Δευ12232024

Last updateΠεμ, 26 Δεκ 2024 4pm

GSCC: 4110 πλοία ο ελληνόκτητος στόλος- Η ελληνική σημαία παραμένει στην τρίτη θέση παγκοσμίως σε DWT

greek shipping cooperation committee

Ο ελληνικός ελεγχόμενος στόλος έχει μειωθεί ως προς τον αριθμό των σκαφών σε DWT και GT σύμφωνα με τα στατιστικά στοιχεία που δημοσιοποίησε το Greek Shipping Co-operation Committee. Ειδικότερα τα στοιχεία σε σύγκριση με αντίστοιχα στοιχεία του προηγούμενου έτους, δείχνουν ότι, κατά τη διάρκεια του έτους έως τον Μάρτιο, 2023, ο ελληνικός ελεγχόμενος στόλος έχει μειωθεί ως προς τον αριθμό των σκαφών σε DWT και GT. Αυτή η μείωση έδειξε μια ασήμαντη αλλαγή στον συνολικό ελληνικό ελεγχόμενο στόλο. Σύμφωνα με τα στοιχεία, από 17.03.2023, τα ελληνικά συμφέροντα ήλεγχαν 4.110 πλοία διαφόρων κατηγοριών, από 349.217.144 συνολικά DWT και 204.347.362 σύνολο GT. Σε σύγκριση με τα στοιχεία του προηγούμενου έτους, αυτό αντιπροσωπεύει μείωση κατά 30 πλοία, 6.125.550 DWT και 5.729.911 GT. Τα στοιχεία δεν περιλαμβάνουν 199 πλοία διαφόρων κατηγορίες κατόπιν παραγγελίας από ναυπηγεία, συνολικά 15.423.866 DWT και 12.611.238 GT.
Ο στόλος που είναι νηολογημένος υπό ελληνική σημαία έχει μειωθεί ως προς τον αριθμό των πλοίων, DWT και GT, που τώρα αποτελείται από 496 πλοία, 31.150.523 GT και 52.768.867 DWT, σε αντίθεση με τα στοιχεία του προηγούμενου έτους των 570 πλοίων, των 35.600.214 GT και 59.614.661 DWT.
Ο ελληνικός ελεγχόμενος στόλος είναι νηολογημένος με περίπου 32 σημαίες.
Ανάλυση της σημαίας πλοίων που ανήκουν σε ελληνικές μητρικές εταιρείες, η οποία δίνει τον συνολικό αριθμό πλοίων, συνολικό DWT και συνολικό GT, που είναι νηολογημένα σε καθένα από τα κύρια νηολόγια που χρησιμοποιούνται από Έλληνες ιδιοκτήτες, σε σύγκριση με τον αντίστοιχο πίνακα του περασμένου έτους, δείχνει ότι τα Νησιά Μάρσαλ απέκτησαν 53 πλοία, η Λιβερία 66 πλοία, η Κύπρος 6 πλοία και οι Μπαχάμες 4 πλοία. Περαιτέρω, ο Παναμάς απέκτησε 23 πλοία και το Isle of Man κέρδισε 1 πλοίο.
Από την άλλη πλευρά, έχουν καταγραφεί μειώσεις στον αριθμό των σκαφών κάτω από το
Σημαίες της Μάλτας, των Βερμούδων και του Χονγκ Κονγκ. Αυτά τα μητρώα κατέγραψαν απώλειες 99, 10 και 7 πλοίων, αντίστοιχα.
Επιπλέον, η ελληνική σημαία κατέγραψε απώλεια 74 πλοίων φέτος, 6.845.794 σε DWT και 4.449.691 σε GT. Μικρές αλλαγές έχουν σημειωθεί για όλες τις άλλες σημαίες.
Συνολικά, οι σημαίες της Λιβερίας και του νησιού Μάρσαλ βρίσκονται στην πρώτη γραμμή της ελληνικής ιδιοκτησίας στόλο με 1080 και 1062 ελληνικά πλοία, αντίστοιχα, στα νηολόγιά τους. Σε όρους DWT, η Λιβερία είναι 98.838.353 που αντιπροσωπεύει το 28,30% και τα Νησιά Μάρσαλ είναι στο83.764.231 που αντιπροσωπεύουν το 23,99% του συνολικού DWT του ελληνικού στόλου.
Ακολουθεί η ελληνική σημαία με 496 πλοία χωρητικότητας 52.768.867 DWT. Θα πρέπει να σημειωθεί ότι η ελληνική σημαία παραμένει στην τρίτη θέση παγκοσμίως σε DWT, καθώς αντιπροσωπεύει το 15,11% του συνολικού DWT του ελληνόκτητου στόλου. Στη συνέχεια, όσον αφορά το DWT, ακολουθεί η Μάλτα με 559 πλοία 50.769.982 DWT που αντιπροσωπεύει το 14,54% του συνολικού DWT του ελληνόκτητου στόλου. Ο Παναμάς είναι επόμενος με 329 πλοία 20.725.656 DWT, Μπαχάμες με 210 πλοία 18.348.494 DWT και η Κύπρος με 215 πλοία 15.234.246 DWT.
Η μέση ηλικία του ελληνικού ελεγχόμενου στόλου ως προς τα πλοία αυξήθηκε ελαφρά σε σύγκριση με το προηγούμενο έτος, αλλά, ωστόσο, συνεχίζει να είναι 4,6 χρόνια κάτω από το μέση ηλικία του παγκόσμιου στόλου. Ο μέσος όρος ηλικίας του ελληνικού ελεγχόμενου στόλου σε πλοία ανέρχεται πλέον στα 13,2 έτη
σε σύγκριση με 17,8 χρόνια για τον παγκόσμιο στόλο. Όσον αφορά το GT και το DWT, είναι 11,4 και 11,4 έτη αντίστοιχα, έναντι 12,7 και 12,4 του παγκόσμιου στόλου. Ο μέσος όρος ηλικίας του υπάρχοντος στόλου ελληνικής σημαίας κατέγραψε ελαφρά αύξηση και είναι 15,0 σε σύγκριση με 14,2 το 2022. Όσον αφορά το GT και το DWT δεν έχει καταγραφεί μεταβολή, με τιμές 10 και 9,7 αντίστοιχα έναντι 10 και 9,7 χρόνια το 2022.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter