Παρ04192024

Last updateΔευ, 01 Ιουλ 2024 7am

«Πράσινη» ναυτιλία: 800.000 ναυτικοί θα χρειαστούν πρόσθετη… εκπαίδευση

0naytikoi

Ένα νέο Σχέδιο Δράσης, που δρομολογήθηκε στην COP 27 από οργανώσεις του ΟΗΕ, πλοιοκτήτες και συνδικάτα, διατυπώνει συστάσεις για την αναβάθμιση των δεξιοτήτων των ναυτικών ώστε να επιτύχουν τους στόχους απαλλαγής της ναυτιλίας από τις ανθρακούχες εκπομπές. Το σχέδιο ανταποκρίνεται στα ευρήματα της νέας έρευνας, η μοντελοποίηση της οποίας προειδοποιεί ότι έως και 800.000 ναυτικοί θα χρειαστούν πρόσθετη εκπαίδευση έως τα μέσα της δεκαετίας του 2030.
Επί του παρόντος, αντιπροσωπεύοντας το 3% των παγκόσμιων εκπομπών, η ναυτιλία πρέπει να μεταβεί από τα συμβατικά καύσιμα σε εναλλακτικά καύσιμα και τεχνολογίες χαμηλών και μηδενικών ανθρακούχων εκπομπών για να επιτύχει τον παγκόσμιο στόχο της διατήρησης της υπερθέρμανσης του πλανήτη στον 1,5 βαθμό Κελσίου ή λιγότερο έως το 2050.
Τα τρία σενάρια μείωσης των εκπομπών που αξιολογήθηκαν στην έρευνα τονίζουν την άμεση ανάγκη να αρχίσουν να δημιουργούνται οι εκπαιδευτικές υποδομές, ώστε να διασφαλιστεί ότι εκατοντάδες χιλιάδες από τους σχεδόν δύο εκατομμύρια ναυτικούς του κόσμου θα αναβαθμίσουν τις δεξιότητές τους και θα ενδυναμωθούν κατά τη διάρκεια της μετάβασης.
Τα ευρήματα υποδηλώνουν επίσης ότι η έλλειψη βεβαιότητας σχετικά με τις εναλλακτικές επιλογές καυσίμων έχει αλυσιδωτές επιπτώσεις στην εκπαίδευση των ναυτικών, καθώς η παγκόσμια ναυτιλιακή κοινότητα εργάζεται προς μια σαφέστερη πορεία απαλλαγής από τις ανθρακούχες εκπομπές σε μια εποχή μετά τα ορυκτά καύσιμα.
Η έρευνα διεξήχθη από τον DNV και ανατέθηκε από τη Γραμματεία της ειδικής ομάδας για τη δίκαιη μετάβαση στη θάλασσα. Η Ειδική Ομάδα Θαλάσσιας Δίκαιης Μετάβασης δημιουργήθηκε για να διασφαλίσει ότι η ανταπόκριση της ναυτιλίας στην κλιματική έκτακτη ανάγκη θέτει τους ναυτικούς και τις κοινότητες στο επίκεντρο της λύσης
Μεταξύ άλλων προτείνεται: Ενίσχυση των παγκόσμιων προτύπων κατάρτισης, διασφάλιση μιας προσέγγισης με προτεραιότητα στην υγεία και την ασφάλεια και σύσταση συμβουλευτικών εθνικών συμβουλίων ναυτικών δεξιοτήτων
Ο Stephen Cotton, Γενικός Γραμματέας της Διεθνούς Ομοσπονδίας Εργαζομένων στις Μεταφορές (ITF), δήλωσε: «Και τα τρία σενάρια που εντόπισε το DNV απαιτούν κάποια μορφή επανεκπαίδευσης του εργατικού δυναμικού. Τα καλά νέα είναι ότι οι ναυτικοί είναι προετοιμασμένοι και πρόθυμοι να συμμετάσχουν σε αυτή τη μετάβαση. Αλλά τα πληρώματα θέλουν να γνωρίζουν ότι τα καύσιμα που χειρίζονται είναι πράγματι ασφαλή και ότι εμείς ως βιομηχανία έχουμε δημιουργήσει τις εκπαιδευτικές οδούς για να αναβαθμίσουμε τις δεξιότητές τους. Οι ναυτικοί και άλλοι εργαζόμενοι στη ναυτιλία αισθάνονται ήδη τις επιπτώσεις ενός ασταθούς κλίματος - ξηρά μη πλωτά ποτάμια, υψηλές θερμοκρασίες της επιφάνειας των ωκεανών, κλειστά λιμάνια με καύσωνες και αστραπιαίες πλημμύρες».
Ο Guy Platten, Γενικός Γραμματέας, Διεθνές Ναυτιλιακό Επιμελητήριο, δήλωσε:

«Υπάρχει επείγουσα ανάγκη να δημιουργηθούν οι υποδομές και η κατάρτιση που απαιτούνται για την προετοιμασία του ναυτικού μας εργατικού δυναμικού, τόσο στις ανεπτυγμένες όσο και στις αναπτυσσόμενες χώρες, ώστε να βοηθήσουμε στην επίτευξη των στόχων μας για απαλλαγή από τις ανθρακούχες εκπομπές. Αυτό θα πρέπει να γίνει από σήμερα, ώστε να είναι έτοιμοι και ικανοί να ανταποκριθούν στις προκλήσεις που θα δημιουργήσουν τα νέα πράσινα καύσιμα και οι τεχνολογίες πρόωσης και να μετριάσουν τυχόν πιθανούς κινδύνους για την υγεία και την ασφάλεια των πλοίων, των κοινοτήτων, του περιβάλλοντος και των ίδιων των ναυτικών. Αυτή είναι μια ευκαιρία για όλους, ώστε κανείς να μην μείνει πίσω. Η ναυτιλία δεν μπορεί να απαλλαγεί από τις ανθρακούχες εκπομπές χωρίς τους εργαζομένους της και το σχέδιο δράσης 10 σημείων που αναπτύχθηκε από την ειδική ομάδα χαράσσει μια πορεία για το πώς μπορεί να επιτευχθεί αυτό, καθώς η βιομηχανία μας συνεχίζει να οδεύει προς ένα μέλλον απαλλαγμένο από ανθρακούχες εκπομπές».

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter