Τετ01082025

Last updateΤετ, 08 Ιαν 2025 2pm

Καμία ανησυχητική υπερσυγκέντρωση

0Containers stacked

Καμία υπερσυγκέντρωση στη δύναμη των carriers δεν διαπίστωσε η Sea-Intelligence η οποία και εξέτασε εάν η «αναταραχή» των τελευταίων τεσσάρων ετών οδήγησε τους μεγαλύτερους carriers να αυξήσουν την κυριαρχία τους έναντι των μεσαίων ή ήταν μια ευκαιρία για τους μεσαίου μεγέθους carriers να κερδίσουν έδαφος έναντι των μεγάλων.
Για να το αξιολογήσει αυτό, η Sea-Intelligence υπολόγισε τον παγκόσμιο δείκτη Herfindahl-Hirschmann (HHI) για τους 30 κορυφαίους carriers, χωρίζοντάς τους σε τρία ίσα τμήματα. Το HHI είναι ένας δείκτης ενοποίησης της βιομηχανίας: ένας HHI κάτω από 1.500 υποδηλώνει χαμηλή συγκέντρωση, 1.500-2.500 υποδηλώνει μέτρια συγκέντρωση και πάνω από 2.500 αντανακλά υψηλή συγκέντρωση.
Για το σύνολο του κλάδου, που αντιπροσωπεύεται και από τους 30 carriers μαζί, ο ΗΗΙ μειώθηκε ελαφρώς, παραμένοντας κάτω από 1.200 και υποδεικνύοντας χαμηλό επίπεδο συγκέντρωσης. Η συγκέντρωση μεταξύ των 10 κορυφαίων carriers παρέμεινε σε μεγάλο βαθμό σταθερή παρά τις πρόσφατες διαταραχές. Ομοίως, η συγκέντρωση για το τελευταίο τρίτο (θέσεις 21 έως 30) παραμένει αμετάβλητη.
Ωστόσο, σημειώθηκε μέτρια αύξηση της συγκέντρωσης μεταξύ των carriers που κατατάσσονται στις θέσεις 11 έως 20, αν και το επίπεδο αυτό εξακολουθεί να παραμένει κάτω από το όριο των 1.500 carriers, συγκρίσιμο με την ανταγωνιστική πίεση μεταξύ των μεγαλύτερων αερομεταφορέων.
Συνολικά, τα στοιχεία δείχνουν ότι, παρά τις ανησυχίες των φορτωτών σχετικά με τη συγκέντρωση του κλάδου, η παγκόσμια συγκέντρωση παραμένει εντός των ορίων αυτού που θεωρείται φυσιολογικό, με τις πρόσφατες αναταραχές στην αγορά ούτε να αυξάνονται σημαντικά ούτε να μειώνουν αυτά τα επίπεδα.
Πηγή: Sea-Intelligence

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter