Με μικρά αλλά σταθερά βήματα η ψηφιοποίηση στη ναυτιλία
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Δευτέρα, 22 Οκτωβρίου 2018 23:48
Οι αυτοματισμοί στη ναυτιλία είναι μία πραγματικότητα, οι ψηφιακές πλατφόρμες επίσης, όπως και τα αυτόνομα πλοία που θα «καταπλεύσουν» εντός της προσεχούς 20ετίας.
Τα στοιχεία αναλύσεων που είδαν πρόσφατα το φώς της δημοσιότητας αλλά και των συζητήσεων που προκάλεσαν οδηγούν σε συγκλίνοντα συμπεράσματα για το πέρασμα της παγκόσμιας ναυτιλίας σε μία «νέα εποχή». Όπου οι τεχνολογικές εξελίξεις θα «κρατούν» τα πηδάλια των πλοίων. Το «περιβάλλον» που παρουσιάστηκε στο SHIPPINGInsight forum ήταν χαρακτηριστικό των δρομολογημένων εξελίξεων. Ωστόσο σε αυτό που συγκλίνουν οι ειδικοί αναλυτές είναι ότι η ναυτιλία υιοθετεί με «πολύ αργά αλλά σταθερά» βήματα τις τεχνολογικές εξελίξεις καθώς δεν φαίνεται «δεκτική» στην ιδέα αναδιαμόρφωσης του «από καταβολής κόσμου» κλασικού μοντέλου του πλοίου. Μάλιστα στο πρόσφατο ναυτιλιακό συνέδριο της «Ν» καταγράφηκε αυτή «αμφισβήτηση» του ενδεχόμενου ενός αυτόνομου πλοίου έστω και με την ελάχιστη ανθρώπινη παρουσία. Ωστόσο παρά την υφιστάμενη «αίσθηση» η κίνηση του International Chamber of Shipping (ICS) να δώσει στη δημοσιότητα στοιχεία μελέτης για τις πιθανές επιπτώσεις στη ναυτεργασία αλλά και το μελλοντικό της ρόλο λόγω των αυτόνομών πλοίων αποκαλύπτει ότι η ναυτιλία ήδη μελετά τις βασικές παραμέτρους ενός θέματος που θα «κυριαρχήσει» την προσεχή 20ετία. Πρέπει να σημειωθεί ότι ένα πάνελ ειδικών στο προαναφερθέν φόρουμ «τάραξε τα νερά» υποστηρίζοντας ότι δεν αποκλείεται να δει η παγκόσμια ναυτιλία χίλια αυτόνομα πλοία πριν προλάβει να υιοθετήσει ένα εξελιγμένο κανονιστικό πλαίσιο σε επίπεδο ΙΜΟ. Η ψηφιοποίηση πάντως κάποιων λειτουργιών φαίνεται ότι θα οδηγήσει σε περιστολή του κόστους από επισκευές σε αβαρίες που θα μπορεί να προβλεφθούν πολύ συντομότερα από ότι θα τις αντιλαμβάνονταν οι μηχανικοί επί των πλοίων γεγονός ιδιαίτερα παρήγορο αλλά και σημαντικό ως προς την διατήρηση της κινητικότητας και άρα ανταγωνιστικότητα ενός πλοίου. Από την άλλη πλευρά η ανάπτυξη του auto-pilotage και docking που επίσης είναι σε φάση δοκιμών θα επιτρέψει προσεχώς στα αυτόνομα πλοία να «απαλλαγούν» από διαδικασίες που σήμερα είναι επιφορτισμένες στους αξιωματικούς γέφυρας έργο των οποίων μελλοντικά θα είναι η παρατήρηση της καλής λειτουργίας των αυτόματων πιλότων όπως ακριβώς συμβαίνει σήμερα με τα σύγχρονα αεροσκάφη.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.