Παρ11222024

Last updateΠαρ, 22 Νοε 2024 8pm

ΟΛΠ: Σύμφωνα με το Ελεγκτικό Συνέδριο η συμφωνία με την Cosco - UPD

olp-logo-6578

Με βάση την απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου έγινε η τελική συμφωνία για το φιλικό διακανονισμό με την κινεζική Cosco, όπως αναφέρει σε ανακοίνωση του ο Οργανισμός Λιμένος Πειραιά.

Ακολουθεί αναλυτικά η ανακοίνωση:

«Σχετικά με ανακοινώσεις και δημοσιεύματα, που αφορούν την υπογραφείσα Σύμβαση Παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ Α.Ε. και ΣΕΠ Α.Ε. για την κατασκευή του δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ κλπ. σε συσχετισμό με το σκεπτικό και διατακτικό του Ελεγκτικού Συνεδρίου γίνονται γνωστά για την ακρίβεια των γεγονότων τα ακόλουθα:

1. Το Ελεγκτικό Συνέδριο με την 3377/2014 απόφαση του VI Τμήματος του έκρινε ότι "δεν κωλύεται η υπογραφή του σχεδίου της δεύτερης τροποποίησης σύμβασης μεταξύ του ΟΛΠ Α.Ε. και της ΣΕΠ Α.Ε. σύμφωνα με το σκεπτικό", χωρίς να παραθέτει στο διατακτικό κανέναν όρο.
2. Στο σκεπτικό του Ε.Σ. (σημείο VI) αναγράφεται ότι, "Η σύναψη της τροποποιητικής αυτής σύμβασης με τη ΣΕΠ Α.Ε., χωρίς να έχει προηγηθεί νέα διαδικασία ανάθεσης, παρίσταται, κατά την κρίση του τμήματος νόμιμη". Άρα η διαδικασία του φιλικού διακανονισμού κρίνεται ως επιλογή νόμιμη.
3. Στο σκεπτικό του Ε.Σ. (σημείο VII) το Τμήμα, όπως και το Κλιμάκιο έκρινε ότι πρέπει να επεκταθεί η καταβολή σταθερού ανταλλάγματος Ι και στο σχέδιο σύμβασης για τον δυτικό Προβλήτα ΙΙΙ.
Στο Συμφωνητικό που υπογράφηκε προστέθηκε ως σημείο 7α επακριβώς ο όρος αυτός.
4. Στο σκεπτικό του Ε.Σ (σημείο VII) το Τμήμα έκρινε ότι πρέπει να επεκταθεί η καταβολή σταθερού ανταλλάγματος II στο σχέδιο Σύμβασης.
Στο Συμφωνητικό που υπογράφτηκε προστέθηκε ως σημείο 7β επακριβώς ο όρος αυτός.
5. Για το ελάχιστο εγγυημένο αντάλλαγμα το σκεπτικό του Ε.Σ. (σημείο VI) έκρινε ότι δικαιολογείται η παράλληλη κατά το στάδιο της κατασκευής και μέχρι τη θέση σε παραγωγική λειτουργία του Προβλήτα III, αναστολή καταβολής του.

Στο Συμφωνητικό που υπογράφτηκε προστέθηκε ως σημείο 4.3.2. ο όρος αυτός.

6. Για το ίδιο θέμα, μετά το 2022, που συνδέεται με το Α.Ε.Π. η νέα διατύπωση βασίζεται επί της αντικατάστασης με οικονομικούς όρους του ελάχιστου εγγυημένου από την εγγυημένη δυναμικότητα και την ελάχιστη εγγυημένη δυναμικότητα, που ενσωματώθηκε με νέα μεγέθη στη Σύμβαση. Στο σκεπτικό του το Ε.Σ. (σημείο VI) κρίνει ότι αυτές οι τροποποιήσεις "ανάγονται σε ζητήματα σκοπιμότητας" και όχι νομιμότητας και εκφεύγουν της ελεγκτικής αρμοδιότητας του Ε.Σ. ''Τούτο δε, μπορεί να πράξει η ΟΛΠ Α.Ε., νομίμως, επιλέγοντας κατά την κρίση της ως μέσον τη διαδικασία της φιλικής διευθέτησης ..... αντί των χρονοβόρων και αβέβαιων ως προς το αποτέλεσμα τους δικαστικών διενέξεων''.

Στο Συμφωνητικό που υπογράφτηκε αναθεωρήθηκε ως σημείο 4.3.2 το κείμενο του πίνακα 3 για μετά το 2022, βάσει των οικονομικών εκτιμήσεων για την ελάχιστη εγγυημένη δυναμικότητα.

Από τα πιο πάνω αναλυτικά αποδεικνύεται επακριβώς ότι στο τελικό Συμφωνητικό που υπογράφτηκε συμπεριλήφθησαν με επιμέλεια όλες οι παρατηρήσεις του Ελεγκτικού Συνεδρίου, παρότι στο κείμενο του διατακτικού, ουδεμία εξ' αυτών ειδικώς αναφέρεται. Οι προσθήκες αυτές έγιναν για λόγους μέγιστης νομικής ασφάλειας, παρά τις εκατέρωθεν διαφορετικές ερμηνείες».

