Αλλάζει η φιλοσοφία των αποκρατικοποιήσεων
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΟΛΠ
- Δημοσιεύτηκε στις Τρίτη, 07 Απριλίου 2015 08:01
Αλλάζει η φιλοσοφία των αποκρατικοποιήσεων παρά το γεγονός ότι η κυβέρνηση έχει διορία έως την Κυριακή 19 Απριλίου ώστε να επέλθει συμφωνία σε επίπεδο Βrussels Group με τους θεσμούς και να διασφαλίσει ότι στο Eurogroup της 24ης Απριλίου θα κλειδώσει η απόφαση για την εκταμίευση της δόσης.
Αναφερθείς ενδεικτικώς στις ιδιωτικοποιήσεις στις συνομιλίες του με το ΔΝΤ ο κ. Βαρουφάκης είπε πως στην ηγεσία του ΔΝΤ εξηγήθηκε πως αλλάζει η φιλοσοφία του προγράμματος αποκρατικοποιήσεων. «Εμείς για τον Πειραιά το προχωράμε, αλλά θα ζητήσουμε μια μίνιμουμ επένδυση από όποιον κερδίσει τον διαγωνισμό ύψους 400 εκατ. ευρώ», ανέφερε, προσθέτοντας πως μαζί με την αποκρατικοποίηση θα πρέπει να εξελίσσονται και επενδύσεις. Χθες βράδυ και μετά τη σύσκεψη στο Μαξίμου διαφάνηκε ότι η αποκρατικοποίηση των 14 περιφερειακών αεροδρομίων (με ανάδοχο την κοινοπραξία Fraport-Slentel) ύψους 1,2 δισ., του Ελληνικού (με ανάδοχο την Lamda Development) ύψους 915 εκατ. ευρώ και της παραχώρησης του ιπποδρομιακού στοιχήματος (με τον ΟΠΑΠ ανάδοχο) ύψους 40 εκατ. δεν θα σταματήσουν. Τουναντίον, όπως αφέθηκε να εννοηθεί, θα επανεξεταστεί η διαγωνιστική διαδικασία για την πώληση πλειοψηφικού πακέτου μετοχών που κατέχει το ελληνικό Δημόσιο στον ΟΛΠ και την ΤΡΑΙΝΟΣΕ. Η εξέλιξη έρχεται σε ευθεία αντίθεση με τα όσα μέχρι τώρα για το θέμα του ΟΛΠ υποστήριζε η κυβέρνηση, ενώ εκ των γεγονότων καθίσταται πλέον πιο θολή η εικόνα περί της χρονικής εξέλιξης της διαγωνιστικής διαδικασίας, δεδομένου ότι ο αντιπρόεδρος της κυβέρνησης Γ. Δραγασάκης είχε κάνει λόγο για τις επόμενες εβδομάδες. Να υπενθυμιστεί ότι μετά την επιστροφή του από την Κίνα ο κ. Δραγασάκης είχε κάνει λόγο για άλλο «μείγμα» στην ιδιωτικοποίηση του ΟΛΠ γεγονός που είχε σαν αποτέλεσμα τη δημιουργία σεναρίων τα οποία παρουσίασε το "theseanation". Ωστόσο η αναφορά Βαρουφάκη για αίτημα μίνιμουμ επένδυσης από όποιον κερδίσει τον διαγωνισμό ύψους 400 εκατ. ευρώ δεν φαίνεται να αλλάζει την ισχύουσα διαδικασία αλλά να προσθέτει ένα αίτημα. Το οποίο τουλάχιστον από τα μέχρι τώρα γνωστά στοιχεία στον Πειραϊκό χώρο η Κινεζική πλευρά σιωπηρά έχει καταστήσει σαφές ότι με την πρόοδο (κατακύρωση) του διαγωνισμού θα προχωρήσει σε επενδύσεις που θα αφορούν στην επισκευαστική ζώνη αλλά και το επιβατικό λιμάνι. Δύο τομείς μείζονος σημασίας για την απασχόληση στον ευρύτερο Πειραιά αλλά και για τον τουρισμό. Τούτων των εξελίξεων πάντως ιδιαίτερο ενδιαφέρον θα έχει και η αναμενόμενη αύριο τοποθέτηση του αναπληρωτή υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου Θ. Δρίτσα.