Δευ01132025

Last updateΔευ, 13 Ιαν 2025 7am

Ν. Μηταράκης: «Η Ελλάδα πρέπει να συνεχίσει να είναι ένα ασφαλές λιμάνι για τους Έλληνες πλοιοκτήτες.»

elliniki naftilia 00

«Το επόμενο διάστημα είναι βέβαιο ότι θα γενικευθεί η συζήτηση για την Ελληνική ναυτιλία και την ανταγωνιστικότητα της. Για το κατά πόσο η χώρα μας θα συνεχίσει να αποτελεί ένα ασφαλές λιμάνι για τους Έλληνες πλοιοκτήτες που δημιουργούν εκατοντάδες χιλιάδες εργασίας».

Αυτό επεσήμανε ο Τομεάρχης Ναυτιλίας & Αιγαίου της ΝΔ κ. Νότης Μηταράκης μιλώντας στην ολομέλεια της Βουλής κατά τη συζήτηση της επίκαιρης ερώτησης που κατέθεσε για τον «κίνδυνο αφελληνισμού και την ανάγκη ενίσχυσης της ανταγωνιστικότητας της ακτοπλοΐας στον ευαίσθητο χώρο του Ανατολικού Αιγαίου».
Ο κ. Μηταράκης σημείωσε ακόμα ότι «χώρες όπως η Γερμανία, το Ηνωμένο Βασίλειο, η Κύπρος και η Μάλτα γίνονται πάρα πολύ ανταγωνιστικές στο φορολογικό καθεστώς που προσφέρουν στη Ναυτιλία. Είναι χώρες εντός της ΕΕ που ψάχνουν την αφορμή για να πάρουν πίσω ελληνικές ναυτιλιακές εταιρείες που ήρθαν στην Ελλάδα την τελευταία δεκαετία» Επεσήμανε επίσης ότι «οι περιορισμοί στη διακίνηση κεφαλαίων από τις Ελληνικές τράπεζες δημιούργησε ένα τεράστιο πρόβλημα στην Ελληνική ναυτιλία» και πρόσθεσε ότι «η πρόκληση για την έμπρακτη στήριξη της Ελληνικής σημαίας είναι πολύ μεγάλη για την κυβέρνηση γιατί αν χαθούν αυτές οι χιλιάδες θέσεις εργασίας από τον τόπο μας η ζημιά θα είναι μεγάλη και θα είναι μη αναστρέψιμη.
Σχετικά με τη δύσκολη θέση στην οποία βρίσκονται οι Έλληνες Ακτοπλόοι που δραστηριοποιούνται στον εθνικά ευαίσθητο χώρο του Ανατολικού Αιγαίου, ο κ. Μηταράκης επεσήμανε στην πρωτολογία του ότι «πολλοί από αυτούς αναγκάζονται, πλέον, να αναστείλουν την εκτέλεση δρομολογίων μεταξύ των νησιών και της απέναντι μικρασιατικής ακτής. Πρόκειται για μία δυσάρεστη εξέλιξη που οδηγεί σε υποστολή της Ελληνικής Σημαίας σε μία τόσο ζωτική για την Ελλάδα περιοχή. Μία εξέλιξη που έχει την αφετηρία της στο έλλειμμα ανταγωνιστικότητας της δικής μας πλευράς και σε αντίστοιχα πλεονεκτήματα που επιφυλάσσει για τους Τούρκους ακτοπλόους το δικό τους ρυθμιστικό και κανονιστικό πλαίσιο.
Κλείνοντας την τοποθέτηση του, υπογράμμισε επίσης ότι στο έλλειμμα ανταγωνιστικότητας προστίθεται πλέον και το θέμα της αύξησης του Φ.Π.Α. σε 23%, όχι μόνο στα συγκεκριμένα δρομολόγια, αλλά στο σύνολο της ακτοπλοΐας.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter