BIMCO: Το βιβλίο παραγγελιών εμπορευματοκιβωτίων φτάνει σε νέα υψηλά έως το 2029 – Θέμα η ανακύκλωση
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 09 Ιανουαρίου 2025 07:01
Ο τομέας της ναυτιλίας εμπορευματοκιβωτίων ξεκίνησε το τελευταίο κύμα ταχείας ανάπτυξής του τα τελευταία χρόνια, καθώς οι carriers κινήθηκαν για να παραγγείλουν μεγαλύτερα πλοία για να καλύψουν τις απαιτήσεις χωρητικότητας. Ο BIMCO αναφέρει στην ανάλυση του τομέα στο τέλος του έτους ότι το βιβλίο παραγγελιών συνεχίζει να αυξάνεται για τα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων ακόμη και με τις συνεχιζόμενες παραδόσεις από τις παραγγελίες που ξεκίνησαν το 2021.
"Στο τέλος του 2024, το βιβλίο παραγγελιών εμπορευματοκιβωτίων ήταν 8,3 εκατομμύρια TEU, ένα νέο ρεκόρ σε σύγκριση με το προηγούμενο υψηλό των 7,8 εκατομμυρίων TEU στις αρχές του 2023", αναφέρει ο Niels Rasmussen, επικεφαλής ναυτιλιακός αναλυτής του BIMCO. Συγκριτικά, τον Απρίλιο του 2022, ο BIMCO υπολόγισε ότι το βιβλίο παραγγελιών εμπορευματοκιβωτίων είχε ξεπεράσει τα 6,5 εκατομμύρια TEU, σηματοδοτώντας την πρώτη φορά που έφτασε σε αυτό το επίπεδο σε 15 χρόνια. Ο Ράσμουσεν σημείωσε τότε ότι 6 εκατομμύρια TEU είχαν προστεθεί σε μόλις 18 μήνες.
Παρά το γεγονός ότι οι παραδόσεις έφτασαν στο ρεκόρ των 2,9 εκατομμυρίων TEU το 2024, η BIMCO αναφέρει ότι παραγγέλθηκαν επιπλέον 4,4 εκατομμύρια TEU το 2024. Ήταν το δεύτερο υψηλότερο επίπεδο χωρητικότητας που παραγγέλθηκε ποτέ σε ένα χρόνο.
Ο τομέας ανέρχεται σε μόλις 7.200 ενεργά πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων σύμφωνα με τους υπολογισμούς της Alphaliner στο τέλος του έτους. Δείχνει συνολική χωρητικότητα λίγο κάτω από 31,5 εκατομμύρια TEU.
Τα νέα πλοία θα συνεχίσουν να εισέρχονται στην αγορά το 2025 με το 99% των τρεχουσών παραγγελιών να πρέπει να παραδοθούν έως το 2029. Ωστόσο, η BIMCO επισημαίνει ότι πέντε πλοία έχουν ήδη παραγγελθεί για παράδοση το 2030. Η BIMCO αναφέρει ότι κατά μέσο όρο 1,9 εκατομμύρια TEU θα παραδοθούν μεταξύ 2025 και 2028 με το έτος αιχμής το 2027 με 2,2 εκατομμύρια TEU χωρητικότητας προγραμματισμένα για παράδοση. Επιπλέον χωρητικότητα 0,7 εκατομμυρίων TEU θα παραδοθεί το 2029.
Τα τελευταία τέσσερα χρόνια, η BIMCO επισημαίνει ότι μόνο 166 πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων χωρητικότητας 256.000 TEU ανακυκλώθηκαν. Ως αποτέλεσμα, η μέση ηλικία των σκαφών συνεχίζει να αυξάνεται. Έχει αυξηθεί κατά 1,4 χρόνια από το 2020, με τον αριθμό των πλοίων ηλικίας 20 ετών και άνω να αποτελούν το 11% του στόλου ή 3,4 εκατομμύρια TEU χωρητικότητας. Ο Rasmussen σημειώνει ότι το ρεκόρ ανακύκλωσης ήταν 657.000 TEU. ο BIMCO σημειώνει ότι εάν όλα τα πλοία ηλικίας 20 ετών και άνω ανακυκλωθούν κατά τη διάρκεια των επόμενων πέντε ετών, ο στόλος θα αυξηθεί σε 35,8 εκατομμύρια TEU μέχρι το τέλος του 2029, υποθέτοντας ότι δεν θα παραδοθούν άλλα πλοία πριν από το 2030. Αυτό ισοδυναμεί με αύξηση 16% ή μέση ετήσια αύξηση 3%. Τα τμήματα μικρότερα από 8.000 TEU θα δουν μέση ετήσια συρρίκνωση 4%, ενώ τα τμήματα 8.000 TEU ή μεγαλύτερα θα αυξηθούν κατά μέσο όρο 7% ετησίως.