«Χασούρες» φέρνει η ειρήνευση στην Ερυθρά
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 22 Ιανουαρίου 2025 17:47
Οι κορυφαίοι carriers εμπορευματοκιβωτίων στον κόσμο και οι επενδυτές τους προσβλέπουν επιφυλακτικά στην επιστροφή στη διαδρομή Ερυθράς Θάλασσας-Σουέζ μετά από ένα χρόνο κερδοφόρας διακοπής αλλά η επιστροφή δεν θα συμβεί γρήγορα, όπως λένε στελέχη και σύμβουλοι θαλάσσιας ασφάλειας.
Καθώς οι carriers τράβηξαν κάθε διαθέσιμο πλοίο για να καλύψουν τον επιπλέον χρόνο και την απόσταση στις γραμμές Ασίας-Ευρώπης, ένα διαφαινόμενο πρόβλημα πλεονάζουσας χωρητικότητας εξατμίστηκε, αντικαταστάθηκε από μια απροσδόκητα σφιχτή αγορά και μια έκρηξη των ναύλων. Ως αποτέλεσμα, οι αερομεταφορείς είχαν μια κερδοφόρα χρονιά - αλλά υπάρχουν προκλήσεις εσόδων μπροστά.
Χάρη στην κατάπαυση του πυρός στη Γάζα, οι ηγέτες των Χούθι έχουν δεσμευτεί να σταματήσουν τις επιθέσεις στη ναυτιλία. Αναμένοντας ότι τα πλοία της γραμμής μπορεί σύντομα να χρειαστεί να επιστρέψουν στην Ερυθρά Θάλασσα για να παραμείνουν ανταγωνιστικά, οι αναλυτές έχουν υποβαθμίσει τα αποθέματα ορισμένων θαλάσσιων μεταφορέων αναμένοντας πλεονάζουσα χωρητικότητα και πτώση των ποσοστών. Οι επενδυτές έχουν ήδη αρχίσει να μειώνουν την έκθεση στον τομέα των θαλάσσιων εμπορευματικών μεταφορών εν αναμονή χαμηλότερων κερδών στο μέλλον.
Τα μπλε τσιπ Maersk, έχουν χάσει περίπου το ένα δέκατο της τιμής της μετοχής του από τότε που εμφανίστηκαν οι πρώτες φήμες για κατάπαυση του πυρός στη Γάζα νωρίτερα αυτό το μήνα. Η Jefferies υποβάθμισε την αξιολόγησή της σε hold. Η Hapag-Lloyd, συνεργάτης της Maersk στο δίκτυο Gemini Cooperation, έχει επίσης χάσει περίπου οκτώ τοις εκατό της τιμής της μετοχής της από την αρχή του έτους.
Η Zim, η οποία διατήρησε τη θαλάσσια εφοδιαστική του Ισραήλ καθ' όλη τη διάρκεια της επιχείρησης στη Γάζα, είδε τη μετοχή της να υποχωρεί κατά περίπου ένα τέταρτο από τις αρχές Ιανουαρίου. Η Jefferies μείωσε την τιμή-στόχο της για τη Zim, αλλά διατήρησε την αξιολόγησή της για τις μετοχές της εταιρείας.