Δευ12222025

Last updateΤετ, 31 Δεκ 2025 7am

Εναλλακτικά καύσιμα: Δεν «βλέπει» πρόοδο η ΜΚΟ Transport & Environment

aerioi rypoi 0

Οι «φιλοδοξίες» της Ευρώπης για απαλλαγή της ναυτιλιακής βιομηχανίας από τις ανθρακούχες εκπομπές αντιμετωπίζουν εμπόδια λόγω της εύθραυστης κατάστασης της αλυσίδας εφοδιασμού εναλλακτικών καυσίμων, σύμφωνα με ανάλυση της ΜΚΟ Transport & Environment (T&E).
Αν και η Ευρώπη καθορίζει το ρυθμό στις προσπάθειες για τη μείωση των εκπομπών από τη ναυτιλία, η ανασκόπηση δείχνει ότι η παραγωγή πράσινου υδρογόνου και άλλων ηλεκτρονικών καυσίμων παραμένει σημαντικά χαμηλή, με τη μεγαλύτερη μονάδα ηλεκτρονικών καυσίμων που εξυπηρετεί τον ναυτιλιακό τομέα να τίθεται σε λειτουργία μόλις φέτος. Για πολλά άλλα έργα, η έλλειψη κανονιστικής βεβαιότητας εμποδίζει την πρόοδο πέρα από το στάδιο του σχεδιασμού.
Η T&E εξέτασε 80 έργα πράσινου υδρογόνου και συνθετικών καυσίμων που θα μπορούσαν ενδεχομένως να εξυπηρετήσουν τον ναυτιλιακό τομέα στην Ευρώπη. Ενώ τα αναφερόμενα έργα θα μπορούσαν να παράγουν 3,6 εκατομμύρια τόνους ισοδύναμου πετρελαίου έως το 2032, λιγότερο από το πέντε τοις εκατό αφιερώνεται κυρίως στη ναυτιλία και μόνο ένα μικρό μέρος συνδέεται με επιχειρησιακά έργα.
Η ΜΚΟ λέει ότι ενώ ορισμένα έργα έχουν προχωρήσει στην ανάπτυξή τους, η συνολική παραγωγή ναυτιλιακών ηλεκτρονικών καυσίμων φαίνεται απίθανο να φτάσει σε στοχευμένα επίπεδα, εκτός εάν εφαρμοστούν νέα κίνητρα πολιτικής. Η χαμηλή παραγωγή σημαίνει ότι η Ευρώπη είναι απίθανο να επιτύχει τον δικό της στόχο για τουλάχιστον ένα τοις εκατό της απορρόφησης των συνθετικών καυσίμων έως το 2031 και δύο τοις εκατό έως το 2034 βάσει της συμφωνίας FuelEU.
Η ανάλυση έρχεται λίγες εβδομάδες αφότου η Ευρωπαϊκή Επιτροπή ενέκρινε το Επενδυτικό Σχέδιο για τις Βιώσιμες Μεταφορές (STIP) που καθορίζει τον οδικό χάρτη για την επιτάχυνση της ενεργειακής μετάβασης τόσο για τον θαλάσσιο όσο και για τον αεροπορικό τομέα. Για την επίτευξη των στόχων για τα καύσιμα, η Ευρώπη χρειάζεται σημαντικούς όγκους περίπου 20 εκατομμυρίων τόνων βιώσιμων εναλλακτικών καυσίμων (13,2 τόνοι βιοκαυσίμων και 6,8 τόνοι συνθετικών καυσίμων) έως το 2035. Για την αύξηση της παραγωγής, απαιτούνται επενδύσεις ύψους 120 δισεκατομμυρίων δολαρίων έως το 2035.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter