Κυρ12222024

Last updateΣαβ, 21 Δεκ 2024 7pm

Με slow ahead η κυβερνοασφάλεια στη ναυτιλία;

0cybersecurity

Πόσο γρήγορα μπορεί να αντιδράσει, να υιοθετήσει αντίμετρα και πρακτικές ασφαλείας η ναυτιλία έναντι των κυβερνο-επιθέσεων;

Το ερώτημα φαίνεται να απασχολεί τα εντεταλμένα στελέχη ναυτιλιακών επιχειρήσεων με το διαδίκτυο τα οποία και αναμένουν οδηγίες για το πλαίσιο αντιμετώπισης μίας χαρακτηρισμένης ως ασύμμετρη απειλής. Ωστόσο η ταχύτητα εκδήλωσης των επιθέσεων που καταγράφηκαν επι «ναυτιλιακών στόχων» κατά το προηγούμενο και το τρέχον έτος αλλά και η χρονική αλληλουχία δεν αφήνει κανένα περιθώριο παρανόησης για την αμεσότητα αντιμετώπισης του ζητήματος οι διαστάσεις του οποίου θα εκταθούν προσεχώς με τα αυτόνομα πλοία. Πρόσφατα σχετικά στο σύνολό τους οι ναυτιλιακοί οργανισμοί εξέδωσαν από κοινού την επικαιροποιημένη 3η έκδοση των κατευθυντήριων γραμμών σχετικά με την κυβερνο-ασφάλεια στα πλοία η οποία έχει δημοσιοποιηθεί από το ICS και η οποία περιλαμβάνει οδηγίες σχετικά με την παροχή των ελάχιστων μέτρων που θα πρέπει να εξετάσουν οι εταιρίες ώστε να ενσωματώσουν τη διαχείριση της κυβερνο-ασφάλειας στο εγκεκριμένο Safety Management System (SMS) τους. Να σημειωθεί ότι o IMO με απόφασή του ενθαρρύνει τα μέλη του να διασφαλίσουν την ενσωμάτωση της διαχείρισης της ναυτιλιακής κυβερνο-ασφάλειας στον κώδικα ISM το αργότερο μέχρι την 1-1-2021. Ωστόσο πρωτοβουλίες, όπως τα πρόσφατα σχέδια της κυβέρνησης των ΗΠΑ για την θέσπιση νομοθεσίας για την ασφάλεια στον κυβερνοχώρο προκαλούν ανησυχία, καθώς θα επηρεάσουν μονομερώς όλα τα πλοία που εισέρχονται στα ύδατα των ΗΠΑ. Να σημειωθεί ότι «η ΕΕΕ παραμένει ένθερμος υποστηρικτής των μη υποχρεωτικών παγκόσμιων πρωτοβουλιών, όπως οι σχετικές κατευθυντήριες γραμμές του ΙΜΟ», επισημαίνοντας ότι «η αυξανόμενη ψηφιοποίηση της ναυτιλίας και οι συναφείς παγκόσμιες απειλές στον κυβερνοχώρο δικαιολογούν μια παγκόσμιας εμβέλειας προληπτική προσέγγιση του ζητήματος που να καθοδηγείται από τον ΙΜΟ».
Σύμφωνα με εκτιμήσεις εμπειρογνωμόνων σε θέματα κυβερνο- ασφάλειας στην παρούσα φάση δεν μπορεί να γίνει αποτίμηση του επιπέδου ασφαλείας στο οποίο βρίσκονται οι ναυτιλιακές εταιρίες ούτε βέβαια και του επίπεδου γνώσης των κινδύνων από τους χειριστές των ηλεκτρονικών συσκευών είτε αυτοί είναι στα γραφεία στην ξηρά είτε στη θάλασσα. Αξίζει να σημειωθεί ότι σχεδόν στα μέσα του έτους ξεκίνησαν και οι συζητήσεις περί της αναγκαιότητας εκπαίδευσης των στελεχών αυτών σε θέματα κυβενο-ασφάλειας οι οποίες και δεν έχουν καταλήξει σε πρόταση παρά μόνο στο αβίαστο συμπέρασμα ότι θα πρέπει να γίνει κάτι άμεσα... και πάντως όχι σε ρυθμούς slow ahead. Και τούτο καθώς οι κίνδυνοι για ένα νέο ιό που θα κτυπήσει το σύστημα των εμπλεκόμενων στην παγκόσμια εφοδιαστική αλυσίδα , στην οποία τα πλοία είναι αναπόσπαστο τμήμα, δεν έχουν εκλείψει και βέβαια δεν είναι ορατοί για να εξουδετερωθούν.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter