Περιπλέκει ο περίπλους το θέμα των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Σάββατο, 23 Δεκεμβρίου 2023 18:26
«Μύλος»... Ο περίπλους της Αφρικής ελέω της «παρεμβολής» των Χούτι στην Ερυθρά έχει φέρει τα πάνω κάτω στους υπολογισμούς του κόστους διαμετακόμισης, του κόστους των καυσίμων, του κόστους των μεταφορτώσεων, των ταχυτήτων των πλοίων και εσχάτως του υπολογισμού των εκπομπών αερίων του θερμοκηπίου. Αναλυτές ανέφεραν ότι η «βόλτα» της Αφρικής σημαίνει περισσότερο χρόνο παραμονής στη θάλασσα, με αποτέλεσμα υψηλότερη κατανάλωση καυσίμων και, κατά συνέπεια, αυξημένες εκπομπές αερίων θερμοκηπίου. Οι μεγαλύτερες αποστάσεις που διανύονται απαιτούν πρόσθετη κατανάλωση καυσίμου για τη διατήρηση των πλοίων καθ 'όλη τη διάρκεια εκτεταμένων ταξιδιών. Αυτό ισχύει ιδιαίτερα για τα μεγάλα πλοία μεταφοράς εμπορευματοκιβωτίων, τα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου και άλλα σκάφη, καθώς καίνε περισσότερα καύσιμα για να καλύψουν τις μεγάλες αποστάσεις.Επιπλέον, οι παρατεταμένοι χρόνοι διέλευσης ενδέχεται να οδηγήσουν σε μειωμένη επιχειρησιακή αποτελεσματικότητα, καθώς τα πλοία περνούν περισσότερο χρόνο κατά τη διέλευση και λιγότερο χρόνο στους λιμένες. Αυτή η λειτουργική αναποτελεσματικότητα μπορεί να συμβάλει σε υψηλότερες εκπομπές ανά αποστολή, καθώς τα πλοία δεν είναι βελτιστοποιημένα για αποδοτικές και έγκαιρες λειτουργίες. Τέλος, η αύξηση της ταχύτητας των πλοίων έχει ως αποτέλεσμα υψηλότερη κατανάλωση καυσίμων και εκπομπές.
Δεδομένων αυτών των ζητημάτων, οι πλοιοκτήτες αντιμετωπίζουν επίσης την πρόκληση της εκπλήρωσης των απαιτήσεων του Δείκτη Έντασης Άνθρακα (CII) του Διεθνούς Ναυτιλιακού Οργανισμού (ΙΜΟ), με ισχύ από την 1η Ιανουαρίου 2024. Το σύστημα CII, σχεδιασμένο για την αξιολόγηση των εκπομπών διοξειδίου του άνθρακα και την επιβολή αντίστοιχων οικονομικών μέτρων, υποχρεώνει πολλά πλοία να λειτουργούν με μειωμένες ταχύτητες. Ωστόσο, οι μεγαλύτερες διαδρομές που απαιτούνται για την παράκαμψη της Αφρικής μπορεί να ωθήσουν τα πλοία να αυξήσουν τις ταχύτητές τους για να αντισταθμίσουν τις καθυστερήσεις, παραβιάζοντας ενδεχομένως τους στόχους εκπομπών.
Προσθέτοντας στην πολυπλοκότητα, μια εντολή του ΙΜΟ από το 2020 επιβάλλει τη χρήση καυσίμων πολύ χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (VLSFO) ή την εγκατάσταση scrubbers σε πλοία. Ο κανονισμός αυτός περιορίζει τις επιλογές καυσίμων για πλοία χωρίς scrubbers, περιπλέκοντας τις επιλογές ανεφοδιασμού σε ορισμένα λιμάνια.
Όσον αφορά τα αποθέματα καυσίμων, μεγάλα λιμάνια της Νότιας Αφρικής όπως το Ντέρμπαν φέρεται να είναι εξοπλισμένα με επαρκή αποθέματα καυσίμων, συμπεριλαμβανομένου του μαζούτ υψηλής περιεκτικότητας σε θείο (HSFO), του μαζούτ πολύ χαμηλής περιεκτικότητας σε θείο (VLSFO) και του πετρελαίου εσωτερικής καύσης πλοίων (MGO), όπως ανέφερε το Reuters.
Ωστόσο, εξακολουθούν να υπάρχουν ανησυχίες σχετικά με το υψηλό κόστος, καθώς οι τιμές των καυσίμων στη Νότια Αφρική ξεπερνούν εκείνες σε μεγάλα λιμάνια ανεφοδιασμού καυσίμων όπως η Σιγκαπούρη και το Ρότερνταμ λόγω της μεγάλης εξάρτησης από εισαγόμενα καύσιμα και της περιορισμένης τοπικής παραγωγής. Επιπλέον, το Κέιπ Τάουν αντιμετωπίζει περιορισμούς στις μετοχές HSFO, επηρεάζοντας τους παγκόσμιους δείκτες τιμών καυσίμων.