 H ανακοίνωση του ΟΛΠ

Υπεγράφη σήμερα 27.11.2014 το Συμφωνητικό Β΄ Τροποποίησης της Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ του Προέδρου και Δ/ντος Συμβούλου του ΟΛΠ Α.Ε. κ. Γιώργου Ανωμερίτη και του Δ/ντος Συμβούλου της ΣΕΠ Α.Ε. cpt. Fu Cheng Qiu, παρουσία του Υπουργού Υ.Ν.Α. κ. Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη.

Η επιχειρηματική - επενδυτική αυτή Συμφωνία ύψους 230.000.000 αφορά την κατασκευή του δυτικού Προβλήτα ΙΙΙ Εμπορευματοκιβωτίων, την κατασκευή για λογαριασμό του ΟΛΠ Α.Ε. του Προβλήτα Πετρελαιοειδών και την εγκατάσταση νέου μηχανολογικού εξοπλισμού στις Προβλήτες II και ΙΙΙ.

Επί των εσόδων που θα προκύψουν συνολικά από τη λειτουργία των Προβλητών ΙΙ και ΙΙΙ του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων υπό τη διαχείριση της ΣΕΠ Α.Ε., ο ΟΛΠ θα εισπράττει το 24,5%, ήτοι το 2021 βάσει των προϋπολογισθέντων μεγεθών ποσό 109.314.280 ευρώ, όσο δηλαδή ο σημερινός του κύκλος εργασιών.

Η Συμφωνία αυτή, υπεγράφη για λόγους διαφάνειας μετά την έγκριση του Σχεδίου της: (α) από τις αρμόδιες υπηρεσίες της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, (β) από το Δ.Σ. του Οργανισμού, (γ) της Γενικής του Συνέλευσης και (δ) μετά από απόφαση του Ελεγκτικού Συνεδρίου, επί των παρατηρήσεων του οποίου υπήρξε πλήρης προσαρμογή του τελικού κειμένου.

Μετά την υπογραφή της Συμφωνίας ο Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος του ΟΛΠ Α.Ε. κ. Γιώργος Ανωμερίτης δήλωσε: "Ένα σημαντικό αναπτυξιακό έργο δαπάνης 230.000.000 με σύμβαση παραχώρησης υπεγράφη σήμερα, καθιστώντας τον Πειραιά ένα από τα πιο σύγχρονα και μεγάλα εμπορευματικά λιμάνια της Ευρώπης. Ο ΟΛΠ Α.Ε. ως ιδιοκτήτης καθίσταται οικονομικά λιμάνι μεγάλης άξιας και ετήσιων προσόδων, προς όφελος του δημοσίου συμφέροντος, της λιμενικής βιομηχανίας και της ανάπτυξης της χώρας.

Το μεγαλύτερο θέμα της χώρας είναι η Ανάπτυξή της. Είναι η βασική παράμετρος που μπορεί να δώσει διέξοδο, μαζί με άλλες διαχειρίσεις, στο πρόβλημα του δημόσιου χρέους. Και μόνο για το θέμα της Ανάπτυξης αξίζει όλοι οι πολιτικοί και οικονομικοί παράγοντες του τόπου να καθίσουν στο ίδιο τραπέζι, προκειμένου να επιτύχουμε γρήγορους ρυθμούς και αποδόσεις. Ο ΟΛΠ Α.Ε., με τις αναπτυξιακές του πρωτοβουλίες καθίσταται ο αναμορφωτής του Πειραιά, ως μια από τις πιο σημαντικές μηχανές ανάπτυξης, επιτυγχάνοντας υψηλούς ρυθμούς εσόδων και κερδών για τον ίδιο και αυξημένα έσοδα για το κράτος".

ΔΙΑΒΑΣΤΕ ΕΔΩ ΤΟ ΣΥΜΦΩΝΗΤΙΚΟ

 

 

"Επιτέλους υπογράψαμε"

Εξερχόμενος της διαδικασίας της υπογραφής ο Managing Director της Cosco Φου Τσενγκ Κιου δήλωσε ότι επιτέλους υπεγράφη ο Φιλικός Διακανονισμός, στόχος της Cosco είναι να καταστήσει τον Πειραιά το μεγαλύτερο σε κίνηση λιμάνι της Μεσογείου, ενώ τόνισε ότι τα έργα θα ξεκινήσουν αμέσως την επαύριο της επικύρωσης της συμφωνίας από την Βουλή.

Σημαντικό βήμα χαρακτήρισε τη συμφωνία ο Πρόεδρος και Διευθύνων Σύμβουλος του ΟΛΠ, κ. Γ. Ανωμερίτης, ο οποίος από την σειρά του τόνισε ότι χρειάζεται η ανάπτυξη, επιβάλλεται η ανάπτυξη, για να βγει η χώρα από τη δυσμενή οικονομική θέση, μη παραλείποντας να σημειώσει ότι το λιμάνι, εκτός από το εμπορικό έχει ένα πολύ σημαντικό επιβατικό κομμάτι όπως και ένα άλλο, επίσης σημαντικό κομμάτι, αυτό του car terminal.

Υπογράψαμε επιτέλους, είπε ο υπουργός Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μ. Βαρβιτσιώτης μια σημαντική συμφωνία για το λιμάνι του Πειραιά σημειώνοντας τα όποια θετικά για την αύξηση της κίνησης αλλά και για τη στρατηγική ανάπτυξη του λιμανιού.

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter