Πονοκέφαλο «προκαλούν» τα digitalisation και decarbonisation
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΑΝΑΛΥΣΕΙΣ - ΕΡΕΥΝΕΣ
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 04 Οκτωβρίου 2018 23:59
Πονοκέφαλο «προκαλούν» τα digitalisation και decarbonisation στην παγκόσμια ναυτιλία η οποία εκτός των σφικτών χρονοδιαγραμμάτων προσαρμογής έχει να αντιμετωπίσει και το υψηλό κόστος των επί μέρους επιλογών. Τα στοιχεία που έρχονται από το Global Maritime Forum αλλά και εκείνα που παρουσιάστηκαν στα πάνελ του πρόσφατου συνεδρίου της «Ν» στην Αθήνα είναι ενδεικτικά του προβληματισμού που καταγράφεται και των πιέσεων που ασκούνται στα επιτελεία που είναι επιφορτισμένα να λάβουν τις σχετικές αποφάσεις. Κοινή συνιστώσα και των δύο το υψηλό κόστος προσαρμογής με την ψηφιοποίηση (digitalisation) να προκαλεί «τρόμο» σε μερίδα των αναλυτών που δικαιολογημένα έχουν εστιάσει στους κινδύνους των κυβερνοεπιθέσεων και τους κόστους που αυτές μπορεί να συνεπάγονται για το ναυτιλιακό cluster. Μάλιστα οι πρόσφατα σχετικά εκδηλωθείσες επιθέσεις σε ναυτιλιακές εταιρίες διακίνησης εμπορευματοκιβωτίων και σε λιμάνια αποτέλεσαν ένα απτό παράδειγμα των χαοτικών καταστάσεων που μπορεί να δημιουργηθούν από ένα ιό που μπορεί να μολύνει ένα σύστημα. Στο σημείο αυτό και όσον αφορά στο θέμα του κόστους οι αναλυτές εφιστούν την προσοχή τονίζοντας ότι τα όποια αντίμετρα στις απειλές θα πρέπει να επικαιροποιούνται πράγμα που σε τελική ανάλυση σημαίνει νέες επενδύσεις σε ανθρωποώρες για επανεκπαίδευση, αγορές υλικών και προγραμμάτων αλλά και για την σφράγιση αδύνατων σημείων που διαδραματίζουν ρόλο «κερκόπορτας». Όσον αφορά στα χρονοδιαγράμματα προσαρμογής στο ψηφιακό περιβάλλον αναλυτές αντικρούουν θεωρίες ότι υπάρχει άπλετος χρόνος προσαρμογής επισείοντας το θέμα της ανταγωνιστικότητας, της μείωσης του κόστους ανελαστικών δαπανών, την αποφυγή αστοχιών κλπ. Την ίδια στιγμή το decarbonisation και οι επί μέρους εκπεμπόμενοι από πλοία αέριοι ρύποι επίσης απαιτούν από την παγκόσμια ναυτιλία επενδύσεις. Και μάλιστα σε μία περίοδο που δεν έχει καταστεί δυνατόν να διακριβωθεί αν τα καύσιμα που προτείνονται διατηρούν τα επίπεδα ασφαλείας στα απαιτούμενα από την ναυτιλία υψηλά στάνταρ, αλλά και οι επιμέρους προτεινόμενες λύσεις αν σε τελική ανάλυση θα συμβάλουν στην μείωση των αέριων ρύπων αλλά θα αυξήσουν τους θαλάσσιους.
Αυτή η διεύθυνση ηλεκτρονικού ταχυδρομείου προστατεύεται από τους αυτοματισμούς αποστολέων ανεπιθύμητων μηνυμάτων. Χρειάζεται να ενεργοποιήσετε τη JavaScript για να μπορέσετε να τη δείτε.