«Κυριαρχία» του LNG – ακολουθεί η μεθανόλη
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 13 Ιανουαρίου 2025 13:54
Η ναυτιλιακή βιομηχανία αναζητά εναλλακτικές λύσεις μείωσης του CO2 στα καύσιμα καυσίμων και το LNG έχει γίνει το προτιμώμενο εναλλακτικό καύσιμο επιλογής, σύμφωνα με στοιχεία που συλλέχθηκαν από την DNV.
Η ετήσια ανασκόπηση του DNV δείχνει ότι η ναυτιλιακή βιομηχανία προχωρά μπροστά. Πέρυσι, παραγγέλθηκαν συνολικά 515 πλοία εναλλακτικών καυσίμων, αντιπροσωπεύοντας αύξηση 38% σε ετήσια βάση σε σύγκριση με το 2023.
Η έκρηξη των νεότευκτων πλοίων μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων και αυτοκινήτων τα τελευταία χρόνια συνέβαλε στην αύξηση των παραγγελιών πλοίων εναλλακτικών καυσίμων, μια τάση που διατηρήθηκε πέρυσι. Το 2024, τα τμήματα εμπορευματοκιβωτίων και μεταφορών αυτοκινήτων αποτελούσαν το 62% όλων των παραγγελιών εναλλακτικών καυσίμων, ένδειξη ότι οι ιδιοκτήτες φορτίου ανταποκρίνονταν στις απαιτήσεις των καταναλωτών για πιο βιώσιμες πρακτικές και ώθηση από τις εταιρείες τακτικών γραμμών να αντικαταστήσουν την παλαιότερη χωρητικότητα.
Το 2024, το LNG κέρδισε εξέχουσα θέση ως καύσιμο επιλογής, καθώς η δυναμική της αγοράς οδήγησε σε μετατόπιση από τη μεθανόλη, η οποία είχε μια ξεχωριστή χρονιά το 2023. Οι ωκεάνιοι μεταφορείς παρήγγειλαν 264 πλοία LNG το 2024, περισσότερο από το διπλάσιο του αριθμού των πλοίων που παραγγέλθηκαν το 2023.
Λαμβάνοντας υπόψη ότι η βιομηχανία είδε επίσης έναν αριθμό ρεκόρ παραδόσεων διπλού καυσίμου LNG - συνολικά 169 πλοία το 2024 - ο αριθμός των πλοίων που τροφοδοτούνται με LNG σε λειτουργία αυξάνεται. Μέχρι το τέλος του περασμένου έτους, 641 πλοία που κινούνται με LNG ήταν σε λειτουργία με τον αριθμό να αναμένεται να διπλασιαστεί μέχρι το τέλος της δεκαετίας.
Ένας βασικός παράγοντας που προωθεί την αύξηση των παραγγελιών πλοίων που τροφοδοτούνται με LNG είναι το γεγονός ότι ωριμάζει ο ανεφοδιασμός με ΥΦΑ. Πέρυσι ο αριθμός των πλοίων LNG σε λειτουργία αυξήθηκε σε 64 από 52, με την αύξηση να αναμένεται να συνεχιστεί φέτος. Ωστόσο, υπάρχουν ανησυχίες ότι το υπάρχον χάσμα μεταξύ προσφοράς και ζήτησης ανεφοδιασμού με ΥΦΑ θα μπορούσε να διευρυνθεί τα επόμενα πέντε χρόνια με βάση τον όγκο παραγγελιών πλοίων διπλού καυσίμου.
Η DNV σημείωσε ότι η κατασκευή περισσότερων υποδομών ανεφοδιασμού βοηθά τον υπάρχοντα στόλο και ταυτόχρονα τονώνει τη μελλοντική ζήτηση. Η Ευρωπαϊκή Ένωση εφαρμόζει ήδη απαιτήσεις για ένα μεγάλο δίκτυο λιμένων ώστε να διαθέτει υποδομή ανεφοδιασμού με LNG, γεγονός που θα αυξήσει τη διαθεσιμότητα καυσίμων.
Αν και οι παραγγελίες για πλοία LNG κυριάρχησαν το 2024, δεν ήταν το μόνο καύσιμο στο μυαλό των πλοιοκτητών. Συνολικά παραγγέλθηκαν 166 πλοία μεθανόλης κατά τη διάρκεια του έτους, από 138 το 2023. Οι περισσότερες από τις παραγγελίες μεθανόλης, συνολικά 85, ήταν στον τομέα των εμπορευματοκιβωτίων. Η αύξηση των παραγγελιών μεθανόλης δείχνει ότι ενώ οι εταιρείες τακτικών γραμμών αντιμετωπίζουν μια πρόκληση λόγω της αργής ανάπτυξης της παραγωγής πράσινης μεθανόλης, εξακολουθούν να πιστεύουν σε μια ποικίλη δεξαμενή καυσίμων.