ΟΜΥΛΕ – ΣΥΡΙΖΑ: Συνέχεια αντιδράσεων για την ιδιωτικοποίηση ΟΛΠ – ΟΛΘ
- Λεπτομέρειες
- Κατηγορία: ΝΕΑ
- Δημοσιεύτηκε στις Πέμπτη, 24 Ιουλίου 2014 15:41
Τις πάγιες θέσεις τους έναντι των δρομολογημένων εξελίξεων για την ιδιωτικοποίηση του 67% των μετοχών του ΟΛΠ, ύστερα και από τη θετική έκβαση που είχε το θέμα στα ευρωπαϊκά όργανα, υπενθυμίζει η ΟΜΥΛΕ με ανακοίνωσή της, καταθέτοντας τις απόψεις της κατά της ιδιωτικοποίησης ΟΛΠ και ΟΛΘ αλλά και όλων όσων συνέβησαν από τη γνωμοδότηση των ευρωπαϊκών οργάνων.
Στην σχετική ανακοίνωσή της η ΟΜΥΛΕ αναφέρει τα ακόλουθα:
"Η Κυβέρνηση και το ΤΑΙΠΕΔ επιστρατεύοντας ψέματα και μισές αλήθειες, καθώς και ακραίες νομικές ακροβασίες, δέσμιοι των πολυποίκιλων και ορισμένες φορές αλληλοσυγκρουόμενων συμφερόντων, έχουν μοναδικό στόχο να ξεπουλήσουν τον ΟΛΠ. Επιχειρούν να πουλήσουν το 67% του μετοχικού κεφαλαίου και ταυτόχρονα σχεδιάζουν με τον λεγόμενο φιλικό διακανονισμό να δώσουν την επέκταση του Προβλήτα ΙΙΙ στην COSCO, χωρίς διαγωνισμό, αναστέλλοντας για πλέον των 25 χρόνων το «εγγυημένο τίμημα» που προβλέπει η Σύμβαση Παραχώρησης του Προβλήτα ΙΙ στην COSCO.
Πέρα από τις καταστροφικές συνέπειες που θα έχει μια τέτοια εξέλιξη για την πόλη του Πειραιά και τις κρίσιμες δραστηριότητες, όπως η Ακτοπλοΐα, ο Τουρισμός, το Εισαγωγικό και Εξαγωγικό Εμπόριο, δημιουργείται απόλυτο μονοπώλιο ξένων συμφερόντων στο Λιμάνι του Πειραιά. Κυρίως, όμως, έχουμε να κάνουμε με ένα μεθοδευμένο και καραμπινάτο σκάνδαλο. Αποκαλύπτουμε, λοιπόν, την ΑΛΗΘΕΙΑ απέναντι στα μεθοδευμένα ΨΕΜΑΤΑ της Κυβέρνησης, καθώς και τις ακραίες νομικές ακροβασίες. Το σχέδιο «φιλικού διακανονισμού», το οποίο έρχεται για πολλοστή φορά στο ΔΣ/ΟΛΠ προκειμένου να αποσταλεί στο Ελεγκτικό Συνέδριο για προσυμβατικό έλεγχο, έχει απορριφθεί ουσιαστικά δύο φορές από το Ελεγκτικό Συνέδριο. Το Ελεγκτικό Συνέδριο με διάφορες αιτιολογίες το έχει στείλει πίσω στον ΟΛΠ, χωρίς έγκριση. Υπάρχουν τρείς γνωμοδοτήσεις νομικών καθηγητών (Ρόκκας,Πολίτης, Αυγητίδης), οι οποίες τεκμηριώνουν την μη νομιμότητα του περιεχομένου του «φιλικού διακανονισμού» και ιδιαίτερα το ζήτημα του εγγυημένου τιμήματος.
Η Ευρωπαϊκή Επιτροπή από την πρώτη στιγμή που τέθηκε το θέμα, τον Αύγουστο του 2013, ήταν αντίθετη στις προβλέψεις και τους όρους που περιελάμβανε ο «φιλικός διακανονισμός». Υπάρχει σωρεία δημοσιευμάτων προς τούτο. Η ΟΜ.Υ.Λ.Ε και τα Συνδικάτα του Λιμανιού κατέθεσαν καταγγελία στην Ευρωπαϊκή Επιτροπή στις Γενικές Διευθύνσεις Ενέργειας και Μεταφορών, Ανταγωνισμού και Εσωτερικής Αγοράς. Η απάντησης από την Γενική Διεύθυνση Εσωτερικής Αγοράς, επικαλούμενη την οικονομική κρίση και την μεταβολή της εσωτερικής ζήτησης, εκτιμάει ότι μπορεί να γίνει κατ' αρχήν αποδεκτή η συμφωνία και ταυτόχρονα δίνει την δυνατότητα στην πλευρά των εργαζομένων, που έκαναν και την καταγγελία, να προσκομίσουν νέα στοιχεία για επανεξέταση της καταγγελίας, πράγμα που έχουμε ήδη δρομολογήσει.
Η μεγάλη αντίφαση, φυσικά, είναι ότι από την μια μεριά πανηγυρίζουν και διατείνονται για θεαματική αύξηση της διακίνησης των Containers στον Προβλήτα ΙΙ της COSCO και από την άλλη επικαλούνται μείωση της εσωτερικής ζήτησης, όταν το εισαγωγικό και εξαγωγικό φορτίο αποτελεί το 20% του διακινούμενου φορτίου στον Πειραιά.
Τέλος, η Ευρωπαϊκή Επιτροπή σπεύδει να επισημάνει ότι η εκτίμηση αυτή δεν προδικάζει οποιαδήποτε απόφαση που μπορεί να λάβει η Επιτροπή. Ο κ. Βαρβιτσιώτης, ασφαλώς, για πολλοστή φορά αναμένουμε σήμερα να πανηγυρίσει και να υποσχεθεί θέσεις εργασίας. Έχει καταντήσει ανέκδοτο πια. Ο κ. Almunia ισχυρίζεται ότι δεν έχει δεχθεί καταγγελία για κρατική ενίσχυση, ενώ η καταγγελία της ΟΜ.Υ.Λ.Ε και των Συνδικάτων του ΟΛΠ έχει κατατεθεί και στις δυο Διευθύνσεις, ως κοινό κείμενο, και αυτό έχει επιβεβαιωθεί από την Επιτροπή Ανταγωνισμού. Σπεύδει, βέβαια, να επισημάνει ότι δεν υπάρχει θέμα «ελλείψει γνωστοποίησης από τις Ελληνικές Αρχές». Τι σημαίνει «ελλείψει γνωστοποίησης από τις Ελληνικές Αρχές»; Επικοινωνιακά παιχνίδια, μισές αλήθειες, ολοκληρωτικά ψέματα για να παραπλανήσουν την κοινή γνώμη.
Το θέμα της έγκρισης της Ευρωπαϊκής Επιτροπής είναι ανοικτό, καθώς καμία επιστολή δεν μπορεί να υποκαταστήσει την οποιαδήποτε απόφαση της Επιτροπής. Αντιλαμβανόμαστε τις πολιτικές πιέσεις της Κυβέρνησης για να αρθούν οι επιφυλάξεις της ΕΕ προς όφελος της COSCO και γνωρίζουμε ότι το θέμα είναι πολιτικό. Εδώ ρίχνει το διαπραγματευτικό της βάρος η Κυβέρνηση και όχι για να υπερασπιστεί τους εργαζόμενους και τους συνταξιούχους από την καταστροφική πολιτική που εφαρμόζεται στη χώρα μας, τις απολύσεις και την ανεργία.
Στην προσπάθεια επίσπευσης του ξεπουλήματος, το ΤΑΙΠΕΔ, όπως επιβεβαιώθηκε στην τελευταία συνάντησή μας με την Διοίκησή του, παρά το γεγονός ότι δεν έχει καμία δικαιοδοσία, προχωράει στην τροποποίηση της Σύμβασης Παραχώρησης μεταξύ ΟΛΠ και Ελληνικού Δημοσίου, που υπογράφτηκε το 2003 και κυρώθηκε με τον Ν. 3654/2008. Σύμφωνα με αυτόν, το Ελληνικό Δημόσιο παραχώρησε στον ΟΛΠ το αποκλειστικό δικαίωμα για την διαχείριση του Λιμανιού του Πειραιά και την άσκηση δημόσιας εξουσίας επ' αυτού. Επομένως, μόνο το Ελληνικό Δημόσιο και ο ΟΛΠ, με συγκεκριμένη διαδικασία που προβλέπεται, μπορούν να προχωρήσουν σε τροποποίηση της Σύμβασης Παραχώρησης, η οποία τελικά θα επικυρωθεί από την Βουλή. Το ΤΑΙΠΕΔ, χωρίς καμία αρμοδιότητα ή εξουσιοδότηση, ανέθεσε σε ελληνικά και ξένα γραφεία την σύνταξη νέας Σύμβασης Παραχώρησης, χωρίς μάλιστα, να έχει γνώση επ' αυτού ο ΟΛΠ.
