Χρηματοδότηση: «Pay as You Save» για «πράσινες» μετασκευές
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 21 Νοεμβρίου 2025 10:42
Το χρηματοπιστωτικό σύστημα και το Global Centre for Maritime Decarbonization «συνεργάζονται» για να διαμορφώσουν» ένα νέο χρηματοδοτικό μηχανισμό, ο οποίος εκτιμάται ότι θα βοηθήσει να ξεπεραστούν τα εμπόδια που επιβραδύνουν τις μετασκευές των πλοίων για να γίνουν πιο αποτελεσματικά και να μειωθούν οι εκπομπές.
Το Fund for Energy Efficient Technologies (FEET) θα παρέχει έως και 100% χρηματοδότηση για μετασκευές που βελτιώνουν την ενεργειακή απόδοση. Το Global Centre for Maritime Decarbonization ίναι εδώ και καιρό υπέρμαχος της βελτίωσης της απόδοσης των υπαρχόντων πλοίων μέσω της υιοθέτησης τεχνολογιών, συμπεριλαμβανομένης της πρόωσης με τη βοήθεια του ανέμου και της λίπανσης του αέρα κάτω από το κύτος. Επισημαίνει ότι αυτές οι τεχνολογίες μπορούν να προσφέρουν άμεση εξοικονόμηση καυσίμων, η οποία πιστεύει ότι θα βοηθήσει τους πλοιοκτήτες να παραμείνουν ανταγωνιστικοί καθώς αυξάνονται οι κανονισμοί για τις εκπομπές και την απόδοση της ναυτιλίας. Το FEET σχεδιάστηκε για να αντιμετωπίσει τα οικονομικά εμπόδια στις μετασκευές. Η χρηματοδότηση, που παρέχεται με τη μορφή μη εξασφαλισμένης μίσθωσης, αποσυνδέεται από την υποθήκη του πλοίου. Κρίσιμα, οι ιδιοκτήτες αποπληρώνουν το δάνειο καθώς η τεχνολογία παρέχει ποσοτικοποιημένη και επαληθευμένη εξοικονόμηση καυσίμων και ρυθμιστικών αρχών. Η GCMD υπογραμμίζει ότι μία από τις μεγάλες προκλήσεις, η οποία πιστεύει ότι καθιστά δύσκολη τη χρηματοδότηση των μετασκευών, είναι η αβεβαιότητα σχετικά με την απόδοση της επενδυτικής περιόδου και η έλλειψη τυποποιημένων μεθοδολογιών για την ακριβή μέτρηση της εξοικονόμησης καυσίμων. Επισημαίνει ότι υπάρχει μια εγγενής μεταβλητή στην εξοικονόμηση καυσίμου, η οποία εξαρτάται από λειτουργικούς και περιβαλλοντικούς παράγοντες που κυμαίνονται από τη δρομολόγηση έως τις καιρικές συνθήκες. Πιστεύει ότι η συμβολή στην εξοικονόμηση καυσίμων από αυτές τις τεχνολογίες μπορεί να απομονωθεί στη συλλογή δεδομένων και στη δημιουργία μοντέλων, τα οποία θα βελτιώσουν την πρόβλεψη της εξοικονόμησης καθώς συλλέγονται περισσότερα δεδομένα. Η GCMD έχει αναλάβει πιλοτικά προγράμματα απόδοσης, εξοπλίζοντας τα πλοία με πρόσθετους αισθητήρες και θα συνεχίσει να εφαρμόζει αυστηρές αναλύσεις δεδομένων για την ποσοτικοποίηση της εξοικονόμησης καυσίμου με στατιστική εμπιστοσύνη. Ο διαχειριστής κεφαλαίων AIM Horizon Investments με έδρα τη Σιγκαπούρη θα διαχειρίζεται το αμοιβαίο κεφάλαιο με την Αναπτυξιακή Τράπεζα της Ιαπωνίας, τον ασιατικό χρηματοπιστωτικό όμιλο DBS και το παγκόσμιο χρηματοπιστωτικό ίδρυμα ING να συμφωνούν κατ' αρχήν να παρέχουν τη χρηματοδότηση χρέους. Η προσπάθεια εξασφάλισε συνολικές αρχικές δεσμεύσεις έως και 35 εκατομμυρίων δολαρίων, υπερβαίνοντας τους αρχικούς στόχους για το ταμείο. Η GCMD και η AIM Horizon Investments αναφέρουν ότι σχεδιάζουν να κλιμακώσουν το ταμείο στα 500 εκατομμύρια δολάρια έως το 2030, ικανό να υποστηρίξει μετασκευές σε περίπου 200 πλοία.
