Πεμ10092025

Last updateΠεμ, 09 Οκτ 2025 5pm

Προς κυκλική πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα ;

0Κοντεινεράδικο

Η Sea-Intelligence διεξήγαγε μια ανάλυση του μελλοντικού παγκόσμιου ισοζυγίου προσφοράς και ζήτησης για τη βιομηχανία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων.
Η μελέτη, η οποία ενσωματώνει διάφορους λειτουργικούς παράγοντες, προβλέπει μια διαρθρωτική στροφή προς την κυκλική πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα, η οποία θα κορυφωθεί το 2027 σε επίπεδα που παρατηρήθηκαν τελευταία φορά κατά τη διάρκεια των πολέμων τιμών μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων του 2016.
Η προβολή ξεκίνησε με μια βασική σύγκριση της ονομαστικής προσφοράς πλοίων με την αναμενόμενη αύξηση της ζήτησης εμπορευματοκιβωτίων και στη συνέχεια προσάρμοσε τα δεδομένα χωρητικότητας για τέσσερις κύριους παράγοντες τη μακροπρόθεσμη επιβράδυνση της παραγωγικότητας των πλοίων, τις επιπτώσεις στη συμφόρηση των λιμένων, τις απώλειες χωρητικότητας από την κρίση της Ερυθράς Θάλασσας και την αναμενόμενη διάλυση πλοίων. Οι προβλέψεις για τη ζήτηση ευθυγραμμίστηκαν με την αύξηση του ΑΕΠ στον πραγματικό κόσμο.
Το προσαρμοσμένο μοντέλο της έρευνας δείχνει ότι η αγορά μετακινείται από τα πρόσφατα ελλείμματα παραγωγικής ικανότητας σε αξιοσημείωτη πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα, κορυφώνοντας το 2027 σε επίπεδο συγκρίσιμο με τον έντονο ανταγωνισμό τιμών του 2016.
Αν και σημαντική, αυτή η πλεονάζουσα παραγωγική ικανότητα είναι λιγότερο σοβαρή από εκείνη που σημειώθηκε κατά τη διάρκεια της χρηματοπιστωτικής κρίσης του 2009.
Αυτή η προοπτική υποθέτει ότι η κρίση στην Ερυθρά Θάλασσα θα επιλυθεί έως τα μέσα του 2026, αποκαθιστώντας σημαντική χωρητικότητα στην αγορά.
Ωστόσο, σύμφωνα με την ανάλυση εξακολουθούν να υπάρχουν σημαντικές αβεβαιότητες. Η πρόβλεψη βασίζεται σε μια αξιοσημείωτη αύξηση της διάλυσης σκαφών από το 2026, η οποία αναμένεται να αφαιρέσει το 13% του παγκόσμιου στόλου ηλικίας 20 ετών και άνω.
Ο χρόνος επίλυσης της κρίσης στην Ερυθρά Θάλασσα θεωρείται κρίσιμος καθώς μια παρατεταμένη διαταραχή θα συνέχιζε να απορροφά την παραγωγική ικανότητα, μειώνοντας την υπερπροσφορά. Αντίθετα, ο συνεχιζόμενος εμπορικός πόλεμος των ΗΠΑ κινδυνεύει να καταστείλει τη ζήτηση, ενώ πρόσθετες παραγγελίες πλοίων θα μπορούσαν να επιδεινώσουν την προβλεπόμενη πλεονάζουσα χωρητικότητα.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter