Δευ12232024

Last updateΠεμ, 26 Δεκ 2024 4pm

Εμπορευματοκιβώτια: Πτωτικά όγκοι και ναύλοι

box trader 1

Oι παγκόσμιοι όγκοι εμπορευματοκιβωτίων το 2022 θα τελειώσουν περίπου 4% χαμηλότερα από ό, τι το 2021 εκτιμά ο BIMCO. Οι προοπτικές ανάπτυξης για το 2023 φαίνονται επίσης υποτονικές λόγω των χαμηλών προοπτικών για την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη. Ταυτόχρονα, η υψηλή σύναψη συμβάσεων νέων πλοίων από φορείς εκμετάλλευσης τακτικών γραμμών κατά τη διάρκεια του 2021 και του 2022 υποδηλώνει αύξηση του στόλου σχεδόν 8% το 2023.
Καθώς οι προοπτικές ζήτησης είναι υποτονικές, η προσφορά πλοίων θα αυξηθεί σημαντικά ταχύτερα από τη ζήτηση γεγονός που προδικάζει ότι το ισοζύγιο προσφοράς/ζήτησης θα επιδεινωθεί σε κάθε ένα από τα επόμενα δύο χρόνια. Δεδομένου ότι η παγκόσμια οικονομία αναμένεται να «κλείσει» κατά 6,2% υψηλότερα το 2022 σε σχέση με το 2019 εκτιμά ότι «οι προοπτικές ανάπτυξης για το 2023 φαίνονται επίσης αδύναμες λόγω των περιορισμένων προοπτικών για την παγκόσμια οικονομική ανάπτυξη».
Εάν οι προβλέψεις είναι σωστές, η ανισορροπία μεταξύ της ζήτησης πλοίων και της προσφοράς πλοίων θα μπορούσε να αυξηθεί κατά περίπου 1 εκατομμύριο TEU τόσο το 2023 όσο και το 2024 γεγονός που θα οδηγούσε σε παροπλισμό πλοίων αλλά και επιστροφή των πελοναζόντων ναυλωμένων πλοίων στους πλοιοκτήτες το συντομότερο δυνατόν. Ως εκ τούτου, δεν είναι απίθανο οι τιμές χρονοναύλωσης να συνεχίσουν να μειώνονται και τελικά να προσεγγίζουν το λειτουργικό κόστος των ιδιοκτητών για διάφορα μεγέθη πλοίων και επίπεδα τιμών που είδαμε τελευταία φορά στις αρχές του 2019. Σε μια τέτοια αγορά, οι περίοδοι ναύλωσης θα πρέπει επίσης να μειωθούν περαιτέρω.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter