Α. Ασία, ενώ τα φορτία ακόμα είναι περιορισμένα, δεδομένου ότι η νέα σοδειά αναμένεται από τον Φεβρουάριο.

Οι ναύλοι έφτασαν στα $ 13,75Κ /ημέρα+375Κ ΒΒ για τα KMXs και $ 13Κ/ημέρα+300Κ ΒΒ για τα PMXs, κατά μέσο όρο. Οι ναύλοι για τα υπερατλαντικά ταξίδια έφτασαν στα $ 14Κ /ημέρα για τα KMXs.

Περιμένουμε να αυξηθεί ο όγκος των φορτίων το επόμενο διάστημα, αφού εξομαλύνθηκαν οι εμπορικές σχέσεις μεταξύ Κίνας και ΗΠΑ.

Ήδη έχει αρχίσει να αγοράζει αμερικάνικα σιτηρά και η Κίνα. Επίσης, ελπίζουμε σε ανάκαμψη στην αγορά της Ν.Α. Ασίας, προκειμένου να μειωθούν τα κενά πλοία.

Και η αγορά του Β. Ατλαντικού υποχώρησε την προηγούμενη εβδομάδα, με περισσότερα πλοία και χαμηλότερους ναύλους για τον Ιανουάριο.

Οι ναύλοι κινήθηκαν, για υπερατλαντικά ταξίδια, στα επίπεδα των $ 11,5Κ +150ΒΒ APS SW PASS με επαναπαράδοση στην Ευρώπη, και για ταξίδια προς την Άπω Ανατολή στα $ 14,4Κ +440Κ /ημέρα.

Στο 2ο μισό του μήνα δεν περιμένουμε σημαντικές αλλαγές, αν και περιμένουμε οι πλοιοκτήτες να πιέσουν για υψηλότερα ναύλα.

Στην πλευρά του Ειρηνικού και συγκεκριμένα στην αγορά του Ν. Ειρηνικού είδαμε περισσότερα ανοιχτά πλοία, με αποτέλεσμα να μειώνονται τα επίπεδα των ναύλων.

Παράλληλα, μειώθηκαν τα φορτία άνθρακα από Ινδονησία και Αυστραλία. Η πλειονότητα των φορτίων εξακολουθεί να προορίζεται κυρίως για τη Νοτιοανατολική Ασία και την Ινδία. Ειδικά από την Αυστραλία, υπάρχουν πολλές προσφορές για μεταλλουργικό άνθρακα στην Ινδία.

Οι ναύλοι για κυκλικά ταξίδια μεταξύ Ινδονησίας –Αυστραλίας έφτασαν στα $ 8-9Κ /ημέρα. Ενόψει της κινέζικης πρωτοχρονιάς τις επόμενες 2 εβδομάδες, ελπίζουμε να δούμε περισσότερα φορτία, ώστε να ανέβουν και οι ναύλοι.

Στον Β. Ειρηνικό η αγορά εμφάνισε βελτίωση, κυρίως λόγω των φορτίων από το NOPAC, αν και οι νέες απαιτήσεις μειώθηκαν στο τέλος της εβδομάδας.

Επίσης, η αυξανόμενη χωρητικότητα δε μας επιτρέπει να αισιοδοξούμε. Οι ναύλοι για ταξίδια από τη Β. Κίνα ανέβηκαν στα $ 10-11Κ /ημέρα.

Αυτή η εβδομάδα ξεκίνησε με περιορισμένη δραστηριότητα λόγω διακοπών στην Ιαπωνία. Οι ναύλοι εξακολουθούν να είναι υπό πίεση και όλες οι διαδρομές στον Ειρηνικό είναι μειωμένες.

Εντούτοις, η αγορά του NOPAC είναι πιο ενεργή αλλά στο Νότιο Ειρηνικό η εικόνα είναι χειρότερη με λιγότερα indo /aussie φορτία μεταλλεύματος, οδηγώντας τους ναύλους σε περαιτέρω πτώση.

Για τα SUPRAMAXes -ULTRAMAXes, είδαμε λιγότερη δραστηριότητα στην περιοχή του Ατλαντικού, την προηγούμενη εβδομάδα.

Παράλληλα η προσφορά χωρητικότητας, κυρίως στην USEC, παραμένει σε υψηλά επίπεδα σε σχέση με τη ζήτηση.

Οι ναύλοι στο USG μειώθηκαν σημαντικά, ιδίως για τα υπερατλαντικά ταξίδια ($ 13Κ /ημέρα).

Τα ταξίδια προς την Άπω Ανατολή διατήρησαν τους ναύλους τους σταθερούς στα $ 18,5Κ /ημέρα. Από τη Ν. Αφρική τα πλοία πετύχαιναν $ 11Κ /ημέρα + 100Κ ΒΒ προς PG-WCI και $ 11-11,5Κ /ημέρα +110Κ προς Άπω Ανατολή. Δυστυχώς δεν αναμένεται να βελτιωθεί σύντομα η εικόνα.

Από την άλλη πλευρά, στην περιοχή του Ειρηνικού είδαμε να υποχωρούν οι ναύλοι. Στο NOPAC τα UMXs έκλειναν, για ταξίδια έως το τέλος Ιανουαρίου, στα $ 11Κ με παράδοση στην Κεντρική Κίνα, ωστόσο οι ναύλοι για φορτώσεις μέσα στον Φεβρουάριο υποχώρησαν κι άλλο, λόγω της μειωμένης ζήτησης.

Οι ναύλοι με χάλυβα από Β. Κίνα προς Ν.Α. Ασία παρέμειναν υπό πίεση, με $ 5,5Κ /ημέρα APS basis και επαναπαράδοση στην Ινδονησία, προς PG στα $ 6Κ /ημέρα APS Β. Κίνα και στα $ 10,5Κ /ημέρα προς USG.

Στο Νότο, η έλλειψη ζήτησης και η υπερπροσφορά οδήγησαν σε μείωση των ναύλων. Τα SMXs που άνοιγαν στην Ινδονησία έκλειναν στα $ 9-9,5Κ /ημέρα (από $ 11Κ/ ημέρα που ήταν στην αρχή της εβδομάδας) για ταξίδια προς τη Ν.Α. Ασία .

Τέλος, είδαμε περιορισμένη ζήτηση από την Αυστραλία με μόλις ένα φορτίο από Δυτ. Αυστραλία. Δεν μπορούμε να περιμένουμε κάποια βελτίωση αυτή την εβδομάδα χωρίς εισροή νέας ζήτησης.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter