Δευ12232024

Last updateΠεμ, 26 Δεκ 2024 4pm

Κατέπεσαν οι κατηγορίες για τους liners

0Containers stacked

Κατέπεσαν «πανηγυρικά» οι κατηγορίες που είχαν εγερθεί κατά των ναυτιλιακών εταιριών για «συμπαιγνία» στην διαμόρφωση των τιμών διαμετακόμισης. Και οι τρείς αρχές US agency, European Commission, και China’s Ministry of Transportation που είχαν ασχοληθεί με το εν λόγω θέμα φαίνεται, σύμφωνα με τα στοιχεία που έγιναν γνωστά προχθές, κατέληξαν στο ίδιο συμπέρασμα ελλείψει αποδεικτικών στοιχείων που να στοιχειοθετούν παραβιάσεις από τις «κατηγορούμενες» ναυτιλιακές εταιρίες. Να σημειωθεί ότι «πράκτορες» των ρυθμιστικών αρχών είχαν πρόσφατα συναντηθεί στο περιθώριο της διερεύνησης τω «κατηγοριών» που ξεκίνησαν αρχικά στις ΗΠΑ με την προσφυγή στο FMC από εξαγωγείς στις ΗΠΑ που αδυνατούσαν να βρουν εμπορευματοκιβώτια προς ενοικίαση σε λογικές τιμές. Ως γνωστόν οι τιμές ναύλωσης έχουν φτάσει ακόμη και τα 14.000 δολάρια με τους απανταχού λιανοπωλητές να βρίσκονται σε καθεστώς αυξημένου στρες καθώς εκτιμούν ότι η πρακτική της μετακύλησης του κόστους στον τελικό καταναλωτή αφ’ ενός θα εξακοντίσει τις τιμές στο ράφι στα ύψη και αφ’ ετέρου θα «φρενάρει» την αγοραστική κίνηση.
Άγχος για τις επιπρόσθετες χρεώσεις- Προβληματισμός και στα λιμάνια
Την ίδια στιγμή οι ρυθμιστικές αρχές μετά την κατάπτωση τω αρχικών κατηγοριών έχουν στρέψει το ενδιαφέρον στις επιπρόσθετες επιβαρύνσεις που έχουν αρχίσει να επιβάλουν οι ναυτιλιακές εταιρίες για τις καθυστερήσεις των πλοίων στα λιμάνια με την Hapag-Lloyd, να «σέρνει το χορό» από τα μέσα Αυγούστου με προσαύξηση προστιθέμενης αξίας 4.000 δολαρίων για εμπορευματοκιβώτια 20 ποδιών που αποστέλλονται από την Κίνα στη Βόρεια Αμερική και 5.000 δολάρια για κουτιά 40 ποδιών.
Αλλά δεν είναι μόνο οι επιπρόσθετες χρεώσεις στην θάλασσα. Οι καθυστερήσεις στις φορτοεκφορτώσεις στα λιμάνια έχουν φέρει κοντύτερα τις «σταλίες» που είναι οι χρεώσεις για την παραμονή εμπορευματοκιβωτίων σε χώρους εναπόθεσης πέραν των δεδομένων χρόνων και ανεξαρτήτως αιτίας. Να σημειωθεί ότι ενώ πιον αυτών τω χρεώσεων έχουν βρεθεί εισαγωγικές και εξαγωγικές εταιρίες σε Βρετανία και Γερμανία εξ αιτίας της έλλειψης οδηγών φορτηγών αυτοκινήτων που διακινούν από και προς τα λιμάνια εμπορευματοκιβώτια με τις οικίες συνδικαλιστικές ενώσεις να απευθύνουν ανοικτή πρόσκληση για προσλήψεις οδηγών.
Υπενθυμίζεται ότι σε webinar που επικέντρωσε στην κατάσταση που επικρατεί στα λιμάνια ο γνωστός αναλυτής του BIMCO, ο Peter Sand, τοποθέτησε χρονικά την άμβλυνση των πιέσεων που δέχονται τα αμερικανικά, και όχι μόνο, λιμάνια στην έναρξη του κινεζικού έτους το 2023 ενώ ο chief executive της MSC, Søren Toft προέβλεψε ότι κατάσταση που επικρατεί στην εφοδιαστική θα εξομαλυνθεί όταν επιβραδυνθεί η ζήτηση.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter