Αυξάνει τις εισαγωγές η Κίνα
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΑΥΛΑΓΟΡΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 08 Σεπτεμβρίου 2014 07:50
Αύξηση των εισαγόμενων φορτίων σε σιδηρομετάλλευμα και άνθρακα αναμένεται στην Κίνα σύμφωνα με τον ναυλομεσιτικό οίκο «George Moundreas», γεγονός που θα λειτουργήσει ενισχυτικά των προσδοκιών για τη διεθνή ναυτιλία.
Σύμφωνα με τον Xing Luzhen, Chairman του Quinhuangdao, του μεγαλύτερου λιμανιού της Κίνας σε εισαγωγές Coal και Iron, μέχρι το 2017 αναμένεται αύξηση των εισαγόμενων φορτίων κατά 30 εκατομμύρια τόνους.
Σύμφωνα με τον Xing, το συγκεκριμένο λιμάνι, το οποίο χρησιμοποιείται και από τους αναλυτές σαν οικονομικό βαρόμετρο, συγκεντρώνει το 40% των εισαγωγών σε Coal και οι προβλέψεις του είναι ιδιαίτερα θετικές για την αύξηση των εισαγωγών του εμπορεύματος καθώς με βεβαιότητα εκτιμά πως οι ανάγκες της Κίνας για παραγωγή ενέργειας θα αυξάνονται τουλάχιστον για τα επόμενα 20 χρόνια λόγω της ραγδαίας αύξησης και ανάπτυξης των αστικών κέντρων.
Να επισημάνουμε σε αυτό το σημείο πως σύμφωνα με πρόσφατα στοιχεία από τον κρατικό οργανισμό της Κίνας, National Energy Administration, το 66% της παραγόμενης ενέργειας είναι από Coal. Οι τελευταίες προβλέψεις του IMF για την ανάπτυξη του Παγκόσμιου Εμπορίου αναπροσαρμόσθηκαν πτωτικά, γεγονός που δεν μας προκαλεί εντύπωση, καθώς συνήθως και ανάλογα τις εξελίξεις κατά τη διάρκεια του χρόνου, τέτοιου είδους διορθώσεις είναι αναμενόμενες. Συγκεκριμένα, το IMF μείωσε στο 4% από 4.3% την ανάπτυξη του Παγκόσμιου Εμπορίου για το 2014, ποσοστό που είναι σαφώς καλύτερο από το 3,1% του 2013.
Το θετικό σημείο για την ναυτιλία όμως είναι ότι παρά την διορθωμένη πρόβλεψη, το τελευταίο 4μηνο του 2014 αναμένεται να κυμανθεί σε ικανοποιητικά επίπεδα, ύστερα από ένα όχι και τόσο καλό 1ο εξάμηνο. Σχετικά με τον τραπεζικό κλάδο και λόγω της τραπεζικής ενοποίησης στην Ευρωζώνη και τον κεντρικό τους έλεγχο από την ΕΚΤ, μία μεγάλη συζήτηση έχει ανοίξει για το πώς μέχρι τώρα οι τράπεζες και ιδιαίτερα οι Γερμανικές, αποτιμούσαν τις τιμές των πλοίων για τα δάνεια τα οποία είχαν εκδώσει.
Τα ναυτιλιακά δάνεια, από την πρώτη στιγμή είχαν μπει στο στόχαστρο της ΕΚΤ, καθώς η ναυτιλία ήρθε αντιμέτωπη με μία εξαετούς διάρκεια κρίση, και ύστερα από ελέγχους η ΕΚΤ εξέφρασε σοβαρές αντιρρήσεις για τα μοντέλα αποτίμησης των τιμών των πλοίων που χρησιμοποιούσαν οι Γερμανικές τράπεζες με την αιτιολογία ότι είναι βασισμένα σε φιλόδοξα σενάρια, ζητώντας τους να προχωρήσουν στις απαραίτητες διορθώσεις και μειώσεις. Το αποτέλεσμα αυτών των μειώσεων θα είναι ότι εν όψει των επερχόμενων Stress Tests, οι Γερμανικές τράπεζες θα παρουσιάσουν μεγαλύτερες ζημιές από αυτές που αρχικά εκτιμούσαν και στην χειρότερη περίπτωση κάποιες από αυτές να χρειαστούν να προχωρήσουν σε αύξηση μετοχικού κεφαλαίου.