Κυρ12222024

Last updateΣαβ, 21 Δεκ 2024 7pm

Νέα επιχειρηματικά – επιχειρησιακά τοπία δημιουργούν τα scrubbers

rupoi ploion6

Μπορεί τα ακριβότερα «καθαρά» καύσιμα να δικαιολογούν μία ενδεχόμενη αύξηση στα εισιτήρια της ακτοπλοΐας αλλά και στις τιμές διαμετακόμισης μοναδοποιημένων και μη φορτίων, που ήδη έχει αναγγελθεί από τους liners αλλά από ότι φαίνεται θα αποτελέσουν αφορμή για τη διαμόρφωση νέων επιχειρηματικών- επιχειρησιακών τοπίων.

Στην ελληνική πραγματικότητα η αναγγελία ότι πλοίο των Μινωικών Γραμμών θα τοποθετήσει scrubber επανέφερε στο προσκήνιο στο προσκήνιο επισημάνσεις του ΣΕΕΝ του προηγούμενου έτους για τις επιπτώσεις από τη χρήση καθαρών καυσίμων τόσο στη διαμόρφωση των ναύλων όσο και της δυνατότητας του ακτοπλοϊκού στόλου να υιοθετήσει τη συγκεκριμένη πρόταση για scrubbers.

Και με δεδομένο ότι σήμερα, 4 στα 10 συμβατικά πλοία (24 σε σύνολο 65) είναι ηλικίας μεγαλύτερης των 30 ετών γεγονός που σε ορισμένες των περιπτώσεων είτε τεχνικά είτε οικονομικά καθιστά ασύμφορη την λύση των scrubbers.

Στη φορτηγό ναυτιλία πάντως και σε διεθνές επίπεδο τα πράγματα δεν είναι τόσο απλοποιημένα όσο στην επιβατηγό ναυτιλία όπου οι υπό κατασκευή, νεότευκτες αλλά και μικρής ηλικίας μονάδες μπορούν να προσαρμοστούν στη νέα πραγματικότητα είτε με το LNG και τις υβριδικές προώσεις, είτε με τα scrubbers.

Και τούτο γιατί οι όποιες επιλογές υποκρύπτουν, πέραν του κόστους αυτού καθ αυτού των επιλογών για scrubbers η μη, μία σειρά παραμέτρων αθέατων για τους μη παροικούντες της παγκόσμιας ναυτιλιακής σκηνής οι οποίοι ωστόσο είναι ιδιαίτερα σημαντικοί για την διαμόρφωση του προφίλ της ανταγωνιστικότητας των επιχειρήσεων.

Κατά συνέπεια οι όποιες επιλογές χαρακτηρίζονται στρατηγικού χαρακτήρα με ιδιαίτερα χαρακτηριστικά χάρη στα οποία πολλές επιχειρήσεις δεν αποκλείεται να δοκιμαστούν σοβαρά.

Να σημειωθεί ότι στη διαδρομή των ετών οι περίφημες ανελαστικές δαπάνες έστειλαν πολλές επιχειρήσεις στην λύση της συνδιαχείρισης των στόλων από μεγαλύτερα σχήματα και κάποιες άλλες στη διάλυση καθώς τα κόστη δεν ήταν αντιμετωπίσιμα.

Σύμφωνα με εκτιμήσεις οι δρομολογημένες εξελίξεις από τον ΙΜΟ το 2020 δεν αποκλείεται να οδηγήσει στη δημιουργία νέων επιχειρηματικών και επιχειρησιακών τοπίων.

Πάντως το περιβάλλον της σύγχυσης που έχει δημιουργηθεί επιτείνεται και από το γεγονός ότι το τελευταίο διάστημα μέσα από εξειδικευμένα σε οικονομοτεχνικές και άλλες αναλύσεις μέσα όπως οι Wall Street Journal, o Guardian και οι Financial Times έχει καταδειχθεί ότι η χρήση scrubber είναι αμφιλεγόμενη με την HELMEPA με ανακοίνωσή της να έχει ουσιαστικά τοποθετηθεί στο ζήτημα που εκτός των αέριων ρύπων έχει να κάνει και με το θαλάσσιο περιβάλλον δεδομένης και της απόρριψης χημικών στοιχείων τα οποία εν δυνάμει μπορούν να επηρεάσουν τη σύνθεση του θαλάσσιου ύδατος και επιδράσουν στους θαλάσσιους οργανισμούς.

Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter