Ναυπηγήσεις: «Πετάει» η Κίνα
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 11 Οκτωβρίου 2024 07:10
Δεν αφήνουν καμία αμφιβολία τα στοιχεία που δημοσιοποιήθηκαν για την δυναμική που έχει αποκτήσει η Κίνα όσον αφορά στις ναυπηγήσεις πλοίων έναντι των «αντιπάλων» χωρών της Ασίας με ισχυρές ναυπηγικές μονάδες.
Η China’s Association of the National Shipbuilding Industry (CANSI) ανέφερε ότι τα ναυπηγεία της είχαν λάβει σχεδόν το 75% των συνολικών παραγγελιών που πραγματοποιήθηκαν το 2024 ή συνολικά 87,11 εκατομμύρια dwt. Η έκθεση ανέφερε ότι ο όγκος αυξήθηκε σχεδόν κατά 52% σε σχέση με το 2023, καθώς η Κίνα συνεχίζει να αυξάνει τη ναυπηγική της παραγωγή. Υπολόγισαν ότι η κινεζική επιχείρηση αντιπροσωπεύει τώρα το 61,4% των παγκόσμιων παραγγελιών νεότευκτων πλοίων ή συνολικά 193,3 εκατομμύρια dwt.
Η έκθεση υπογραμμίζει ότι η Κίνα ηγείται τώρα των παραγγελιών για 14 από τους 18 κύριους τύπους ναυπηγεικών έργων και ότι πολλά από τα ναυπηγεία της υπερβαίνουν τους ετήσιους στόχους τους. Μεγάλες εταιρείες προσθέτουν πρόσθετη παραγωγική ικανότητα που βοήθησε την Κίνα να αυξήσει τη ναυπηγική της παραγωγή κατά περισσότερο από 18% τους πρώτους εννέα μήνες του 2024. Οι Κινέζοι ναυπηγοί ολοκλήρωσαν 36,34 εκατομμύρια dwt μέχρι στιγμής το 2024.
Οι αναφορές των κινεζικών μέσων ενημέρωσης αναφέρουν την καθιερωμένη αλυσίδα εφοδιασμού της χώρας, την ικανότητα έγκαιρης παράδοσης των πλοίων και τις προσπάθειες μείωσης του κόστους. Ωστόσο, οι επικριτές επισημαίνουν μια βαριά επιδοτούμενη κρατικά ελεγχόμενη βιομηχανία, ενώ υποστηρίζουν ότι η εμπορική ναυπηγική βιομηχανία χρησιμοποιείται για να υποστηρίξει την ταχεία ανάπτυξη του κινεζικού ναυτικού. Το μεγαλύτερο μέρος της ναυπηγικής βιομηχανίας πραγματοποιείται από τις πολλαπλές εταιρείες που ελέγχονται από την China State Shipbuilding Company (CSSC), μια κρατικά ελεγχόμενη επιχείρηση που κινείται περαιτέρω για να εδραιώσει την κυριαρχία της. Πρόσφατα ανακοίνωσε μια αναδιοργάνωση για να απορροφήσει περαιτέρω τη θυγατρική της China Shipbuilding Industry Corporation.
Η Νότια Κορέα είναι εδώ και καιρό ο μόνος σημαντικός αντίπαλος της Κίνας, αλλά πρόσφατα στοιχεία δείχνουν ότι υποχωρεί. Μόλις κυκλοφόρησαν στοιχεία του Σεπτεμβρίου από την Clarkson Research ανέφεραν ότι τα ναυπηγεία της Νότιας Κορέας αντιπροσώπευαν μόνο το 12% των παραγγελιών που έγιναν το μήνα. Ο όγκος των παραγγελιών μειώθηκε συνολικά κατά 25% από έτος σε έτος, αλλά 90 πλοία συνήφθησαν με 65 να πηγαίνουν στην Κίνα και μόλις 14 στη Νότια Κορέα. Η Κίνα κέρδισε παραγγελίες για 2,48 εκατομμύρια CGT έναντι μόλις 340.000 για τα κορεατικά ναυπηγεία.
Ο Clarkson υπολογίζει ότι η Κίνα έχει το 55% του παγκόσμιου ανεκτέλεστου υπόλοιπο ναυπηγικής βιομηχανίας, ενώ η Κορέα έχει το 26% των παραγγελιών. Η Ιαπωνία είναι μακράν τρίτη.