Κίνα - ναυπηγήσεις: Πτώση ελέω ΗΠΑ
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 17 Ιουλίου 2025 06:20

Οι πλοιοκτήτες ανά τον κόσμο φαίνεται να ζυγίζουν τα υπέρ και τα κατά για το κτίσιμο πλοίων στην Κίνα μετά την απόφαση των ΗΠΑ να αυξήσουν το κόστος της επιχειρηματικής δραστηριότητας στα λιμάνια των ΗΠΑ για όλα τα πλοία κινεζικής κατασκευής σύμφωνα με εκτιμήσεις των Bimco και Clarksons.
Σύμφωνα με την Bimco, η Κίνα ηγήθηκε της παγκόσμιας αγοράς σε πωλήσεις κατά τους πρώτους έξι μήνες του έτους αλλά με πολύ μικρότερο περιθώριο, μόλις το 52% της συνολικής χωρητικότητας, από 72% την ίδια περίοδο πέρυσι. Η συνολική αγορά ήταν επίσης μικρότερη καθώς οι συνολικοί παγκόσμιοι αριθμοί πωλήσεων μειώθηκαν κατά το ήμισυ σε σύγκριση με τους πρώτους έξι μήνες του 2024, λόγω της απότομης πτώσης των παραγγελιών χύδην φορτίου. Η Clarksons σημειώνει ότι η πτώση φέρνει τον όγκο πωλήσεων «πίσω στη γη» μετά από μια περίοδο μαζικών παραγγελιών. Σε σύγκριση με τον μέσο όρο των 10 ετών, το πρώτο εξάμηνο του 2025 ήταν εύλογα τυπικό. Οι παραγγελίες boxship εξακολουθούν να παραμένουν αξιοσημείωτα αυξημένες με σχεδόν διπλάσιο ρυθμό από τον μέσο όρο των 10 ετών.
Ωστόσο σύμφωνα με εκτιμήσεις καμία από αυτές τις αλλαγές δεν θα απειλήσει την ηγετική θέση της Κίνας στην αγορά στο άμεσο μέλλον. Η CSSC και τα άλλα ναυπηγεία της Κίνας εξακολουθούν να κατέχουν ένα επιβλητικό μερίδιο του υφιστάμενου βιβλίου παραγγελιών στον κόσμο, σχεδόν το 60% από την CGT, αλλά η πτώση του μεριδίου νέων παραγγελιών αντιπροσωπεύει ένα μεγάλο κομμάτι από τα μελλοντικά έσοδα της ναυπηγικής βιομηχανίας της Κίνας. Η Νότια Κορέα φάνηκε πως είναι ο μεγαλύτερος κερδισμένος καθώς ανέκτησε το 25% στο παγκόσμιο μερίδιο αγοράς το πρώτο εξάμηνο, από 15% σε ετήσια βάση.