Από το 10% στο 20%...
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΕΠΙΧΕΙΡΗΣΕΙΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 14 Ιουλίου 2025 15:20

Η Ιαπωνία, κάποτε ο αδιαμφισβήτητος τιτάνας της παγκόσμιας ναυπηγικής βιομηχανίας, ξεκινά ένα φιλόδοξο «ταξίδι» για να αναζωογονήσει τη ναυτική κατασκευαστική της ικανότητα, με στόχο να διπλασιάσει τη ναυπηγική της παραγωγή έως το 2030. Για δεκαετίες, η Ιαπωνία κατείχε δεσπόζουσα θέση στη ναυπηγική βιομηχανία, αντιπροσωπεύοντας σχεδόν το 50% της παγκόσμιας παραγωγής στη δεκαετία του 1990. Ωστόσο, ο έντονος ανταγωνισμός τιμών, σε συνδυασμό με τις σημαντικές κρατικές επιδοτήσεις και τις οικονομίες κλίμακας που απολαμβάνουν τα κινεζικά και νοτιοκορεατικά ναυπηγεία, οδήγησαν σε απότομη πτώση. Σήμερα, το παγκόσμιο μερίδιο αγοράς της Ιαπωνίας έχει πέσει κατακόρυφα σε περίπου 10%, πολύ πίσω από την Κίνα (70% της χωρητικότητας νεότευκτων πλοίων) και τη Νότια Κορέα. Ο Yukito Higaki, πρόεδρος της Imabari Shipbuilding, του μεγαλύτερου ναυπηγείου της Ιαπωνίας, και ο πρόσφατα διορισμένος πρόεδρος της JSIA, έχει θέσει έναν τολμηρό στόχο: την ανάκτηση τουλάχιστον του 20% του παγκόσμιου μεριδίου αγοράς ναυπηγικής βιομηχανίας έως το 2030. Το σχέδιο υποστηρίζεται από τον νόμο για την προώθηση της οικονομικής ασφάλειας της Ιαπωνίας του 2022, επιτρέποντας την άμεση κυβερνητική στήριξη για βιομηχανίες που θεωρούνται ζωτικής σημασίας για το εθνικό συμφέρον. Αυτό περιλαμβάνει την αποκατάσταση αδρανών εγκαταστάσεων ναυπήγησης και επισκευής πλοίων και την παροχή κινήτρων για δημόσιες και ιδιωτικές επενδύσεις σε υποδομές επόμενης γενιάς.