Εδώ έχουμε, όχι απλή νομική ακροβασία, αλλά σκαστή παράβαση καθήκοντος, όπου το ΤΑΙΠΕΔ μεθοδεύει εν κρυπτώ το ξεπούλημα του ΟΛΠ παραβιάζοντας τον Ν.3654/2008. Απαιτείται άμεσα οι Υπουργοί Οικονομικών και Ναυτιλίας να δώσουν απαντήσεις. Εμείς δεν πρόκειται να ανεχθούμε τέτοιες αυθαιρεσίες.
Υπάρχουν νομικές ευθύνες και θα αναζητηθούν. Τα μέλη του ΤΑΙΠΕΔ δεν πουλάνε την ιδιωτική τους περιουσία αυθαιρετώντας και πράττοντας κατά το δοκούν. Η ίδια μεθόδευση, ασφαλώς, προωθείται και στον ΟΛΘ και ισχύουν τα ίδια, γιατί οι συμβάσεις
παραχώρησης έχουν το ίδιο νομικό έρεισμα. Το Συνδικαλιστικό Κίνημα των Λιμανιών είναι εδώ. Θα αποκαλύπτουμε κάθε πτυχή του επιχειρούμενου σκανδαλώδους ξεπουλήματος των ΟΛΠ, ΟΛΘ και των άλλων Λιμανιών.
Είμαστε εδώ και θα ενδυναμώσουμε το μέτωπο κοινής δράσης κατά του ξεπουλήματος των Λιμανιών. Είμαστε εδώ για να περάσουμε σε νέο κύκλο αγωνιστικών κινητοποιήσεων, προκειμένου να αποτρέψουμε και να ακυρώσουμε τα σχέδια της Κυβέρνησης και του ΤΑΙΠΕΔ. Με σύμμαχο την ΑΛΗΘΕΙΑ και αδιαπραγμάτευτη ΑΓΩΝΙΣΤΙΚΟΤΗΤΑ, με Κοινωνικές και Πολιτικές Συμμαχίες, δίνουμε καθημερινά τη ΜΑΧΗ και θα συνεχίσουμε τον ΑΓΩΝΑ μας μέχρι τέλος.
Διεκδικούμε Λιμάνια Δημόσιου Χαρακτήρα, με θεσπισμένες εργασιακές σχέσεις, στην υπηρεσία των πολιτών και της κοινωνίας".
Εξάλλου στην ίδια γραμμή κατά της ιδιωτικοποίησης τάσσονται οι βουλευτές του ΣΥΡΙΖΑ κ.κ. Λαφαζάνης και Δρίτσας, οι οποίοι προέβησαν στην ακόλουθη, από κοινού δήλωση:
«Η κυβερνητική εμμονή να επικυρωθεί, μετά και από τη φερόμενη ως έγκριση της ΕΕ, ο λεγόμενος «φιλικός διακανονισμός» με την Cosco, αποτελεί μια προνομιακή και άκρως επιζήμια για το δημόσιο παραχώρηση προς την τελευταία και συνιστά μέγα σκάνδαλο. Στην ουσία, μέσω της μεθόδευσης του «φιλικού διακανονισμού», η κυβέρνηση εκχωρεί φωτογραφικά και έναντι «ανύπαρκτου» τιμήματος, στην Cosco, όλο το λιμάνι του Πειραιά, αφού μετά από αυτόν το σκανδαλώδη διακανονισμό, ακυρώνεται στην πράξη κάθε ίχνος διαγωνιστικής διαδικασίας, για μια ούτως ή άλλως απαράδεκτη εκποίηση, του στρατηγικότερου λιμανιού της χώρας.
Η κυβέρνηση, δεν έχει κανένα δικαίωμα και καμία νομιμοποίηση να προβαίνει σε πράξεις και αποφάσεις που ξεπουλάνε τη χώρα και υποθηκεύουν το μέλλον της, ενώ το Δ.Σ. του Ο.Λ.Π., εντεταλμένο να προασπίσει το λιμάνι του Πειραιά και το δημόσιο και κοινωνικό προσανατολισμό του, δε διαθέτει καμία εξουσιοδότηση να τις επικυρώνει, παραβιάζοντας το καθήκον του και κάθε έννοια νομιμότητας.
Ο ΣΥΡΙΖΑ, θα υπερασπίσει και τώρα ως αντιπολίτευση και γρήγορα ως κυβέρνηση και με όλα τα δημοκρατικά μέσα που διαθέτει, το δημόσιο χαρακτήρα και τον κοινωνικό προσανατολισμό του λιμανιού του Πειραιά, μέσα από ένα σχέδιο ανασυγκρότησης και αναβάθμισής του».