ΟΛΠ: «Βελούδινη» η μετάβαση στην νέα εποχή
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΟΛΠ
- Δημοσιεύτηκε στις Παρασκευή, 12 Αυγούστου 2016 07:56
Χωρίς απρόοπτα, «βελούδινα», κύλισε χθες η πρώτη ημέρα της «νέας εποχής» στην οποία εισήλθε ο ΟΛΠ με το πέρασμα συγκεκριμένου πακέτου των μετοχών του ΤΑΙΠΕΔ στην COSCO. Κατά πληροφορίες το προσεχές διάστημα ο ΟΛΠ θα τρέξει με το υφιστάμενο οργανόγραμμα υπηρεσιών αλλά παραμένει άγνωστο προς ώρας πότε το νέο δ.σ. θα αποφασίσει την αλλαγή του. Να σημειωθεί ότι κύκλοι των χρηστών εκτιμούν ότι το νέο οργανόγραμμα θα είναι «οργανόγραμμα μάχης», όπως το χαρακτηρίζουν, καθώς η ηγεσία της COSCO έχει καταστήσει σαφείς ευθείς εξ αρχής το βασικό στόχο που δεν είναι άλλον από την ανάπτυξη του Πειραιά στο πρώτο λιμάνι της Μεσογείου και όχι μόνο.
Πάντως χθες η νέα διοίκηση δια του κάπτεν FU Chengqiu καλωσόρισε όλα τα στελέχη του ΟΛΠ στην «νέα εποχή» η οποία αναμένεται εξόχως δυναμική όπως αναμένει η «αγορά» η οποία προσβλέπει στην ταχεία ανάπτυξη των σχεδιασμών της νέας διοίκησης για την επι μέρους ανάπτυξη των terminals που διατηρεί το λιμάνι αλλά και του ναυπηγοεπισκευαστικού τομέα όπου οι προσδοκίες έχουν εξακοντιστεί στα ύψη.
Γεγονός είναι ότι η COSCO επιθυμεί μία «βελούδινη» μετάβαση στη νέα εποχή κάτι που κατέστη σαφές και από την επιστολή του κάπτεν FU Chengqiu στην οποία μεταξύ άλλων επισημαίνεται ότι η China Cosco Shipping Group είναι στρατηγικός επενδυτής προσηλωμένος στην ανάπτυξη του λιμανιού του Πειραιά ενώ σε άλλο σημείο της και αναφορικά με το οργανόγραμμα και την επικείμενη προσεχώς αλλαγή του επισημαίνει τα εξής: «υπό το φως της παρούσας κατάστασης, οι Κινέζοι διευθυντές που θα διοριστούν θα είναι ελάχιστοι. Πιστεύουμε πως πρέπει να παραμείνουν περισσότερες θέσεις εργασίας στην Ελλάδα και στους σκληρά εργαζόμενους πολίτες του Πειραιά! Κατανοούμε σε βάθος πόσο δύσκολο είναι να βρεθεί μία θέση εργασίας στο πλαίσιο της τρέχουσας οικονομικής κατάστασης. Πίσω από τον καθένα σας υπάρχει και μία οικογένεια. Θα εφαρμόσουμε αυστηρά την ελληνική εργατική νομοθεσία και δεν θα προχωρήσουμε σε άδικες απολύσεις...».
Με βάση τη νέα σύμβαση παραχώρησης, η COSCO SHIPPING θα επενδύσει 293,8 εκατομμύρια ευρώ σε μια σειρά απαραίτητων έργων, στα οποία περιλαμβάνονται: η επέκταση των υποδομών για τα κρουαζιερόπλοια, η αναβάθμιση της ναυπηγοεπισκευαστικής ζώνης, και η κατασκευή ενός πολυώροφου χώρου στάθμευσης πλησίον του λιμανιού των οχηματαγωγών (RORO). Οι μελλοντικές επενδύσεις του Ομίλου έχουν ως στόχο τη μετατροπή του λιμένα του Πειραιά στο μεγαλύτερο διαμετακομιστικό λιμάνι εμπορευματοκιβωτίων στην Ευρώπη, καθιστώντας το στρατηγικό σημείο στην Ευρώπη καθώς και το μεγαλύτερο λιμάνι αναχώρησης στον κόσμο για εταιρείες κρουαζιέρας. Η COSCO SHIPPING θα επενδύσει σε πλωτή δεξαμενή δυναμικότητας 300,000DWT καθώς και στην αναβάθμιση των γύρω υποδομών, με στόχο την ενίσχυση της δυνατότητας επισκευής πλοίων, καθώς και στην ανεύρεση ευκαιριών σε ότι αφορά την επισκευή υπεράκτιου εξοπλισμού. Παράλληλα, ο Όμιλος θα επενδύσει στο λιμάνι οχηματαγωγών και στον πολυώροφο χώρο στάθμευσης, που θα καταστήσει τον Πειραιά ως το σημαντικότερο τερματικό αυτοκινήτων στην Μεσόγειο. Επιπρόσθετα, ο Όμιλος θα επιταχύνει την κατασκευή του China-Europe Land-Sea Express Line, φέρνοντας την Κίνα και την Νοτιοανατολική Ευρώπη ένα βήμα πιο κοντά. Επίσης θα αναλάβει την ανάπτυξη των logistics και της αποθήκευσης, τη στρατηγική πρωτοβουλία “One Belt One Road”, καθώς και το γεωγραφικό πλεονέκτημα του λιμανιού να αναπτυχθεί ως το μεγαλύτερο διαμετακομιστικό κέντρο εμπορευματοκιβωτίων στη Μεσόγειο, καθώς και η νότια πύλη προς της Κεντρική και Ανατολική Ευρώπη και των Βαλκανίων. Οι επενδύσεις αυτές αναμένεται να δημιουργήσουν περισσότερες νέες θέσεις εργασίας καθώς και μια καλύτερη πλατφόρμα ανάπτυξης για τις νεότερες γενιές Ελλήνων.