Ένα άλλο… λιμάνι
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΟΛΠ
- Δημοσιεύτηκε στις Τετάρτη, 24 Μαΐου 2017 08:14
Ένα άλλο λιμάνι φιλικότερο προς τον επιβάτη αλλά και την πόλη του Πειραιά σχεδιάζει η υπό την COSCO ηγεσία του ΟΛΠ με σειρά επενδύσεων που θα εδράσουν στην αξιοποίηση της ακίνητης περιουσίας της λιμενικής ζώνης.
Χθες η Διευθύντρια Στρατηγικού Σχεδιασμού και Marketing του Οργανισμού Λιμένα Πειραιά κυρία Θεόδωρα Ρήγα μιλώντας στο 4ο Posidonia Sea Tourism Forum παρουσίασε σε γενικές γραμμές στοιχεία του εν λόγω σχεδιασμού η υλοποίηση του οποίου θα προσδώσει νέα δυναμική αλλά και επιπρόσθετα χαρακτηριστικά που θα βελτιώσουν την συνολική εικόνα του λιμένα αλλά και θα βελτιώσουν την ανταγωνιστικότητά του.
Όπως ανέφερε η κ. Ρήγα το λιμάνι του Πειραιά βρίσκεται αυτή τη στιγμή στο επίκεντρο της κρουαζιέρας στην ανατολική Μεσόγειο έχοντας τη δυνατότητα να εξυπηρετεί ταυτόχρονα 9 με 11 πλοία μεταξύ των οποίων και νέας γενιάς ενώ επίσης αναφέρθηκε στην επέκταση του νότιου λιμένα όπου θα υπάρχει η δυνατότητα εξυπηρέτησης 4 κρουαζιερόπλοιων νέας γενιάς άνω των 400 μέτρων έκαστο.
Στο σημείο αυτό αξίζει να σημειωθεί ότι προανήγγειλε νέες υποδομές στη χερσαία ζώνη όπως ξενοδοχεία, εμπορικά κέντρα, εστιατόρια και άλλες υπηρεσίες που θα ενισχύσουν το home porting ενώ θα δημιουργήσουν ενδιαφέρον για την μεγαλύτερης διάρκεια παραμονή στον λιμένα, επιβατών κρουαζιέρας και ακτοπλοΐας.
Εστιάζοντας στα της κρουαζιέρας τόνισε ιδιαίτερα ότι λιμενικές εγκαταστάσεις σε κρουαζιέρα και εμπορευματοκιβώτια εφαρμόζουν πλήρως τον ISPS προσφέροντας προηγμένες υπηρεσίες ασφάλειας και προστασίας, έκανε λόγο για μείωση της γραφειοκρατίας στην εξυπηρέτηση των εταιρειών κρουαζιέρας, για προγραμματισμό των αφιξοαναχωρήσεων δύο χρόνια μπροστά και για τη δυνατότητα παροχής καυσίμου 500cst, 700cst και 380cst με χαμηλή περιεκτικότητα σε θείο ενώ σημείωσε πως αυτή τη στιγμή υπάρχει συντονισμός και συνεργασία με το Διεθνή Αερολιμένα Αθηνών προκειμένου να υπάρχει σύνδεση του αεροδρομίου με το λιμάνι, ενώ αναπτύσσονται συνέργειες με τις αεροπορικές εταιρείες αυξάνοντας την ευελιξία.
Όσον αφορά στο εμπορικό τμήμα του λιμένα ανέφερε ότι εταιρείες μπορούν να αξιοποιήσουν τα οφέλη της Ελεύθερης Ζώνης αφού η εθνική νομοθεσία επιτρέπει την αναστολή της αξίας του Προστιθέμενου Φόρου κατά την είσοδο των εμπορευμάτων υπό τον όρο ότι υπόκεινται σε εξαγωγή ή παράδοση σε άλλο Κράτος μέλος της ΕΕ ενώ τόνισε ότι εφαρμόζεται ολόκληρη η διαδικασία μέσω απλουστευμένων διαδικασιών σε στενή συνεργασία με τις Τελωνειακές αρχές.