Δευ12232024

Last updateΠεμ, 26 Δεκ 2024 4pm

Ασαφές περιβάλλον

aerioi rypo 0098

Καύσιμα. Ποια καύσιμα, ποια είναι πιο «πράσινα» καύσιμα σε σχέση με τα άλλα, ποιος τύπος μηχανών, scrubbers, ποια scrubbers, ηλεκτροκίνηση, πυρηνική ενέργεια, μπαταρίες λιθίου, κυψέλες αμμωνίας, υδρογόνο; Το ασαφές περιβάλλον που έχει δημιουργηθεί στην ναυτιλία ταλανίζει, τις ναυτιλιακές εταιρίες, τα λιμάνια, τα ναυπηγεία αλλά και όλο το cluster που σχετίζεται με τη ναυπήγηση πλοίων όπως περιεγράφηκε νωρίτερα σήμερα σε πάνελ που είχε σαν θέμα την βιώσιμη ανάπτυξη, τα «πράσινα» λιμάνια και το ESG στις εργασίες του ports & rail forum 2023, που διεξήχθη σε ξενοδοχείο της Αθήνας. Με φόντο την διεξαγωγή συνομιλιών στον ΙΜΟ ναυτιλιακοί και άλλοι επιστημονικοί παράγοντες που παρακολούθησαν τις εργασίες συνέκλινα στην άποψη ότι η ασάφεια που έχει δημιουργηθεί οφείλεται στην προσπάθεια να επιτευχθούν οι στόχοι που έχει θέσει ο ΙΜΟ χωρίς ωστόσο να έχει ξεκαθαρίσει η κατεύθυνση που θα ακολουθήσει η ναυτιλία ως προς την επιλογή του καλύτερου- καταλληλότερου καυσίμου για να επιτευχθούν οι στόχοι που έχουν τεθεί. Από την συζήτηση διεγράφη το συμπέρασμα ότι μάλλον οι στόχοι αυτοί δεν θα επιτευχθούν εντός των χρονοδιαγραμμάτων τα οποία μάλλον εκτιμήθηκε ότι θα παραταθούν χρονικά έως ότου υπάρξει ένα ξεκάθαρο στίγμα στο θέμα των καυσίμων. Όπως τονίστηκε η ασάφεια αυτή κοστίζει και θα κοστίσει καθώς ναυτιλιακές εταιρίες έχουν επενδύσει στην κατασκευή πλοίων που χρησιμοποιούν νέους τύπους καυσίμων χωρίς να γνωρίζουν αν τελικά θα υπάρξει απόσβεση της επένδυσής τους καθώς είναι άγνωστο αν στο εγγύς μέλλον αυτά τα καύσιμα θα είναι διαθέσιμα σε όλα τα λιμάνια, αν αυτά τα καύσιμα θα είναι τα κυρίαρχα στις αγορές δεδομένου ότι προσδιορίζουν παραμέτρους ανταγωνιστικότητας και λόγω κόστους. Επισημαίνεται ότι η tramp ναυτιλία θα πρέπει προκειμένου να συνεχίσει να λειτουργεί με ασφάλεια και αποτελεσματικά να βρίσκει καύσιμα σε κάθε λιμάνι σε όλο τον κόσμο, κάτι που δεν εξασφαλίζεται μέχρι τώρα. Όσον αφορά στο κόστος της «πράσινης μετάβασης» κατέστη σαφές επίσης ότι αυτοί που θα κληθούν να «βάλλουν βαθιά το χέρι στην τσέπη» θα είναι οι τελικοί καταναλωτές.
Σημειώνεται ότι σε επίπεδο ΙΜΟ και στο πλαίσιο των συζητήσεων Κίνα, Σαουδική Αραβία, Βραζιλία και Παραγουάη, μεταξύ άλλων, εξέφρασαν ανησυχίες σχετικά με την καθολική εισφορά για τα αέρια του θερμοκηπίου, υποδηλώνοντας ότι θα είναι επιζήμια για τις οικονομίες τους λόγω της απόστασής τους από τις κύριες εμπορικές οδούς.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter