Παρ11222024

Last updateΠαρ, 22 Νοε 2024 8pm

Στο "κατώφλι" του Ελεγκτικού Συνεδρίου ο Φιλικός Διακανονισμός ΟΛΠ - ΣΕΠ

olp-filikos-diakanonismos

Ενεκρίθη ως αναμένετο το επιχειρηματικό σχέδιο Συμφωνίας Φιλικού Διακανονισμού Ο.Λ.Π. – Σ.Ε.Π., ύστερα από την θετική εισήγηση του ΤΑΙΠΕΔ και της προηγηθείσας επίσης θετικής γνωμοδότησης των αρμοδίων κοινοτικών οργάνων επί της σωρείας των ερωτημάτων που είχαν τεθεί χάρις στα οποία η όλη επένδυση στην οποία αναμενόταν ο εν λόγω διακανονισμός καθυστέρησε σχεδόν ένα χρόνο.

Αντιδράσεις για την όλη εξέλιξη σημειώθηκαν από την πλευρά της ΟΜΥΛΕ και του ΣΥΡΙΖΑ, που ως γνωστόν αντιδρούν σε οποιαδήποτε μορφή ιδιωτικοποίησης τόσο του ΟΛΠ όσο και του ΟΛΘ.

Σε ανακοίνωση του το ΔΣ του ΟΛΠ αναφέρει τα εξής:

"Το Διοικητικό Συμβούλιο του ΟΛΠ Α.Ε. ενέκρινε το επιχειρηματικό σχέδιο Συμφωνίας μέσω Φιλικού Διακανονισμού ΟΛΠ – ΣΕΠ και αποφάσισε την αποστολή του στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο.

Όπως είναι γνωστό οι δυο πλευρές έχουν αποφασίσει την κατασκευή του δυτικού Γ΄ Προβλήτα Εμπορευματοκιβωτίων και την ανανέωση του μηχανολογικού εξοπλισμού δαπάνης 230 εκ. Ευρώ, την οποία θα επενδύσει εξ' ολοκλήρου η ΣΕΠ Α.Ε.

Ο ΟΛΠ Α.Ε., ο οποίος αμείβεται για την παραχώρηση αυτή με ποσοστό επί των ενοποιημένων οικονομικών στοιχείων της ΣΕΠ Α.Ε. (21,5% σήμερα και 24,5% από το 2017), αναμένεται να διπλασιάσει σχεδόν τα έσοδα του ετησίως, λόγω της αύξησης του όγκου εμπορευματοκιβωτίων (TEU) από 3,7 εκ. ΤΕU σε 6,2 εκ. TEU τουλάχιστον, συν τις λοιπές υπηρεσίες Logistics.

Όπως δήλωσε ο Πρόεδρος και Δ/νων Σύμβουλος του ΟΛΠ Α.Ε., κ. Γιώργος Ανωμερίτης: "Για τον Οργανισμό ο Φιλικός Διακανονισμός Β' της Σύμβασης Παραχώρησης είναι μια επικερδής επιχειρηματική δραστηριότητα, στα πλαίσια των πολιτικών των παραχωρήσεων λιμενικών υπηρεσιών, όπως γίνεται σε όλα τα λιμάνια του κόσμου. Πολύ δε περισσότερο που ο παραχωρούμενος χώρος είναι θάλασσα και όχι ενεργά λειτουργών προβλήτας. Το ΔΣ του ΟΛΠ Α.Ε. από την αρχή επέλεξε και ενέταξε στη Συμφωνία αυτή, το μέγιστο της διαδικασίας διαφάνειας:

α) να αποσταλεί δηλαδή το Σχέδιο Συμφωνίας στην Ε.Ε.,
β) να αποσταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο,
γ) να εγκριθεί από τη Γενική Συνέλευση και
δ) να ψηφισθεί στη Βουλή ".

Μετά τη συζήτηση επί του θέματος αυτού, προσήλθε στη Συνεδρίαση του Διοικητικού Συμβουλίου ο Υπουργός Εμπορικής Ναυτιλίας και Αιγαίου κ. Μιλτιάδης Βαρβιτσιώτης, ο οποίος εξέφρασε την ικανοποίηση του για την προώθηση από το Δ.Σ. του ΟΛΠ Α.Ε. μιας τόσο σημαντικής επένδυσης 230 εκ. Ευρώ".

Παρουσία του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη, εγκρίθηκε σήμερα από το Διοικητικό Συμβούλιο του Οργανισμού Λιμένος Πειραιώς, η συμφωνία για νέες επενδύσεις ύψους 230 εκατ. ευρώ στο λιμάνι του Πειραιά.

Η συγκεκριμένη συμφωνία γίνεται μέσω Φιλικού Διακανονισμού μεταξύ ΟΛΠ Α.Ε – ΣΕΠ Α.Ε. και τελούσε όλο το διάστημα υπό την προσωπική εποπτεία και ευθύνη του Υπουργού Ναυτιλίας και Αιγαίου, Μιλτιάδη Βαρβιτσιώτη.

Σύμφωνα με το επιχειρηματικό της σχέδιο, περιλαμβάνονται επενδύσεις ύψους 230 εκατ. Ευρώ και ειδικότερα: (α) η κατασκευή και εκμετάλλευση του Δυτικού Προβλήτα III του Σταθμού Εμπορευματοκιβωτίων του ΟΛΠ Α.Ε. από τη ΣΕΠ Α.Ε, (β) η κατασκευή για λογαριασμό του ΟΛΠ Α.Ε του Προβλήτα Πετρελαιοειδών και (γ) η αναβάθμιση με νέο μηχανολογικό εξοπλισμό των Προβλητών II και Ανατολικού Προβλήτα ΙΙΙ ΣΕΜΠΟ.

Σημειώνεται ότι με την επένδυση αυτή δημιουργούνται 700 νέες θέσεις εργασίας στον Πειραιά και 1.500 έμμεσες, ενώ, παράλληλα, διασφαλίζεται η αναπτυξιακή προοπτική του λιμανιού, το οποίο πλέον αναμένεται ανακτήσει κυρίαρχο ρόλο μεταξύ των λιμανιών όλης της Μεσογείου.

Ο κ. Βαρβιτσιώτης εξερχόμενος του Δ.Σ. ΟΛΠ προέβη στην εξής δήλωση:

«Είμαστε ιδιαίτερα ευτυχείς, διότι είναι η μεγαλύτερη επένδυση που γίνεται στη χώρα μας στα χρόνια της κρίσης. Σηματοδοτεί την εμπιστοσύνη μεγάλων ξένων επενδυτών στη χώρα μας, ενώ παράλληλα δίνει στο λιμάνι του Πειραιά τη δυνατότητα να γίνει το μεγαλύτερο εμπορικό λιμάνι της Μεσογείου. Να αυξήσει, δηλαδή, τη δυναμικότητά του από τα 3,7 εκ εμπορευματοκιβώτια στα 6,2 εκ εμπορευματοκιβώτια ετησίως.

Στόχος μας ήταν πάντοτε να αξιοποιήσουμε τις λιμενικές υποδομές προς όφελος της Εθνικής Οικονομίας, ανοίγοντας ορίζοντες προς το εξωτερικό. Αυτός ήταν ένας στόχος ο οποίος στην αρχή αμφισβητήθηκε, αλλά σήμερα η επένδυση στο λιμάνι του Πειραιά θεωρείται ένα κορυφαίο παράδειγμα επιτυχημένης προσέλκυσης ξένων επενδύσεων.

Προσωπικά, αισθάνομαι ιδιαίτερα ευτυχής γιατί όλη αυτή η πορεία έγινε επί υπουργίας μου, αφού στην αρχή υπήρχε μόνο η προφορική δέσμευση ανάμεσα στον Έλληνα Πρωθυπουργό, Αντώνη Σαμαρά, και τον Κινέζο ομόλογό του, όταν και συμφώνησαν να διερευνηθεί ο τρόπος με τον οποίο θα επεκταθεί η παρουσία της COSCO στο λιμάνι του Πειραιά.

