Κυρ07202025

Last updateΔευ, 21 Ιουλ 2025 7am

«Έκρηξη» των ULCV «βλέπει» η Veson

0Κοντεινεράδικο

Ο τομέας εμπορευματοκιβωτίων εισέρχεται σε μια περίοδο διαρθρωτικής προσαρμογής, καθώς η πλεονάζουσα χωρητικότητα των πλοίων, η μείωση των ναύλων και η μετατόπιση των παγκόσμιων εμπορικών οδών αναδιαμορφώνουν την εμπορική δυναμική.
Σύμφωνα με τις εκτιμήσεις της ναυτιλιακής αγοράς της Veson για το 3ο τρίμηνο του 2025, η προσαρμοστικότητα και η αποδοτικότητα κόστους θα είναι κεντρικής σημασίας για την πλοήγηση τους επόμενους μήνες.
Η παγκόσμια ναυτιλιακή αγορά εξακολουθεί να καθορίζεται από γεωπολιτικές εντάσεις, διαταραχές του εμπορίου και μακροοικονομική αβεβαιότητα. Οι προοπτικές της Veson για το 3ο τρίμηνο του 2025 υπογραμμίζουν πώς αυτές οι πιέσεις παίζουν πιο έντονα στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων, ο οποίος αντιμετωπίζει αυξανόμενες προκλήσεις μετά από μια περίοδο ταχείας επέκτασης του στόλου.
Ο καθαρός στόλος εμπορευματοκιβωτίων αυξήθηκε κατά 5,5% το 2023 και 9,7% το 2024, με μέση ετήσια αύξηση 8,2% από το 2025 έως το 2028. Αυτή η επιτάχυνση οφείλεται στη δραστηριότητα παραγγελιών ρεκόρ το 2024, κατά την οποία προστέθηκαν περίπου 4,3 εκατομμύρια TEU στο βιβλίο παραγγελιών. Ως αποτέλεσμα, ο λόγος βιβλίου παραγγελιών προς στόλο έχει φτάσει το 31,1%, επίπεδο που δεν έχει παρατηρηθεί τα τελευταία χρόνια.
Μια αξιοσημείωτη τάση είναι η μετατόπιση των προτιμήσεων παραγγελίας, με μια αυξανόμενη απομάκρυνση από τα πλοία New-Panamax υπέρ των Ultra Large Container Vessels (ULCV). Αυτό αντανακλά τα εξελισσόμενα πρότυπα του παγκόσμιου εμπορίου και τη συνεχιζόμενη έμφαση στις οικονομίες κλίμακας.
Παρά την αύξηση αυτή, οι νέες παραγγελίες επιβραδύνθηκαν απότομα το 2025, καθώς το αυξημένο κόστος ναυπήγησης και το κορεσμένο βιβλίο παραγγελιών μετριάζουν τη νέα δραστηριότητα. Η Veson σημειώνει ότι αυτό πιθανότατα θα μειώσει την πίεση στην ικανότητα των ναυπηγείων μεσοπρόθεσμα.
Στο μέτωπο της διάλυσης, η δραστηριότητα παραμένει υποτονική, αλλά αναμένεται να αυξηθεί, ιδίως μεταξύ των μικρότερων πλοίων κάτω των 3.000 TEU. Αυτά τα παλαιότερα πλοία καθίστανται λιγότερο βιώσιμα, καθώς το λειτουργικό κόστος παραμένει υψηλό και οι ναύλοι μειώνονται.
Πέρα από τα εμπορευματοκιβώτια, η Veson σημειώνει τη συνεχιζόμενη αστάθεια στις αγορές δεξαμενόπλοιων, λόγω των εντάσεων στην Ερυθρά Θάλασσα και των κυρώσεων της ΕΕ στο ρωσικό πετρέλαιο που έχουν αναδρομολογήσει τις εμπορικές ροές και έχουν ενισχύσει τη ζήτηση τονομιλίων. Ωστόσο, η αύξηση του στόλου δεξαμενόπλοιων αναμένεται να ξεπεράσει τη ζήτηση μετά το 2025 λόγω των νέων παραδόσεων και της χαμηλής διάλυσης, με τις ρυθμιστικές πιέσεις και τα μεταβαλλόμενα πρότυπα κατανάλωσης πετρελαίου να προσθέτουν μακροπρόθεσμη αβεβαιότητα.
Ομοίως, ο τομέας των bulker επωφελείται από τα εκπαιδευμένα βιβλία παραγγελιών και τις αναδυόμενες εμπορικές οδούς, όπως οι αυξημένες αποστολές σιδηρομεταλλεύματος από τη Γουινέα, υποστηρίζοντας την ανάπτυξη των τονομοίων παρά την ηπιότερη ζήτηση που συνδέεται με τις οικονομικές προκλήσεις της Κίνας. Οι γεωπολιτικοί κίνδυνοι εξακολουθούν να επηρεάζουν την αναδρομολόγηση των πλοίων και τους ναύλους, ακόμη και όταν η συνολική δραστηριότητα παραγγελιών επιβραδύνεται σε όλους τους τομείς εν μέσω αυξημένου κόστους νεότευκτων πλοίων.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter