Έκθεση του DNV για τη θαλάσσια ασφάλεια 2012-2021-casualties report
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 25 Ιανουαρίου 2022 06:33
Η μείωση του αριθμού των θυμάτων και των απωλειών πλοίων κατά την τελευταία δεκαετία αποτελεί απόδειξη των προσπαθειών της ναυτιλιακής βιομηχανίας να βελτιώσει τα πρότυπα ασφαλείας προς τον πρωταρχικό στόχο της διασφάλισης της ζωής, της περιουσίας και του περιβάλλοντος σημειώνει ο Knut Ørbeck-Nilssen, CEO Maritime, DNV, στην έκθεση του νηογνώμονα για την θαλάσσια ασφάλεια.
Ο αριθμός των απωλειών που καταγράφηκαν μεταξύ της 1ης Ιανουαρίου 2012 και των μέσων Αυγούστου 2021 ανήλθε σε 21.746. Ο αριθμός ήταν σχετικά χαμηλός το 2012, σε 1.922. Το 2013 ο αριθμός των αναφερόμενων απωλειών αυξήθηκε κατά 271 για να φθάσει τα 2.193, και το έτος μετά αυξήθηκαν περαιτέρω σε 2.355. Ακολούθησε διετή μείωση μέχρι την κορύφωση της περιόδου το 2017, στις 2.386. Έκτοτε, ο αριθμός των απωλειών μειώνεται κάθε χρόνο. Το 2021 δεν είναι ένα πλήρες ημερολογιακό έτος, εξ ου και ο χαμηλότερος αριθμός.
Η αύξηση το 2013 οφειλόταν κυρίως στα επιβατηγά πλοία και στην «άλλη» ομάδα τύπων πλοίων. Τα γενικά φορτηγά και τα πλοία μεταφοράς χύδην φορτίου ήταν πίσω από το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης του αριθμού του 2014. Κατά το έτος αιχμής 2017, το μεγαλύτερο μέρος της αύξησης κατανέμεται ομοιόμορφα μεταξύ του γενικού φορτίου, των μεταφορέων εμπορευματοκιβωτίων και των «άλλων» πλοίων.
Ο παγκόσμιος στόλος έχει αυξηθεί σημαντικά κατά τη διάρκεια της περιόδου. Όταν ο συνολικός αριθμός των απωλειών διαιρείται με τον συνολικό αριθμό στόλου κάθε χρόνο για να εξαχθεί ένα ποσοστό περιστατικών, υπάρχει μια ελαφρώς διαφορετική προοπτική της ανάπτυξης. Το ποσοστό περιστατικών αυξήθηκε από 1,7% το 2012 σε 2,0% το 2014. Το έτος αιχμής των απωλειών το 2017, το ποσοστό περιστατικών ήταν χαμηλότερο από ό,τι το 2014, στο 1,9%. Μετά από αυτό, το ποσοστό μειώθηκε στο 1,7% το 2020.
Εάν ο αριθμός των περιστατικών τεθεί σε σχέση με το στόλο dwt, εξακολουθούμε να βλέπουμε μια κορυφή το 2014 στο 1,26% ανά 10.000 dwt, αλλά η μείωση ήταν πιο απότομη από ό, τι αν μετρηθεί ανά αριθμό πλοίων και προσγειώθηκε στο 0,97% το 2020.
Οι ζημιές στο κύτος και στα μηχανήματα ήταν οι πιο κοινές αιτίες των απωλειών. Αντιπροσώπευαν σχεδόν το ήμισυ (48%) Οι ζημιές στο κύτος αντιπροσώπευαν μόνο το 5%, οπότε η ζημιά στα μηχανήματα ήταν το πολύ μεγαλύτερο πρόβλημα.
Η συχνότητα των ζημιών σε κύτος και μηχανήματα κορυφώθηκε το 2017, όταν οι αριθμοί αυξήθηκαν κατά 153 σε σχέση με το προηγούμενο έτος. Αυτή ήταν η μεγαλύτερη ετήσια αύξηση για την περίοδο αυτή. Οι αναφορές ζημιών αυξήθηκαν ιδίως κατά τα έτη 2013, 2014 και 2017. Και στα τρία χρόνια, οι απώλειες που χαρακτηρίστηκαν ως «μη σοβαρές» αντιπροσώπευαν μεγάλο μέρος της αύξησης.
Ο αριθμός των σοβαρών ζημιών από μηχανήματα αυξήθηκε μεταξύ 2014 και 2019. Τα πλοία που ναυάγησαν, εγκλωβίστηκαν ή ενεπλάκησαν σε συγκρούσεις ήταν σχετικά λίγα το 2012-13. Ο μέγιστος αριθμός επιτεύχθηκε το 2014. Οι αριθμοί παρέμειναν λίγο πολύ σταθεροί την περίοδο 2015-2018. Το 2019, τα ναυαγισμένα και αποκλεισμένα σκάφη μειώθηκαν αισθητά, ενώ ο αριθμός των συγκρούσεων παρουσίασε σημαντική μείωση το 2020.
Πηγή DNV