Παράλληλα, σχετικά με την διαπραγμάτευση που έγινε στο πλαίσιο της Ευρωπαϊκής Επιτροπής, θέλω να διευκρινίσω ότι είχαμε θέσει από νωρίς τον όρο ότι οποιαδήποτε συμφωνία θα τελούσε υπό την προκαταρκτική έγκριση της Ευρωπαϊκής Επιτροπής. Το κάναμε αυτό διότι δεν θέλαμε στο μέλλον να υπάρχει οποιαδήποτε ανησυχία για ενδεχόμενες κρατικές ενισχύσεις ή παραβίασης των όρων που επιβάλει η Ε.Ε. για τη διαφάνεια στην κατάρτιση τόσο μεγάλων συμβάσεων. Όντως, οι απαντήσεις που λάβαμε από την Ευρωπαϊκή Επιτροπή δείχνουν ακριβώς αυτό: Ότι υπήρξε μια σοβαρή, ουσιαστική και συστηματική τεκμηρίωση που επιβεβαιώνει τη συμβατότητα αυτής της συμφωνίας με το Ευρωπαϊκό Δίκαιο.

Επίσης, θέλω να επισημάνω την επιχειρηματολογία που ο ίδιος ο Πρωθυπουργός σε πάρα πολλές περιπτώσεις χρησιμοποιεί: Ότι δηλαδή μία χώρα που βρίσκεται σε κρίση και από την οποία ζητάμε να αυξήσει το ΑΕΠ της προσελκύοντας ξένες επενδύσεις, δεν μπορεί αυτές να "κολλάνε" στα γρανάζια της γραφειοκρατίας των Βρυξελλών και για μακρύ χρονικό διάστημα να μην υπάρχει θετική ή αρνητική απάντηση. Ήταν η προσωπική του παρέμβαση που οδήγησε στην αποστολή των απαντήσεων, των τεκμηριωμένων απαντήσεων, ιδιαίτερα σε ό,τι αφορά τη Γενική Διεύθυνση της Εσωτερικής Αγοράς τόσο σύντομα.

Η αύξηση που έχει δείξει ο ΟΛΠ τα τελευταία χρόνια στα εμπορευματοκιβώτια δείχνει ότι υπάρχει ακόμα πολύ μεγάλο περιθώριο για την ανάπτυξη όλων, γενικά των υποδομών της χώρας.

Η χώρα πρέπει να αξιοποιήσει την γεωστρατηγική της θέση, ιδιαίτερα στη σημερινή περίοδο γεωπολιτικής ανασφάλειας σε όλες τις χώρες της Μέσης Ανατολής και της Βόρειας Αφρικής. Τώρα είναι η ευκαιρία να γίνουμε πραγματικά η πύλη εισόδου εμπορευμάτων της Ευρώπης και η πύλη των εξαγωγών της Ευρώπης.

Η σύνδεση του λιμανιού με το τρένο, που έγινε μόλις τον τελευταίο χρόνο, εγγυάται πλέον ότι τα εμπορεύματα που φτάνουν στον Πειραιά μπορούν να φτάσουν γρηγορότερα στις αγορές της κεντρικής Ευρώπης. Και, βέβαια, αντίστοιχα τα εμπορεύματα που φεύγουν από τα εργοστάσια της Ευρώπης μπορούν να φύγουν πολύ πιο γρήγορα, φθηνά και με ασφάλεια από το λιμάνι του Πειραιά προς όλους τους προορισμούς του κόσμου.

Θεωρούμε ότι μέσα από την αξιοποίηση των στρατηγικών πλεονεκτημάτων της χώρας θα δώσουμε απάντηση στα αναπτυξιακά προβλήματα, τα οποία αντιμετωπίσαμε όλο το προηγούμενο διάστημα».

Περισσότερα νέα

News In English

ΕΠΙΚΟΙΝΩΝΙΑ

Εγγραφή NewsLetter