Σαβ11232024

Last updateΠαρ, 22 Νοε 2024 10pm

Αποκλεισμένο το λιμάνι του Πειραιά- Καυστικά σχόλια από «Αυγή» και «Βήμα»

omyle kinitopoiisi 9

Σε αποκλεισμό των κεντρικών γραφείων του ΟΛΠ προχώρησαν σήμερα το πρωί συνδικαλιστικοί φορείς και λιμενεργάτες που ζητούν από την κυβέρνηση νομοθετική ρύθμιση για διατήρηση του εργασιακού τους status την επαύριον των ιδιωτικοποιήσεων σε ΟΛΠ-ΟΛΘ.

Ο «αποκλεισμός» σύμφωνα με εκτιμήσεις κύκλων των παραγωγικών τάξεων πρόκειται να επιδεινώσει τις ήδη δύσκολες διαδικασίες εξυπηρέτησης των χρηστών με ότι αυτό συνεπάγεται τόσο για το εμπορικό όσο και για το επιβατικό λιμάνι και ιδιαίτερα για την κρουαζιέρα καθώς αναμένεται το τριήμερο να καταπλεύσει σημαντικό αριθμός κρουαζιερόπλοιων.

Οι ίδιοι κύκλοι σημείωναν με νόημα ότι πλέον την ευθύνη των εξελίξεων έχει το ΤΑΙΠΕΔ αλλά και οι διοικήσεις των δύο λιμένων τονίζοντας ότι οφείλουν πλέον να παρέμβουν για να ομαλοποιηθεί η κατάσταση. Εκ των γεγονότων συνάγεται ότι η κατά πληροφορίες διεξαχθείσα χθεσινή συνάντηση των συνδικαλιστών με την ηγεσία του υπουργείου Ναυτιλίας κατέληξε σε ναυάγιο.

Στο μεταξύ έκρυθμη είναι και η κατάσταση στη Θεσσαλονίκη. Όπως μετέδωσε το voria.gr ένταση σημειώθηκε στην χθεσινοβραδυνή ομιλία του διευθύνοντος συμβούλου του Οργανισμού Λιμένος Θεσσαλονίκης (ΟΛΘ ΑΕ), Δημήτρη Μακρή, στο 4ο εξαγωγικό συνέδριο του Συνδέσμου Βιομηχανιών Βορείου Ελλάδος (ΣΕΒΕ), όταν παρευρισκόμενοι επιχειρηματίες άσκησαν κριτική στη διοίκηση της εταιρείας, εκφράζοντας την αγανάκτησή τους για την αδυναμία της να βρει λύση, που θα τερματίσει τις απεργίες των εργαζομένων στο λιμάνι.

Σύμφωνα με το ΑΠΕ-ΜΠΕ, απαντώντας στους επιχειρηματίες, οι οποίοι περιέγραψαν την οικονομική ζημία που υφίστανται λόγω των απεργιών, ο κ.Μακρής επισήμανε: «Είμαι διευθύνων σύμβουλος σε μια εταιρεία με βασικό μέτοχο το δημόσιο.

Αν δεν θέλει το δημόσιο, εγώ τι μπορώ να κάνω, να πάω κόντρα στο δημόσιο; Να παραιτηθώ μου ζητάτε;». Παίρνοντας τον λόγο, ο πρόεδρος του ΣΕΒΕ, δρ Κυριάκος Λουφάκης, ξεκαθάρισε ότι ουδείς μίλησε για παραίτηση του διοικητικού συμβουλίου ή του διευθύνοντος συμβούλου κι ότι αυτή η θέση σε καμία περίπτωση δεν εκφράζει τον Σύνδεσμο. «Έχουμε καλή συνεργασία τόσο με τον προεδρεύοντα στο λιμάνι, όσο και με τον διευθύνοντα σύμβουλο.

Το πρόβλημα είναι ότι μέσα στην κυβέρνηση υπάρχουν δύο διαφορετικές απόψεις για το θέμα και η διοίκηση του λιμανιού έχει βρεθεί ανάμεσα. Αυτός που έχει κατεξοχήν το έννομο συμφέρον να κάνει μήνυση, να ασκήσει τα ένδικα μέσα προκειμένου η απεργία να κηρυχθεί παράνομη και καταχρηστική, είναι ο ΟΛΘ. Η διοίκηση όμως, ακριβώς επειδή βρίσκεται ανάμεσα σε δύο πυρά, ρίχνει το μπαλάκι στους φορείς», υποστήριξε.

Στο μεταξύ, μετά το χθεσινό «καυστικό» σχόλιο της εφημερίδας «Αυγή» για το φιλοσοφικό των κινητοποιήσεων των λιμενεργατών τη σκυτάλη πήρε σήμερα σε πρωτοσέλιδο άρθρο του «Το Βήμα» όπου επίσης καυτηριάζεται η συλλογιστική κινητοποιήσεων «κατόπιν εορτής « και βέβαια απεικονίζεται και η ανακολουθία λόγω και έργων της κυβέρνησης απέναντι και στους λιμενεργάτες.

Ζητούμενο η παρέμβαση εισαγγελέα

Για εισαγγελική παρέμβαση κάνουν λόγο κύκλοι των παραγωγικών τάξεων και των χρηστών των λιμενικών εγκαταστάσεων σε Αθήνα κι Θεσσαλονίκη σε γνώση των οποίων περιήλθε η είδηση ότι από τα ξημερώματα βρίσκεται υπό κατάληψη από συνδικαλιστικούς φορείς και λιμενεργάτες των κεντρικών γραφείων του ΟΛΠ.

Τόσο χθες στη Θεσσαλονίκη όσο και σήμερα το πρωί στον Πειραιά, οι εν λόγω κύκλοι βλέπουν πλέον προς την πλευρά του ΤΑΙΠΕΔ αλλά και των διοικήσεων των δύο οργανισμών ως τους μόνους αρμόδιους να προχωρήσουν νομικές διαδικασίες ούτως ώστε να αποσοβηθούν περαιτέρω ζημίες και στα δύο λιμάνια τα οποία βρίσκονται σε κατάσταση απεργίας εδώ και αρκετές μέρες.

Κύκλοι των χρηστών έκαναν λόγο επίσης για συνδικαλιστικά «τερτίπια» καθώς με την κατάσταση της κατάληψης ουσιαστικά ακυρώνονται οι συνέπειες της απεργίας που δεν είναι άλλες από τη μη καταβολή μισθοδοσίας καθώς κατά τη διάρκεια των απεργιακών κινητοποιήσεων δε καταβάλλονται μισθοί.

Με τα κρουαζιερόπλοια να βρίσκονται εν πλω προς τον Πειραιά εικάζεται ότι θα υπάρξει ένα θερμό τριήμερο και σύμφωνα με εκτιμήσεις το ενδεχόμενο αυτό μπορεί να αποβεί μοιραίο για την κρουαζιέρα αλλά και για τομείς του εμπορικού λιμανιού του Πειραιά όπως το car terminal.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter