Στα VLEC εισέρχεται η Seaspan
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 26 Νοεμβρίου 2025 11:58
Είσοδο και στην αγορά πολύ μεγάλων πλοίων μεταφοράς αιθανίου (VLEC) μέσω ενός μεγάλου προγράμματος ναυπήγησης στην Κίνα επιχειρεί η Seaspan. Σύμφωνα με ναυλομεσιτικές πηγές, η εταιρία έχει βάλει στο στόχαστρο έως και έξι VLEC των 100,000 cu m στο Jiangnan Shipyard, μέρος της China State Shipbuilding Corp (CSSC). Το έργο θεωρείται ότι περιλαμβάνει τρία σταθερά πλοία και τρεις επιλογές, με τιμές περίπου 149 εκατομμύρια δολάρια ανά πλοίο. Τα πλοία αναμένεται να υποστηριχθούν από μακροπρόθεσμη ναύλωση σε μεγάλη κινεζική κρατική εταιρεία πετρελαίου.
Η CSSC επιβεβαίωσε ότι έχει υπογραφεί μνημόνιο συνεργασίας με τη συμμετοχή των Seaspan, Cosco Shipping LNG, CSSC Trading και Jiangnan Shipyard.
Μια παραγγελία VLEC θα σηματοδοτούσε μια σημαντική στρατηγική αλλαγή για τη Seaspan, τον μεγαλύτερο ανεξάρτητο εκμισθωτή πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο με περισσότερα από 180 πλοία στο νερό και πάνω από 50 νεότευκτα πλοία στα σκαριά της.
Η κίνηση ακολουθεί μια περίοδο εμβάθυνσης των δεσμών μεταξύ της Seaspan και της CSSC, με πολλαπλές παραγγελίες boxship που πραγματοποιήθηκαν στα ναυπηγεία του ομίλου τα τελευταία χρόνια, συμπεριλαμβανομένης μιας σειράς 12 πλοίων 9.000 teu που υπογράφηκαν τον Αύγουστο.
Για την CSSC, το έργο θα επεκτείνει το αυξανόμενο ιστορικό της Jiangnan Shipyard στον χώρο μεταφοράς αιθανίου. Το ναυπηγείο έχει παραδώσει μερικά από τα μεγαλύτερα VLEC στον κόσμο, συμπεριλαμβανομένων των πρώτων δεξαμενόπλοιων IMO Type-B.
Η Seaspan διευρύνει την εμβέλειά της πέρα από τα boxships από τα τέλη του 2023, όταν συνεργάστηκε με τη Hyundai Glovis για να εισέλθει στην αγορά των μεταφορέων αυτοκινήτων με μια σειρά μεγάλων PCTC. Η κίνηση του VLEC θα το φέρει σε ένα ακόμη τμήμα υψηλής ανάπτυξης, που υποστηρίζεται από την επέκταση της υποδομής εισαγωγών αιθανίου και πυρόλυσης της Κίνας.
